Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Experiment Avastu ukázal, jak jsou lidé na veřejných WiFi neopatrní

25.2.2016, Jan Pánek, aktualita
Jak moc si chráníte svoje data? Avast na MWC testoval důvěřivost lidí pomocí falešných WiFi připojení. Stačilo jen zvolit správný název, a protože bylo WiFi zdarma, návštěvníci se bez rozpaků připojovali.
Nikdy nevíte, co na vás kdo zkouší. Například návštěvníci na MWC neměli ani ponětí o tom, že jsou právě součástí pokusu, který na nich Avast provádí. Avast, velikán ve světě zabezpečení počítačů a mobilních zařízení, totiž zkoušel, jestli se lidé připojí na jakoukoliv WiFi, jež se tváří alespoň trochu profesionálně.

Avast tak mohl sledovat aktivity všech připojených, aniž by o tom vůbec věděli. Výzkumníci vytvořili několik WiFi sítí, které se tvářily jako veřejné WiFi zdarma. Jako výzkumné místo použili okolí registračního stánku Mobile World Congress na letišti v Barceloně, kde se návštěvníci MWC pohybovali.





Bylo k dispozici například WiFi s názvem "Airport_Free_Wifi_AENA" nebo třeba "Starbucks" či "MWC Free WiFi" a lidi ani nenapadlo, že by mohlo být něco v nepořádku. V pouhých 4 hodinách Avast posbíral data od více než 2000 lidí. Zároveň s ohledem na soukromí Avast data neukládal, zveřejnil však určité statistiky:
  • 50,1 % připojených mělo zařízení od Applu, 43,4 % zařízená na Androidu, 6,5 % zařízení s Windows Phone
  • 61,7 % připojených hledalo informace na Googlu nebo kontrolovalo emaily
  • 14,9 % lidí navštívilo Yahoo
  • 2 % lidí navštívila Spotify
  • 52,3 % návštěvníků mělo aplikaci Facebook, 2,4 % pak Twitter
  • 1 % lidí používalo seznamky - Tinder a Badoo
  • v 63,5 % případů bylo možné zjistit identitu uživatele

Avast chtěl tímto užitečným pokusem ukázat lidem, jak ve skutečnosti riskují, když se připojují na veřejné WiFi sítě. Mnoho lidí si totiž vůbec neuvědomuje, co všechno takto dávají všanc. Zároveň nabádá k používání aplikací a služeb, které uživatelovu totožnost anonymizují.

Zdroj: businesswire.com
reklama