Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Sice těm 2,9­-3,2 l­/100km také nevěřím, ale argumentovat zrovna Octavkou je také dost ujeté. A to, že se dnes prakticky nevyrábí malá auta je také výsledkem regulací.

P.S. Vážně neexistují dieselové hybridy? Protože pokud ano, tak je tvrzení v článku minimálně nejisté.
Odpovědět0  0
"Ale samozrejme, že to príde. ­"

No však o tom v tom odkazu mluvím. Jen si nemyslím, že to bude ve formě daně na elektřinu, protože to nedává smysl. Možné je sice od politiků všechno, ale není to příliš pravděpodobné.

" To bude radosť žiť­"

Asi stejná jako dnes. Nebo je snad spotřební daň z nafty a benzinu nějak radostnější než její specifická obdoba v případě elektřiny?
Odpovědět0  0
Ale samozrejme, že to príde. Ale až bude eaut dostatok 🙃
A potom sa to začne. Spalovaky sa prestanu vyrabat, ostanú ­"ekologicke­" eautá a prídu dane, pripadne ine poplatky, aby štát neprisiel o spotrebne dane z nafty a benzínu. To bude radosť žiť 🤣🤣🤣
Odpovědět0  0
Mám trochu obavy, aby někdo nenapálil další daň na elektřinu, která je už teď dost drahá.
Odpovědět1  0
Tak hlavně aby jim to utáhly ty solární elektrárny.
Odpovědět0  0
To jsou zase nesmysly, zase ty Vaše násobky. Kdy se už konečně netrefíte o méně než polovinu?

"1,9 SDI čo mal spotrebu 2,9​­-3,2L​­/100km­"

Kde na ty blbosti chodíte? Chtěl bych vidět, jak byste s SDI udělal průměrných 2,9­-3,2. Reálných ­(https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/399­-Octavia.html?fueltype=1&constyear_e=2004&power_s=50&power_e=51&gearing=1­)

Zajímavé, že nejúsporněji jezdící člověk, co si s SDI zapisuje spotřeby dle dotankování, s tím jezdí za 4,5 litru. Ale prý 2,9­-3,2 :D Kde na ty blbosti chodíte? Průměr je cca 5,0. Dokonce ani v malém Polu to není o moc nižší.

"zdvojnasobili jeho spotrebu kôli spalovaniu­"

Tak schválně. 1.9TDI­/66kW ­- průměrná spotřeba reálných lidí dle dotankování 5,37 litru ­(https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/399­-Octavia.html?fueltype=1&constyear_e=2004&power_s=66&power_e=66&gearing=1­)

Takže dvojnásobek by měl být 10,74 litru. To opravdu chcete tvrdit, že nové TDI jezdí za více než 10 litrů? Kde na ty blbosti chodíte? Reálně 110kW TDI, tedy o 67 % výkonnější motor v autě těžším o 200 kg bere 5,47 litru, tedy v podstatě totéž ­(https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/399­-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2018&power_s=110&power_e=110&geari­ng=1­)





Odpovědět0  0
Naftove agregaty skoro nevyrabaju seat volswagen a škoda ma len jeden jediny naftovy agregat aj to 2.0 liter, seru do neho močovyny a zdvojnasobili jeho spotrebu kôli spalovaniu a ešte chcu cez neho prehanať 2x spaliny aby bolo lepšie spalovanie čo totalne zasvini valce čo mu vezme polovicu vykonu, total chore ako zničili naftove agregaty.
Ked si tam porovnam 1,9 SDI čo mal spotrebu 2,9­-3,2L­/100km to boli zlate agregaty spotreba polovična a životnosť cez milion kilometrov, ked nebola nafta stačilo skočiť do samoobsluhy a naliať do nadrži aj repkovy olej a išlo to.
Nemam nič proti elektro autam ale treba ich nasadzovať s rozumom, tak ako to robia činania...
Odpovědět1  0
"Autem jsem stál asi 100m od chaty, protože tam nešlo vyjet, takže nemožnost dobíjet, ráno bylo ​­-18. Normálně jsem nastartoval a odjel, ale říkal jsem si, co bych asi dělal s BEV? ­"

