Komentářů: 8, score -0.2 | Svět hardware: 136/1.4 | TV Freak: 1/1.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 23.1.2024 s hodnocením -2:
No už se testují vodíkové capsle. Takže z toho udělají takové vodíkové LPG.
https://www.autojournal.cz/prvni-auto-na-vodikove-kapsle-ktere-vymenite-za-dve-minuty-namx-huv-concept/
Takže nevýhoda 1 = mažu.
Výroba vodíku bude navázaná na obnovitelní energie když bude přebytek, nebo v noci kdy jedou JE a nemají odběr.
Kapacity se neustále zvětšují, a když fouká a svítí, není kam uskladnit a vodík je perfektní.
Takže nevýhoda 2= mažu.
Cena, při rozšíření, vyvinutí a vybudování technologie. To bude přijatelné. A samozřejmě čím větší množství, tím lepší cena a větší konkurence.
Takže nevýhoda 3= mažu.
Ano, muselo by se jezdit, stejně jak na benzínky. A v případě kapslí nevidím problém, a to že si je člověk vezme navíc i domů.
Takže nevýhoda 4= mažu, s tím že by se nic nezměnilo.
Výhody:
Není třeba baterii, a jejich recyklaci.
Rychlost tankování stejná jak dnes u benzínu.
Nekonečný zdroj. Jenom změna skupenství, za pomocí elektřiny.
Rozvoz vodíků, odost snažší než všude vést silné kabely.
Blackout = všichni dojezdily v evropě na několik dnů/týdnů.
Můžu dotankovat uprostřed pole, když mi někdo doveze capsli.
Hašení vodíků, a požárů v uzavřených prostorech. Proti bateriim.
Neztrácí kapacitu, věkem.
Pro Kamiony nepoužitelné v praxi.
Myslím že bych ještě tak 10 vymyslel. Ale jsem v práci. :)
https://www.autojournal.cz/prvni-auto-na-vodikove-kapsle-ktere-vymenite-za-dve-minuty-namx-huv-concept/
Takže nevýhoda 1 = mažu.
Výroba vodíku bude navázaná na obnovitelní energie když bude přebytek, nebo v noci kdy jedou JE a nemají odběr.
Kapacity se neustále zvětšují, a když fouká a svítí, není kam uskladnit a vodík je perfektní.
Takže nevýhoda 2= mažu.
Cena, při rozšíření, vyvinutí a vybudování technologie. To bude přijatelné. A samozřejmě čím větší množství, tím lepší cena a větší konkurence.
Takže nevýhoda 3= mažu.
Ano, muselo by se jezdit, stejně jak na benzínky. A v případě kapslí nevidím problém, a to že si je člověk vezme navíc i domů.
Takže nevýhoda 4= mažu, s tím že by se nic nezměnilo.
Výhody:
Není třeba baterii, a jejich recyklaci.
Rychlost tankování stejná jak dnes u benzínu.
Nekonečný zdroj. Jenom změna skupenství, za pomocí elektřiny.
Rozvoz vodíků, odost snažší než všude vést silné kabely.
Blackout = všichni dojezdily v evropě na několik dnů/týdnů.
Můžu dotankovat uprostřed pole, když mi někdo doveze capsli.
Hašení vodíků, a požárů v uzavřených prostorech. Proti bateriim.
Neztrácí kapacitu, věkem.
Pro Kamiony nepoužitelné v praxi.
Myslím že bych ještě tak 10 vymyslel. Ale jsem v práci. :)
Nejvíce přínosné komentáře
2. O elektřině jsme už psaly. A neustále se zvětšují kapacity, obnovitelných zdrojů. Takže výkyvy budou čím dál větší. A taky se vrací myšlenka, stavění jaderných bloků. A taky plazmových generátorů. A to se bavíme o dalším 20-50 let. Ale bavme se že elektrika nebude problém.
3. Zlevnění bude, že se bude vyrábět všude kde je dost vody + elektřiny. Viz bod 2.
4. Už je to realita, a funguje. Ale v seriovce se ještě neobjevila, ale to se dalo tvrdit i o elektro autech před pár lety.
5. Máte pravdu, efektivita bude horší. Ale na tom nezáleží, za předpokladu levné elektřiny a rychlého dobíjení.
6. Jasně. A čím rychlejší dobíjení, tím větší proudy. Tím větší záhul na baterie. Potřeba silné lokální sítě. To jde v ruku v ruce. Čím víc silných nabíječek, v jedné lokalitě tím hůře. Jasně pár desítek, není problém. Pár tisíc v menším městě bude. A to už se potvtdilo v severských zemích, že to není taková pohoda.
7. Ano to nebude problém, viz body víše.
8. Ani ne, vést v zemi takové kabely by stálo šílené peníze. Takže by se musely stavět vysoko napětové stožáry. Což je v Česku, něco jako stavět dálnice. Ochranné pásma, a takové srandy.
9. Blackout, nesouvisí s množstvím. Ale s tím že je rozdíl mezi vyrobenou/spotřebovanou. Jak do + tak do -. A spadne síť.
10. Jasně, a kam ji uprostřed pole nebo lesa zapojíte? :D Jako je šlo by dovést centrálu. Ale rozdíl mezi kanistrem benzínu, nebo kapslí vodíku. Je diametrálně odlišný.
11. Zlepšuje, ale vždycky bude hořet. A stářím se bude zhoršovat, opotřebením. A může začít hořet kabeláž a od ní chytnout. Prostě vysoké proudy.
12.Nebavíme se o palivového článku.
13. Ano zkouší to. A Tesla Semi nevypadá špatně. Ale dokud člověk neuvidí v praxi, těžko říct. Kamionáci mají dané přestávky, a když to dá 1000km na jeden zátah, a pak povinná přestávka+ dobíjené. Umím si to představit.
14. To je taky pravda. Ale taky je pravda, že kdykoli může dotankovat a odjet. A třeba představa že auto s 60%, příjdou mrazi přes víkend, a já tak tak dojedu v pondělí do práce. Já třeba bydlím v rodinném domku, a můj nájezd je 80-120km týdně. Takže jsem i přemýšlel nad elektro autem. A umím si představit že celý týden jezdím a přes víkend to dobiju. Případně vytáhnu prodlužku a dobiju před domem. Ale v sídlištích, v zimních obdobých a že by to měl každý. Ne nedovedu si to představit.
Dodatek: Stará míchačka, nebo komunistická cirkulárka je pro rozvodné sítě mnohem nejchutnější zátěž, než nějaké el. auto.... Ani né tam jde jenom o rozběhový proud, za chvíli už je to šumák, za to napojené auto se dobíjí celou noc na normální síť.
Jde vidět že o elektřině víte jen že existuje, a problém s infrastrukturou ignoruje. A kompletní problematice vůbec nepřemýšlíte. :D
Taky jste vynechal část, že čím dál víc přes ČR přeposílá elektřiny. A že i současný stav, není dobrý. A to i bez elektro aut.
Pro lidi s fotovoltaikou, a parkovacím místem. Je to úplný ideál. To nepopírám.