Musk v roce 2015 řekl, že model 3 půjde na trh v roce 2017 a bude stát 35 tisíc dolarů. Odborníci prohlásili, že je to nesmysl.
V roce 2019 se konečně nechá koupit model 3 za 35 tisíc dolarů a vylízanej redaktor z toho usoudí, že Musk plní sliby a vytřel tak zrak těm idiotům, co tvrdili opak.
Odpovědět0 5
V článku je přeci napsáno, že sliby sice plní, ale ne v původním termínu. Tak o co jde? Lidi tvrdili, že je nesplní nikdy a na 35 tisíc se nikdy nedostane. A on to splnil.
Odpovědět4 0
Long Range (499 km, 233 km/h, 4,5 sekundy, 4 kolka) za $47000 = 1 059 000 Kč
- ak počítam najhorší scenár = mráz, zapnuté topení, tak sa s tým stále dá dostať do Špindlu a nazad na jedno nabitie, hm hm hm, mno nebudeme predbiehať, uvidíme aké ceny budú tu.
- zrovna minulý týždeň nám do areálu podniku naištalovali nabíjačku...
Odpovědět0 2
Taková cena je u nás nereálná. Je třeba započítat další poplatky, např. DPH. V Německu to začíná na cca 53 tisíc EUR, v Rakousku ještě o něco výše. Pod 1,4 milionu Kč s DPH to asi nebude.
Odpovědět2 0
ach tjo, 30 % navrch lebo Európa :(
Odpovědět1 0
Nezapomeň že i v USA nebo Kanadě musíš k této ceně připočítat daň
Odpovědět0 0
A při dovozu do ČR vám k tomu připočtou dalších 10-15% za.. Inu za nic, prostě jen abychom to náhodou neměli moc levně.
Odpovědět0 1
Absence prevodovky... Elektromotor ma plny kroutak nezavisle na otackach...
Na pojizdeni kilometr do prace a domu idealni stroj..
V pripade ostrovniho systemu by se dalo pouzit jako rezervni akumulator.. Svoje vyhody to ma.. Ale je to dost o konkretnim use case.. Rozhodne to zatim neni pro kazdyho :-)
Odpovědět2 0
To vyuziti je prave ten zasadni zadrhel - opravdu chcete dat za auto vhodne zejmena k dojizdeni do prace vic nez milion? Mne to prijde absurdni.
Odpovědět2 0
Jaké výhody má elektromobil oproti klasickým autům? Našel někdo nějaké?
Odpovědět1 2
Výhody:
V meste ubudne emisií.
Elektromotor je omnoho jednoduchší a spoľahlivejší oproti spaľovaciemu motoru.
Je to tiché.
Odpovědět3 0
Těch je přeci spousta (stejně jako je hodně nevýhod, nebudeme tvrdit, že žádné nejsou, je jich totiž hodně)
1, Tichý provoz, méně hluku (až tak, že musí mít generátor hluku při pomalé jízdě)
2, Jednoduchý, malý a levný motor. Spolu s tím mnohem triviálnější tvorba čtyřkolek, zbavení se středového tunelu, možnost mít další zavazadlový prostor tam, kde je jinak motor. Možnost vytvořit velmi výkonný motor, který nezabere mnoho místa.
3, Nižší těžiště.
4, Ekologičtější provoz. Elektřina je i v případě 50% uhelných elektráren jako u nás ve výsledku emisně o trochu čistější než spalování benzinu/nafty. Na rozdíl od benzínu a nafty má ale elektřina šanci jít emisně na naprosté zlomky dnešních emisí (zhruba až na setinu dnešního stavu).
5, Rekuperace. Tím získáš zpět poměrně velké množství "paliva". Benzín/naftu ti auto nevyrobí.
6, Prozatím možnost "tankovat" zdarma (např. u obchoďáků). Dlouho asi nevydrží.
7, V některých případech možnost "tankovat" doma a mít tak každý den "natankované" auto. Spolu s tím (prozatím) asi třetinové až poloviční náklady na "palivo".
To jen tak v rychlosti výhody, které mě napadly.
Odpovědět4 0
Hmmm, asi jo. Nějak mě minulo, že to nepotřebuje ani převodovku, takže to asi celé i s baterkou bude menší a lehčí.
Odpovědět1 0
Lehčí to nebude, baterka představuje dost podstatnou část hmotnosti. To by musely růst kapacity baterií o desítky procent při zachování hmotnosti článku, aby se celková hmotnost auta alespoň srovnala se spalovací verzí.
