Facebook testuje „palec dolů“, ale jeho podoba vás asi zklame
11.2.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Velmi malá část uživatelů Facebooku může v tuto chvíli vidět u komentářů tlačítko “Downvote”, které však nepředstavuje mnohokrát žádaný „dislike“. Účelem nového prvku je usnadnit upozornění na různými způsoby nevhodné komentáře.
Snad od vzniku Facebooku žádají uživatelé přidání tlačítka „dislike“, které by sloužilo jako protiváha ke známému palci nahoru – „like“. Autoři sociální sítě se však už mnohokrát vyjádřili k tomuto požadavku odmítavě, nakonec se však uživatelé dočkali alespoň částečně, když na Facebook přibyly tzv. reakce umožňující jedním kliknutím vyjádřit více emocí než doposud. Mezi několika nabízenými emotikony se nachází třeba hněv či smutek, ale palec dolů bychom tam hledali marně.
Nyní se objevila zpráva, že Facebook testuje tlačítko „Downvote“ pro komentáře u příspěvků. Tato novinka by nám mohla o něco usnadnit pročítání se komentáři, neboť bude sloužit k rychlému a snadnému vyfiltrování. Proto se tedy nejedná o onen zmiňovaný „dislike“, neboť po kliknutí na tlačítko se objeví dotaz, zda je obsah komentáře útočný, zavádějící nebo není k tématu. Můžeme proto předpokládat, že autorovi se neukáže, že někdo tímto tlačítkem nahlásil jeho komentář. Při větším počtu kliknutí však nejspíš systém tuto skutečnost zohlední a odsune komentář níže, případně jej bude filtrovat. A v některých případech by mohlo dojít dokonce k jeho kontrole a případně odstranění.
Možnost nahlášení příspěvku však nejspíš zůstane v nabídce pro případy hrubšíhi porušení podmínek Facebooku. Pokud by novinka fungovala správně a uživatelé by ji nezneužívaly, mohla by pomoci v odstraňování komentářů, které šíří nepravdu, útočí na jiné uživatele nebo se netýkají tématu (v takovém případě může jít třeba o různé formy spamu). Prozatím se však tlačítko objevuje „Downvote“ jen u komentářů pod příspěvky stránek, nikoliv u příspěvků od jednotlivců či ve skupinách.
Pokud jste však novinku na svém Facebooku ještě nenašli, nejedná se o náhodu. Prozatím je totiž funkce testována na 5 % uživatelů z USA, kteří mají sociální síť přepnutou do angličtiny. Zaznamenána byla například v mobilní aplikaci pro Android. A bude záležet na výsledcích testování, zda se funkce rozšíří i mezi ostatní, nebo skončí v propadlišti dějin jako některé minulé experimenty od Facebooku.
Zdroj: Gsmarena.com