Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
31.1.2024, Milan Šurkala, aktualita
Čínské automobilky se výrazně zlepšují a berou evropský trh útokem. Strach z nich má i Elon Musk, který říká, že většinu stávajících automobilek by přicházející čínská konkurence mohl zlikvidovat.
ludek_jelinek (22) | 31.1.202414:58
Nu, kdepak jsou teď ti ­"managerové­" z VW a dalších evropských automobilek, kteří ­"jasnozřivě­" přesunuli vše do Číny s vidinou tučných prémií za ­"levnou výrobu­"? Jo, děkujeme! :­-/
Odpovědět0  0
vcharvat (22) | 31.1.202414:45
Kdepak se vytratila kapitalistická konkurence? Hlavně USA si ­"vyklrmily­" Čínu a najednou mají obavy.
Odpovědět0  0
Akuh (5) | 31.1.202416:31
Konkurenci zabily regulace. Přeregulovaný trh vede k likvidaci části konkurenční subjektů. Děkujme za to politikům.
Odpovědět1  0
Tosuja (7) | 31.1.202422:48
Teda, panove a damy, opravdu nechapu, co to tady povidate. Toto neni o regulacich, o presunech vyroby ani o nicem takovem. To je proste o tom, ze Cina ma levnejsi pracovni silu nez Evropa nebo Severni Amerika a proto dokazou dodat levnejsi auta srovnatelnych parametru.

Je to opakovani podobne situace s rozmachem japonskeho automobiloveho prumyslu ­- na zacatku to byla tragedie, potom kupovali licence na cizi auta, potom se to naucili natolik dobre, ze jejich auta mela specialni ficury, ktere jine auta nemely ­- treba ze fungovaly, startovaly v desti a mraze a tak. To bylo tak nekdy kolem roku 1970. Zrovna tyto vlastnosti prakticky zabily britske znacky a americkym taky udelaly spousty problemu. A protoze treba Toyota mela v USA povest levneho druheho­/tretiho auta na nakupy, tak po letech marneho snazeni o proniknuti do premiovych segmentu vytvorili novou znacku ­(Lexus­) a vime, kde ta je dnes....

Importni cla budou fungovat jenom omezenou dobu, nez si cinske automobilky postavi tovarny v dane destinaci. Stejne jako to udelali japonci v reakci na regulace pred padesati lety.... No, vlastne tim padem ty cla budou fungovat perfektne, protoze v tech lokalnich novych tovarnach budou delat lokalni delnici, takze bezny obcan je spokojen, pracovat ma porad kde. Ze nebude spokojeno vedeni VW ­(protoze jim nekdo bude ujidat s jejich kolace­), vadi asi jenom tomu vedeni
Odpovědět0  0
CooliPi (3) | 4.2.20249:49
Je to pravda ­- ten kdo ma levnejsi bazmek tak ho na trhu proda. Sice bojuje proti setrvacnosti uzivatelu ­(v podstate konzervativne uvazujici konzumenti­) ale az prorazi, zacne likvidovat konkurenci. Az konkurence zadna nebude, tak uz se nemusi honit.

Uz se tesim na zpravy o tom jak budou zapadni soudruzi importni cla obhajovat ­(narodni bezpecnost, bojime se pihy na motherboardu, Usama von bububu v motoru­) :­-­)

Jedincum s chabym uvazovanim o konkurenci bych navrhoval, at si zauvazuji, jestli je ta konkurence jen o vyrobku ­(coz se nam cizi koncerny snazi protlacit do palice­-ze nas nemusi vubec zajimat, kdo a kde vyrobek vyrobil­), nebo i o tom, jestli si domorodci budou mit kde vydelat, jakou budou mit cenovou hladinu ­(v podstate na vse­) a jestli by se nemeli vzdavat sveho podilu na kolobehu penez ­(u cizich firem se do neho totiz moc nezapoji­). Jinak receno, jestli neni lepsi delat si aspon neco sam nez vsechno kupovat, protoze se tim ekonomika dostava do zavislosti ­- na monopolu cizich vyrobcu.

FYI, ty lokalni delniky si muzou dovezt. Platit jim budou v cizi mene cizi cenu a za tu dobu co tu budou drit nevylezou z fabriky nebo z ubytovny. Pripadne bude fabrika plna stroju a minimalni obsluhou a navody v sypanem caji.
Odpovědět0  0
ludek_jelinek (22) | 16.2.202420:36
Levná pracovní síla je jen jeden malý střípek. Alfa a omega je to, že západní firmy nalifrovaly do Číny s montovnami de facto i know­-how a Čína následně ignorovala jakékoliv dodržování patentů a technologie sprostě okopírovala. Takže ušetřila jak miliardy do výzkumu, tak to nejdůležitější ­- čas. A západ, který si bláhově myslel, jak bude žít z patentů, nakonec nemá, z čeho by financoval další výzkum, protože se zbavil průmyslu. :­-/
Odpovědět0  0
Akuh (5) | 17.2.20243:19
to bude tím že nechápeš že i za ten nedostatek pracovní síly můžou z části regulace.

Cena pracovní síly je dána nabídkou a poptávkou. Když máš politiky pomatený šílence co přeregulují ekonomiku, tak potřebuješ úředníky na straně státu, co kontrolují ty blbosti co chorý mozky politiků vymyslely, tak na straně firem co se snaží tomu šílenství vyhovět.
Index byrokracie z 2021 na menší modelové firmě ukázal 272 hodin ročně. To je cca 34 pracovních dní, tedy skoro 7 pracovních týdnů!

Méně regulací znamená méně státních parazitů, méně firemních úředníků, takže více zaměstnanců na trhu pro užitečnou práci a ne uspokojování úchylek státu budovat byrokratické peklo. To vede k vyšší nabídce práce ­(nabízí zaměstnanec­), vyšší efektivita firem,…
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.