To jsou takový spekulace. Rozhodně to není ekologičtější, když na výrobu toho auta a potažmo elektřiny pro jeho provoz se stejně spotřebuje takových zdrojů, jako spotřebuje Středoafrická republika za měsíc. Jenom se v tom sveze německý manažer, tak je to in. Přeju mu to, ale nežeru jak je to eko auto. Je to propagandistické.
Odpovědět1 0
Ekologia to mam rad :D jedna kontejnerova loď za tyždeň vyprodukuje tolko znečistenia ako všetke auta na svete za jeden deň, a takychto lodi po svete sa plavi 350 000 :D
Odpovědět0 0
Nějaké zdroje k tomuto tvrzení? Vzhledem k tomu, že osobní doprava se na emisích z dopravy (bavíme-li se o CO2) podílí cca 40 % a lodní cca 11 %, tak to jaksi nevychází. A nevychází to o hodně, hodně, opravdu hodně desítkových řádů. Námořní doprava má problém s jinými emisemi než CO2, ale ani tam nevím o takovém poměru.
Odpovědět0 0
Dotácie na elektromobily zaplatené všetkými a daňové znevýhodnenia spaľovákov robia svoje. Je to tak. Chcelo by to porovnať čísla predajov zo štátov kde sa dotuje voči celkovým predajom a taktiež porovnať ceny po započítaní dotácií a bez nich.
Veď i takí Nóri či Holanďania sú tlačení do elektromobilov, spaľováky sa tam skoro vôbec neoplatí kupovať. Ale všetky tieto opatrenia sú len do času.
Keď bude "väčšina" na elektromobiloch a iné sa tu v EU nebude dať kúpiť, potom to začne - zdaňovanie podobne ako teraz na spaľovákoch. A ceny za el. energiu tiež porastú.
Odpovědět1 0