Odpovědět1 0
Lehčí nee. Jen ta baterka v tom váží cca 450-500 kg. Elektromotory jsou pak už relativně lehké (cca 25-30 kg jeden), ale baterka váží opravdu dost. Celé si to vezme tak 500-550 kg. Srovnatelně výkonný benzín by si s převodovkou vzal tak asi něco kolem 150-200 kg + 50kg nádrž (takže celkem 200-250 kg). U nafty tak 100 kg navíc proti benzínu (300-350 kg).
Odpovědět0 0
Vyhody:
* Je to tizsi (nezpochybnitelne)
* (Potencialne) ekologictejsi. Proc potencialne? Protoze ekologie provozu je pouze jedna promenna. Klasicke auto pry pri vyrobe "stoji" zhruba stejne mnozstvi emisi, jako jeho provoz celou po dobu zivotnosti (nepamatuju si jak dlouha byla ta uvazovana zivotnost). Taky zalezi na tom, jak se dana elektrina vyrobila, to muze znamenat zasadni rozdil.
* (Potencialne) jednodussi a levnejsi udrzba. Mechanicka konstrukce se da udelat dobre i zprasit, ale je tu ten potencial. Pri vyrazne mensim mnozstvi dilu muzeme ocekavat mensi mnozstvi problemu.
* (Potencialne) levnejsi provoz. Tomu osobne moc neverim, protoze se dnes srovnava silne zdaneny benzin a vyrazne mene zdanena elektrina. Co se stane, kdyz aplikujeme stejne dane? On uz se stat postara, aby ty svoje dane dostal, at uz primo zdanenim "dopravni" elektriny, nebo plosne veskere (podobne jako pri podpore "obnovitelnych" energii)
Nevyhody:
* Hasici moc nevi, jak na akumulatory. Problem je v tom, ze pokud je poruseny plast akumulatoru (propichly atd.) a je porusena vnitrni konstrukce, je po nekolik dalsich dnu ve hvezdach, jestli to auto chytne, nebo ne. Obecne jde o zkrat a mechanismu, jak k nemu muze dojit, je rada - treba se do te diry dostane voda (dest, kondenzace). Cetl jsem o pripadu elektromobilu, co shorel nekolik dnu po nehode... Benzin je vyrazne nebezpecnejsi palivo, ale jsou s nim vyrazne delsi zkusenosti. Muzeme doufat ve zlepseni situace
* Problematika nabijeni. Pro mne jako rodice je celkem problem, ze na dlouhe ceste je treba synchronizovat nabijeni a zastavky na probehnuti ratolesti. Problem je, ze nemuzete zastavit detem u hriste nebo rybnika s tim, ze pak nekde za pet minut natankujete a jedete dal. Musite zastavit u nabijeci stanice. Bude jich pribyvat, ale na pokryti kapacity jedne dalnicni pumpy budete potrebovat celkem velke parkoviste s radou ne prave levnych nabijecek. A nejak to pripojit naprimo k Temelinu, protoze pokud budeme
* Problematika nabijeni c. 2 - v Severni Americe to neni tak velky problem, protoze vetsina lidi ma pevne parkovaci misto, ale v Evrope je to jinak - vetsina obyvatelstva bydli v mestech a parkuje pomerne nahodne na ulici. Jak temto motoristum zajistit spolehlivou a financne realizovatelnou moznost nabijeni aut prez noc, to opravdu nevim.
Pak je tu treba specificky problem Tesly, coz je auto zjevne vyvijene s Kalifornii na mysli. Bezramove okna, "vyskakovaci" kliky dveri a tak - to je proste znamy problem vsude, kde maji zimu jako rocni obdobi. Takovy Nissan Leaf (myslim nejprodavanejsi a nejspolehlivejsi elektroauto na planete) tim ale netrpi, takze nemuzeme podle jednoho pitome navrzeneho auta soudit celou kategorii.
Takze elektroauto je dnes specificka zalezitost pro lidi, kteri s nim dojizdeji do prace a maji ho kde prez noc parkovat a nabijet. Za univerzalni rodinne vozidlo bych ho jeste dnes nepovazoval.
Odpovědět1 0
Naprostá paráda bude, až se to v USA dostane do řetězové nehody. 100+ klasických aut, ze kterých vytéká palivo a provozní tekutiny (vše zahřáté, vše krásně hořlavé) a do toho elektromobil s (pravděpodobně) proraženou baterkou. A do toho lidé zaklínění ve vracích. To bude jízda. (poslední)
Odpovědět1 1