Nejsem si jistý, že takovýto krok nějakým zásadním způsobem změní bilance společnosti. Sice je Elon vizionář, ale aby stíhal vše, co by chtěl stihnout, a k tomu si přidávat tunu dalších věcí, to aby se naklonoval. Na jednu stranu, spaceX mu funguje dobře a to jde doslova o raketovou vědu, na stranu druhé se mu nedaří zmanažovat jedna automobilka...
Když jsem pracoval jako vedoucí údržby v jedné nejmenované výrobní firmě s 800 zaměstnanci, tak bohužel vnitropodniková administrativa mi zabrala každý den několik hodin. Na podpisové kolečko jsme měli asistentku. postupem času bylo potřeba na objednávce 2000 kč už potřeba mít minimálně 3 podpisy.
Neumím si představit, jak by něco takového dělali v automobilce, která začínala prakticky od nuly, spoustu věcí se teprve učí, za současného vývoje technologií a produktů
Odpovědět0 0
Tohle nedopadne dobře. Tesla měla vždy mizernou kvalitu zpracování a obecně některé díly připomínaly levný Čínský výrobek za pár korun, problémy jsou se slícováním dílů i kvalitou laku. Prodávají drahá auta, kvalitou zpracování pokulhávající u za levnými Evropským značkami typu Dacia. Pokud začnou škudlit ještě víc, tak to může mít jedině ještě větší negativní dopad na kvalitu jimi dodávaných produktů. Konkurence už nastupuje a pokud budete mít vedle sebe elektrické Audi s kvalitou zpracování odpovídající prémiovce Audi a vedle toho mizerně zkompletovanou Teslu, kdy Audi nakonec ještě bude levnější ... po kom asi sahnete. Tesla měly být touhle dobou dávno v plusu a zavedená. Ale ani produkce levnější verze jim nepomohla. Pokud chtějí dál sekat ztráty ve výši kolem 2 miliard dolarů ročně, tak ten krach prostě přijít musí. Problém pak bude mít ten, kdo tomu věřil a lil do toho celou dobu prostředky, které už nikdy neuvidí ... mám takový pocit, že v mnoha případech to budou různé fondy, které takto rozfofrují prostředky svých klientů.
Odpovědět0 1
Tak ona kvalita zpracování nových vozů Tesla jde dost nahoru. Poslední testy už hovoří o tom, že se to blíží té prémii, kterou by to mělo být, stále ale chybí ještě ten poslední kousek. Moderní Tesla má k Dacii už hodně daleko. Není rok 2015, ale 2019.
Problém Tesly je v tom, že se snaží vyvíjet milion nových věcí najednou místo toho, aby udělala jednu věc pořádně. Takto má obrovské výdaje na mnoha frontách najednou a navyšování výroby je zatím pomalé, aby to vykrylo. Po otevření čínské továrny by se mohlo přeci jen blýskat na lepší časy (kapacita amerických továren se uvolní na pokrytí neuspokojené poptávky v US/EU a v Číně to vyrobí levněji, takže na prodaném čínském kusu může vydělat více). Já bych to tak černě ještě neviděl. Důležité je přežít do doby, než se otevře továrna v Šanghaji, ta je pro budoucnost Tesly poměrně zásadní, protože s poptávkou není problém.
Odpovědět0 0
Otázkou je jakým způsobem se Audi a spol. k dané ceně dostanou. Automobilky přiznaly, že prodělávají na každém elektromobilu cca 200 000Kč - jen aby prodaly dostatek elektromobilů dle příslušných nařízení.
Odpovědět0 0