Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Dongfeng útoční na Evropu elektromobilem Nammi Box, v ČR za cca 589 tisíc Kč

Dnes, Milan Šurkala, aktualita
Dongfeng útoční na Evropu elektromobilem Nammi Box, v ČR za cca 589 tisíc Kč
Značka Dongfeng chce zaútočit na evropský trh dalším elektromobilem. Jmenuje se Nammi Box a ohlášen byl už pro několik evropských trhů včetně našeho. K dispozici má být za cenu 589 tisíc Kč.
Čínské automobilky vystrkují růžky i v Evropě, hodně se zde daří zejména společnosti SAIC, která využila brand původně britské společnosti MG, pod jejímž jménem nyní vyrábí dosti populární vozy. Pro zajímavost, na českém trhu je na 13. pozici a letos (do konce července) prodala přes 2400 aut, což ji pasuje před SsangYong, Opel a Suzuki a kousek za Renault. Není to ale zdaleka jediná značka z Číny, která se zde chce prosadit. Zkouší to i Dongfeng.
 
Dongfeng nammi Box
 
Doby, kdy i malé elektrické auto stálo přes milion, jsou už naštěstí pryč, a jedním z dalších levných elektromobilů, které chtějí vstoupit na evropský trh, je i Dongfeng Nammi Box. I tato značka už prodává vozy i v ČR, zatím ale bez valného úspěchu (letos i v četně luxusní odnože Voyah jen 20 aut).
 
Nammi Box je malý vůz o délce 4,03 metru (o cca 10 cm kratší než Fabia), šířce 1,81 m a výšce 1,57 m při rozvoru 2,66 m. Zavazadlový prostor má objem 326 litrů, po sklopení sedaček pak až 945 litrů. Vevnitř najdeme 12palcovou obrazovku a vůz má celkem 11 asistenčních systémů. Pohotovostní hmotnost je 1251, resp. 1324 kg (včetně řidiče), uveze pak vedle řidiče ještě dalších 375 kg. Pro zajímavost, 70kW Fabia váží od 1165 kg s manuálem, resp. 85kW verze pak od 1204 kg s automatem. Rozdíl hmotnosti proti Fabii (která je sice trochu delší, ale je o něco užší a výrazně nižší) je tak jen cca 50-90 kg.
 
Dongfeng nammi Box
 
Pokud jde o pohon, elektromotor nabídne max. výkon 70 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm a maximální rychlost je elektronicky omezena na 140 km/h. To neznamená, že by se na tuto rychlost auto dobelhalo a už nemohlo dále zrychlovat kvůli nedostatku síly, ale kvůli SW omezení další akcelerace. Ostatně zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy hovoří, že vůz by měl být poměrně dost svižný a že bez omezovače by se mohl pravděpodobně podívat přes 180 km/h (Fabia se 70kW motorem má zrychlení za 10,7 sekundy a max. rychlost 190 km/h).
 
Dongfeng nammi Box
 
Základní model bude mít malou 31,4kWh LFP baterii s 240km dojezdem dle WLTP a jeho cena bude startovat na 589.000 Kč s DPH. Zajímavější bude jistě verze se 42,3kWh LFP akumulátorem s dojezdem 340 km, kde je ale potřeba počítat s příplatkem 50 tisíc Kč, cena tedy bude činit 639.000 Kč. Extra levné to tedy stále ještě není. Také se zde dobře ukazuje, jak je čínská norma CLTC naprosto nerealistická. V praxi vozy obvykle nedosahují ani hodnot WLTP, ale tam, kde WLTP uvádí 240 km, čínská CLTC uvedla dokonce 330 km. Pokud jde o rychlodobíjení, to je možné od 30 do 80 % za 30 minut. Verze s větším akumulátorem podporují funkce V2L i V2V.
 
Zdroj: dfmotor.cz


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama