Facebook: mobilní reklama tvoří 73 procent příjmů
23.4.2015, Jan Pánek, aktualita
Facebook, to už není jen jediná sociální síť, ale ve skutečnosti provozovatel síti, jakým jsou Instagram nebo WhatsApp. A právě kombinace všech těchto platforem generuje 73 % všech zisků celé společnosti.
Byly zveřejněny finanční výsledky celé firmy Facebook za první čtvrtletí letošního roku. Celkový příjem se vyšplhal na 3,54 miliardy dolarů (asi 90 miliard Kč), přičemž odhady byly, že se Facebooku podaří zajistit si příjmy ve výši 3,56 miliardy dolarů. Nicméně i tak se jedná o meziroční nárůst o 40 %. Náklady a výdaje se ale od loňského roku zvedly o 80 % na 2,61 miliardy dolarů (asi 67 miliard Kč).
Celkově se zvedly počty uživatelů, kteří se na sociální sítě přihlásili. Samotná síť Facebook zaznamenala 13% nárůst. Celkový počet lidí, kteří se měsíčně na sociální síť přihlásí, se tedy vyhoupl na 1,44 miliardy. 85 % z těchto uživatelů se kromě počítače přihlašuje i z mobilní aplikace. Potom zde ale máme i další sítě. Například WhatsApp za jeden měsíc navštíví 800 milionů uživatelů, Messenger 600 milionů uživatelů a 300 milionů lidí používá Instagram.
Největší příjmy generuje Facebook pochopitelně ze své hlavní sítě. Potom má ještě nějaké příjmy z reklamy na Instagramu, kde ji zavedl v roce 2013. Ale ani Messenger, ani WhatsApp reklamu neobsahuje, takže jejich prostřednictvím zatím Facebook peníze nevydělává na reklamě. To se ale může v brzké době změnit, je možné, že chce nejdříve nalákat co nejvíce uživatelů a že tam reklamu umístí až následně.
Příjmy z reklamy na mobilních přístrojích tvořily 2,59 miliardy dolarů (asi 66 miliard Kč), což představuje 59% nárůst a 73% podíl na veškerých příjmech společnosti. To znamená, že se Zuckerbergovi přejití na mobilní platformu definitivně vyplatilo, komentoval to slovy: "Je to pro nás opravdu silný začátek roku."
Dále se celá společnost zavazuje, že bude více uživatelsky přívětivá a že poskytne software se stále se zmenšujícím počtem chyb. Potom se chce Zuckerberg zaměřit ještě více na mobilní zařízení, hlavně na sdílení fotek a videí, což v dnešní době zažívá 'boom'. Nezapomínejme ani na jeho plány s virtuální realitou, ve vývoji je headset, který má umožnit lepší sdílení videí a setření vzdáleností mezi uživateli. Taky má v plánu rozšířit reklamu na Instagramu.
Zároveň dodal, že není v plánu, aby začlenil WhatsApp do Facebooku. Pravděpodobně se ani jiné aplikace nezačlení do této populární sociální síti. Důvodem je, že jsou všechny sítě využívány jiným způsobem, například v Brazílii je WhatsApp skoro náhražkou klasické SMS aplikace, kdežto Messenger se používá pro komunikaci s příteli na Facebooku.
Zdroje: CNET, PCWorld
Celkově se zvedly počty uživatelů, kteří se na sociální sítě přihlásili. Samotná síť Facebook zaznamenala 13% nárůst. Celkový počet lidí, kteří se měsíčně na sociální síť přihlásí, se tedy vyhoupl na 1,44 miliardy. 85 % z těchto uživatelů se kromě počítače přihlašuje i z mobilní aplikace. Potom zde ale máme i další sítě. Například WhatsApp za jeden měsíc navštíví 800 milionů uživatelů, Messenger 600 milionů uživatelů a 300 milionů lidí používá Instagram.
Největší příjmy generuje Facebook pochopitelně ze své hlavní sítě. Potom má ještě nějaké příjmy z reklamy na Instagramu, kde ji zavedl v roce 2013. Ale ani Messenger, ani WhatsApp reklamu neobsahuje, takže jejich prostřednictvím zatím Facebook peníze nevydělává na reklamě. To se ale může v brzké době změnit, je možné, že chce nejdříve nalákat co nejvíce uživatelů a že tam reklamu umístí až následně.
Příjmy z reklamy na mobilních přístrojích tvořily 2,59 miliardy dolarů (asi 66 miliard Kč), což představuje 59% nárůst a 73% podíl na veškerých příjmech společnosti. To znamená, že se Zuckerbergovi přejití na mobilní platformu definitivně vyplatilo, komentoval to slovy: "Je to pro nás opravdu silný začátek roku."
Dále se celá společnost zavazuje, že bude více uživatelsky přívětivá a že poskytne software se stále se zmenšujícím počtem chyb. Potom se chce Zuckerberg zaměřit ještě více na mobilní zařízení, hlavně na sdílení fotek a videí, což v dnešní době zažívá 'boom'. Nezapomínejme ani na jeho plány s virtuální realitou, ve vývoji je headset, který má umožnit lepší sdílení videí a setření vzdáleností mezi uživateli. Taky má v plánu rozšířit reklamu na Instagramu.
Zároveň dodal, že není v plánu, aby začlenil WhatsApp do Facebooku. Pravděpodobně se ani jiné aplikace nezačlení do této populární sociální síti. Důvodem je, že jsou všechny sítě využívány jiným způsobem, například v Brazílii je WhatsApp skoro náhražkou klasické SMS aplikace, kdežto Messenger se používá pro komunikaci s příteli na Facebooku.
Zdroje: CNET, PCWorld