No jestli říkáte, že jste jel na hory a úplně nahoru nemohl vyjet, tak to znamená, že jste jel do kopce. Tedy byste neměl mít až takový problém, protože chcete jet z kopce dolů ­(za předpokladu, že byste tam dojel s aspoň trochu rozumně nabitým autem­). Tedy budete cestou dolů spíše rekuperovat a baterii dobíjet než vybíjet.
Odpovědět0  0
A nedej bože, aby přišla zima.
https:­/­/www.idnes.cz­/auto­/zpravodajstvi­/ev­-auta­-dobijeni­-usa­-mraz­-krize­-elektromobilita­-dojezd­-zima.A240119_084552_automoto_dohr
Něco takového jsem si říkal vloni, když jsem jel na otočku za kamarádem na hory, 150km tam, běžky a druhý den ráno zpět. Autem jsem stál asi 100m od chaty, protože tam nešlo vyjet, takže nemožnost dobíjet, ráno bylo ­-18. Normálně jsem nastartoval a odjel, ale říkal jsem si, co bych asi dělal s BEV?
Na dojíždění do práce dobrý, ale na to je to drahá hračka. A to já radši do práce na kole, na to BEV nepotřebuju. Tím je nechci hanit, mají své výhody, ale založit mobilitu jen na BEV je čirá hloupost.
Odpovědět0  0
Lol. Stydim se. Zrovna tahle varianta mě nenapadla :o)
Odpovědět0  0
Mělo tam být “u čtyřkolek”. Opraveno
Odpovědět0  0
neměl by jste to říkat zaslepeným elektromagorům?, celý koncept stojí a padá na mizerných akumulátorech.
Odpovědět0  0
"Oficiálně jde o čtyřkolek o 320 až 340 mil dle verze­" nechápu
Odpovědět0  0
Asi myslel: https:­/­/www.ote­-cr.cz­/cs­/kratkodobe­-trhy­/elektrina­/denni­-trh?date=2022­-08­-26 ve smyslu, že až poteče němcům ještě více do bot, tak mají dostupné páky jak se na nás, alespoň částečně zahojit.
Odpovědět0  0
A proč? Holt Němec zaplatí za km v Čechách do německé kasy a Čech zaplatí za km v Německu do české kasy. Stejně drtivá většina najetých km bude na území státu, kde je vozidlo přihlášeno.
Odpovědět0  0
Jinými slovy cesta jim trvala o 6 až 10 hodin déle, než v případě vozu se spalovacím motorem.

Tak pokud se někomu tohle vyplatí kupovat za cenu od cca 1,3 milionu Kč, tak je vše OK ;­-­).

Můj pohled je takový, že dnes je to nesmyslný koncept automobilu, čistá frajeřina, tento koncept bude rozumně využit až v budoucnosti, ve které bude k dispozici akumulátor s dramaticky větší kapacitou.
Odpovědět0  0
Problem delsiho stani a startovani v nizkych teplotach byval v chladnem pocasi pred 20 a vice lety bezny i u aut se spalovacimi motory a resil se elektrickym ohrevem motoru ­- byla tam spirala ktera ohrivala chladici kapalinu ­(nebo olej?­) a spalovaci auto se tak treba prez noc pripojovalo do zasuvky. Delalo se to ve skandinavskych statech a porad se to ­(jako volitelna vybava­) da koupit u aut s obludnymi motory v chladnych oblastech Severni Ameriky. Hadam ze stejne reseni by mohlo fungovat i tady ­- udrzovaci nabijecky s malym vykonem pro elektroauta
Odpovědět0  0
Kontrola, jak už tady někdo psal, bude jednoduchá ­- technik při STK zapíše stav tachometru do systému, ten porovná s hodnotou zadanou uživatelem a hotovo. Jestli bude sedět ok, jestli ne, tak stát vyměří dodatečnou daň plus flastr za podvádění. Jednoduché jak facka. Souhlas s tou hmotností, to by ještě chtělo zapracovat.
Odpovědět0  0