Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
17.2.2009, Pavel Koza, aktualita
Po delší době přišla EK s návrhem, který není na první pohled ani šílený, ani idiotský. Šéf průmyslového výboru Evropské Komise Gunther Verheugen v rozhovoru pro Deutsche Welle prohlásil, že EK plánuje požadovat sjednocení konektorů nabíječek pro mobilní telefony.
dair (13) | 18.2.200920:44
Ad "stejne s kazdym zarizenim dostaneme nabijecku" - treba Nokia uz v UK prodava N97 Eco (mozna i neco jineho/jinde), jejiz "ekologicnost" spociva prave v tom, ze je bez nabijecky a usetrenych 5 liber z ceny (ktera je tusim stejna) venuje WWF. Ve standardizovanych/standardizovanejsich nabijeckach nevidim zadny vyznamnejsi technicky problem a popravde, uz se mi jich tu par se stejnymi parametry a ruznymi koncovkami vali. Klidne bych se spokojil s jedinou.
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 17.2.200921:28
Dětem mléko a ovoce do škol! "Teplou obuv rolníkům!" "Plán xx. pětiletky splníme a překročíme!!!" Ach jo, jako za RVHP. A až výrobci hw vyhoví, ozvou se výrobci příslušenství, že jim kvůli tomu klesly tržby a EU bude výrobce hw pokutovat, za kartelovou dohodu a blablabla....Kocourkov se toho má ještě hóóódně co učit.
Odpovědět0  0
UFO-nec (5) | 18.2.200911:17
Předem rovnou znovu opakuji, že jsem proti centrálnímu nařízení EK, to jen abych nebyl rovnou ukamenován. Ale jak už jsem psal, může to být doporučeno, zvýhodněno a prosazováno. Prostě by stačilo, kdyby se výrobci s EK dohodli na jednotném konektoru na nabíječce (jak psal třeba sirandrew) a pokud možno i na konektoru do telefonu.Trh se pak přizpůsobí a ukázal by čas, jestli u každého telefonu bude jen kabel a nabíječka zvlášť, atd. Napadá mě srovnání s automobilovým průmyslem a emisními stupni. Myslíš, že výrobci dobrovolně vyrábějí EU5 motory (brzo EU6)? Určitě ne, vývoj stojí nemalé částky a i ceny vozů se tím navyšují(díky cenám drahých kovů). Přitom nikde není psáno, že nemůžou vyrábět EU2 nebo EU3. Přesto se EU2 a 3 vyrábějí minimálně a převažuje EU4, teĎ už EU5. Je to tím, že nižší emisní stupně jsou prodejné akorát na východě (Rusko, Indie) a ve " vyspělé" západní Evropě :-) už nikoli. Což je dané jednak legislativou (která trh ovlivňuje) ale hlavně trhem. To že už teď nabízejí vyšší stupeň (přestože povinnost to bude až později) je součástí konkurenčního boje a třeba v Německu si nikdo EU3 ojetinu nekoupí kvůli restrikcím v některých městech. Dost lidí si koupí EU5 už jen pro dobrý pocit, protože "zelená" je in. No nic stejnak to nevyřešíme, ale je dobré, že se kolem toho rozpoutal povyk (myslím hlavně v EK). Nakonec žádné opatření stejnak nebude, protože lobby výrobců zvítězí, ale třeba si to některý výrobce vezme k srdci a postaví na tom marketingovou strategii :-) PS: asi sem slepej, ale nepřišel jsem na to jak se zakládá hlasování (anketa), jde to vůbec? Poraďte mi. Založil bych diskuzi s hlasováním. Opravdu by mě zajímalo, jak by dopadl takový průzkum tady na ce4you, viz post někde výše. Ještě bych tu možnost za c)nesouhlasím doplnil na nesouhlasím se zásahem EK a uni nabíječky nechci a doplnil bych možnost něco jako e) nesouhlasím se zásahem EK ale myšlenka uni nabíječek se mi libí
Odpovědět0  0
sirandrew (29) | 17.2.200915:36
To je až moc drsné omezení. Za chvíli budou diktovat rozlišení LCD. U některých zařízení prostě technicky není možné dostat relativně vysoký miniUSB konektor. Navrhoval bych, že kdekdo bude mít redukci síť->miniUSB a s novým mobilem dostane pouze kabel, který může dát do počítače nebo té redukce. V kabelu nejsou žádné cenné kovy.
Odpovědět0  0
UFO-nec (5) | 17.2.200914:39
To není pravda: a) když koupíš novej telefon, tak ten starej většinou prodáš nebo daruješ i s nabíječkou. b)Takhle by to byla ta 1, zbytek (auto, chata) by ti zůstal, takže pořád seš na tom lépe. Dnes je to tak, že prodáš telefon se třema nabíječkama, a další dvě koupíš, protože ten novej má jiný konektory. c) pokud by si ten starej telefon likvidoval, tak teď vyhodíš 3 nabíječky, kdyby byla uni tak jen jednu, nebo si ji necháš třeba na tu chatu. Ale to se pořád bavíme o "zeleném" aspektu. Hlavní výhoda je stejně ta, že by to bylo pohodlnější pro uživatele.
Odpovědět0  0
UFO-nec (5) | 17.2.200911:33
2 lelouch: dovolím si reakci na to, že pokud nebudou prodávány zařízení bez nabíječek, že to nic nevyřeší. Nesouhlasím, vyřeší to tak na půl. Proč? Už jsem to napsal výše. Dejme tomu, že máš jen 2 telefony (různé značky), takže dostaneš 2 nabíječky. Další dvě si koupíš do práce a 2 do auta, dohromady tedy 6 nabíječek. Pokud by byly nabíječky stejné, stačí ti 3. Jedna doma, jedna do práce a jednu koupíš do auta. Samozřejmě, že je to modelový případ, někdo v práci nebo v autě nabíječku nepotřebuje, nadruhou stranu, někdo má zařízení ještě víc, a potřebuje nabíječku do druhého auta, na chatu atd. a nechce se mu je pořád tahat.
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 17.2.200911:51
No jo, jenomže to platí do prvních upgradů zařízení. Když koupím nové verze, nemíním si k tomu dokupovat nová auta, baráky a chalupy... ;-)
Odpovědět0  0
UFO-nec (5) | 17.2.200911:28
Ač se mi jakékoli centrálně řízené zásahy EK z principu příčí, jsem všemi deseti pro. Samozřejmě formou doporučení a případně finančního znevýhodnění pokud se jím nebudou řídit (něco jako je teď poplatek za elektro odpad). Možná by si to reguloval i sám trh, protože když budu mít možnost si vybrat zařízení s uni nabíječkou a konektorem, tak si ho vyberu a asi nebudu sám. Ano, možnost volby je tu i teď ale dost mizerná. Dokonce si myslím, že by v tom ani nebyl zásadní technický problém. Výrobci se držej těch svých konektorů prostě proto, že pak více vydělají na příslušenství. Mini USB je ideální, sloužilo by jak pro napájení tak pro data. Stejně všechny ty speciální datový kabely končí USB konektorem (do PC). Nabíjěčka by měla normální USB, čímž by byla zachována kompatibilta nabíjěčky (když už ne kabelu) pokud by nějaký výrobce z nějakých důvodů musel mýt nějaký jiný super konektor (kabel). Problém by nebyl ani s napětím. Většina (řekl bych všechna) zařízení mají Li-on nebo Li-pol baterku s napětím 3,7V a nabíječky mají 5V. Problém by byl trochu s proudem u větších zařízení (jako PDA). Zatímco běžný telefon si vystačí s 0,5A, moje PDA má třeba 2A nabíječku, takže s tou telefonní bych měl smůlu. Opačně je to ale v pohodě, takže si dovedu představit 2A nabíječku s inteligentním řízením, která v případě úplného nabití baterky nežere skoro nic. Důvod proč souhlasím je ten, že mám dva telefony, PDA, Handsfree, ext. GPS a bůhví co ještě, takže se mi tu povaluje 5 nabíječek, další 2 na telefon mám v práci a další 3 v autě. Což je nejen nepohodlné, ale skutečně trochu neekologické. A jsou lidé, co mají zařízení ještě víc. Navrhuju udělat tu hlasování s následujícími možnostmi: a)souhlasím, ať je to prosazováno (doporučeno a zvýhodněno) b)souhlasím, ať je to nařízeno c)nesouhlasím d)nevím, je mi to fuk Možná jsem naivní, ale myslím, že možnost za a) vyhraje.
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 17.2.200911:58
Pokud vím - proud není problém, pokud nemusí udržovat zařízení v chodu (třebas jako navigaci v autě). Jenom se prostě nabíjí déle...
Odpovědět0  0
xsauron (18) | 17.2.200910:28
Ac se mi jako spotrebiteli navrh zamlouva, je naprosto neprijatelne, aby nejaky stat nebo Evropska unie, zasahovala do volneho trhu zakazy. (krome situace, kdy to ohrozuje zdravi lidi).
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 17.2.200910:42
S tim souhlasím, ale řekl bych, že EK má jistou moc a že může nabídnout něco, proč bude pro firmy vyrábějící mobily lepší se "dobrovolně dohodnout":)
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 17.2.200910:58
Nevím, co je na tom divného. Elektrospotřebiče musí splňovat kupu jiných podmínek - izolaci, toleranci ke kolísání napětí, bezpečnost při zapojení do jiné soustavy (120 V), indukčnost, emise rušení... Z tohoto pohledu je legislativní úprava ohledně konektorů maličkost. Když pominu fakt, že nikdy se nepodaří zrecyklovat úplně všechno a pak zbytečně létají do koše tuny celosvětově nedostatkových prvků jako je gálium, měď a podobně. Jiná věc je, že pokud nepřinutí výrobce prodávat zařízení bez nabíječek, stejně to nic moc nevyřeší. Akoirát budeme vyhazovat ty standardizované...
Odpovědět0  0
Uni (50) | 17.2.20099:43
Ano, také se k tomuto připojuji. Používám Samsunga i780 a za tak debilní nápad s proprietárním konektorem bych klidně inženýra v Smasungu pranýřoval. Opravdu mi to nepřináší žádné výhody (nevybavuji si jediné příslušenství do tohoto konektoru než USB kabel, AC/CL a headset), což lze bez problémů obsloužit standardně dostupným příslušenstvím s miniUSB.
Odpovědět0  0
Pítr6630 (5) | 17.2.20099:37
To je snad prvni napad od e-komise co je normalni a k necemu dobrej.. Spousta lidi dneska pouziva vic jak jeden pristroj.. a tahat sebou dve a vic nabijecek je za trest.. S timhle plne souhlasim!
Odpovědět0  0
CommanderZ (117) | 17.2.20099:28
To neni ani sileny navrh, ani idiotsky, to je navth naprosto kretensky. Co to proboha ma byt? Jak si muzou takovym zpusobem dovolit zasahovat do navrhu vyrobvu? Vzdyt delaji jako by to nebyli dospeli lide schopni se zamyslet nad tim co vyrabi? A nezamysleli se treba nad tim, ze ten konektor je obcas pouzivan i k necemu trochu jinemu nez jen nabijeni a kazdy vyrobce to pouziva k necemu trochu jinemu? Grrr...
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 17.2.200910:35
No, to ses asi ještě nepotkal s některými Nokiemi. Ty se sice synchronizují přes miniUSB, ale nabíječku mají zvlášť s jakýmsi pidikolíkem, který samozřejmě není normalizovaný ani kompatibilní se starší generací Nokií - a přes to miniUSB prostě nenabíjí. Faktem je, že za poslední léta mám i já na svědomí nějaká dvě kila nabíječek v koši... Teď mám navigaci i telefon na miniUSB, manželčin telefon, synátorův mobil a mp3 rovněž a třebas ve voze si díky tomu vystačím s jedinou nabííječkou, doma v principu také. Kdysi jsem musel sebou brát dvě-tři. Brát to jak ty, pak bych musel říct, že v Siemensu nebo Nokii si dělají samí puberťáci. Upřimně, pokud by HTC netlačilo do USB sluchátka a anténu k rádiu, také by si vystačili s obyčejným konektorem. Pokud to i je přinutí k používání jacků, já jsem všemi deseti za...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.