Facebook dělal pokusy na uživatelích
13.1.2016, Jan Pánek, aktualita
Facebook je pro komunikaci skvělý, někteří lidé ale zastávají názor, že své uživatele až moc sleduje. Většina jej však používá denně jako spojení, bez kterého si už snad život nedokážeme představit. Máme, nebo nemáme této sociální síti věřit?
Bez ostychu můžeme říct, že Facebook je v naší společnosti značně rozšířený. Propaguje se jako společnost, která má za úkol propojit svět a nabídnout každému více příležitostí a která přispívá na dobročinné účely. Za tím vším se však skrývají podivuhodné praktiky, které Facebook zkouší na svých uživatelích.
Před několika lety Facebook vždy na nějaký čas odpojoval určité uživatele ze své aplikace pro Android. Udělal to primárně proto, aby zjistil, co by se stalo, kdyby Google odstranil jeho aplikaci z obchodu Play z důvodu konkurenční soutěže mezi těmito dvěma velikány.
Zároveň tak ale testoval chování uživatelů a jejich loajalitu k sociální síti. Přiměl tak uživatele, aby si mysleli, že aplikace přestala na chvíli fungovat a sledoval, jestli sociální síť opustí, nebo zda se přesunou na webovou verzi. Uživatelé Facebook neopustili a poté, když začala aplikace fungovat, se vrátili i k ní. Facebook však odmítl tuto záležitost komentovat.
Další věc, s kterou si Facebook hrál, bylo ovládání nálady uživatelů. Tento pokus spočíval v tom, že společnost změnila obsah News Feed a některé uživatele tak zavalila smutnými zprávami za účelem zjištění, zdali se pak budou na Facebook vracet méně rádi.
Uživatelé si nejsou ve většině případů vůbec vědomi, že jsou na nich podobné experimenty vykonávány. A i kdyby to zjistili, valná většina Facebook neopustí, protože jim ho už nemůže nic nahradit. Zdá se tak, že nás má Zuckerberg naprosto pod palcem.
Zdroj: TheVerge
Před několika lety Facebook vždy na nějaký čas odpojoval určité uživatele ze své aplikace pro Android. Udělal to primárně proto, aby zjistil, co by se stalo, kdyby Google odstranil jeho aplikaci z obchodu Play z důvodu konkurenční soutěže mezi těmito dvěma velikány.
Zároveň tak ale testoval chování uživatelů a jejich loajalitu k sociální síti. Přiměl tak uživatele, aby si mysleli, že aplikace přestala na chvíli fungovat a sledoval, jestli sociální síť opustí, nebo zda se přesunou na webovou verzi. Uživatelé Facebook neopustili a poté, když začala aplikace fungovat, se vrátili i k ní. Facebook však odmítl tuto záležitost komentovat.
Další věc, s kterou si Facebook hrál, bylo ovládání nálady uživatelů. Tento pokus spočíval v tom, že společnost změnila obsah News Feed a některé uživatele tak zavalila smutnými zprávami za účelem zjištění, zdali se pak budou na Facebook vracet méně rádi.
Uživatelé si nejsou ve většině případů vůbec vědomi, že jsou na nich podobné experimenty vykonávány. A i kdyby to zjistili, valná většina Facebook neopustí, protože jim ho už nemůže nic nahradit. Zdá se tak, že nás má Zuckerberg naprosto pod palcem.
Zdroj: TheVerge