Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ferrari 812 GTS, kabrio s V12 vpředu po 50 letech

12.9.2019, Milan Šurkala, aktualita
Italská automobilka Ferrari po 50 letech představila kabriolet s motorem V12 pod přední kapotou. 812 GTS nabídne obrovský 6,5 litrový motor s maximálním výkonem 800 koní při 8500 otáčkách za minutu.
Pokud nepočítáme limitovanou edici Ferrari 575 Superamerica a další limitované edice, byl posledním sériovým kabrioletem značky Ferrari s vepředu umístěným motorem V12 model 365 GTS4 z roku 1969. Nyní, po 50 letech, se tato koncepce konečně objevuje znovu v podobě Ferrari 812 GTS. Novinka má motor V12 s rozevřením válců 65° a zdvihovým objemem 6496 cm3.
 
Ferrari 812 GTS
 
Jde v dnešní době nezvykle o atmosféricky plněný agregát s maximálním výkonem 800 koní (588 kW) při 8500 ot./min a točivý moment pak vrcholí hodnotou 718 Nm při 7000 ot./min. Vysokootáčkový motor má velmi krátký zdvih 78 mm při vrtání 94 mm. Dosahuje 123 koní na litr a má kompresní poměr 13,5:1.
 
Ferrari 812 GTS
 
Na zadní kola přenáší točivý moment dvouspojková 7stupňová převodovka, nechybí různé stabilizační systémy SSC 5.0, ESP, F1-Trac a další. Pneumatikami jsou zde 275/35 ZR20 vpředu a 315/35 ZR20 vzadu. Tohle vše by mělo stačit na dosažení maximální rychlosti přes 340 km/h a zajistit akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy, na 200 km/h by to mělo zabrat 8,5 sekundy.
 
Ferrari 812 GTS
 
Kotoučové brzdy s průměrem 398 mm vpředu a 360mm vzadu by měly vůz ze stokilometrové rychlosti zabrzdit na 32 metrech, z 200 km/h by to mělo být na 121 m. Vůz je 4693 mm dlouhý, 1971 mm široký a 1278 mm vysoký s rozvorem 2720 mm.
 
Ferrari 812 GTS
 
Jeho pohotovostní hmotnost činí 1600 kg (47 % na přední nápravě, 53 % na zadní), má 92litrovou nádrž a zavazadlový prostor o objemu 250 litrů. Kovovou střechu lze zatáhnout za 14 sekund při rychlostech do 45 km/h. Cena byla stanovena na 356.000 EUR, dodávky začnou v polovině roku 2020.
 
Ferrari 365 GTS4
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama