Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Nápověda:
"Protože pokud ano, tak je tvrzení v článku minimálně nejisté.­"

Nic?

Pokud graf hybridy obsahuje i diesely, pak ..... počkejte si .... je tvrzení* v článku minimálně nejisté.

*upřesňuji: nadpisu­/titulce

Došlo?
Odpovědět0  0
Popravdě mi celý ten cybertruck připadá jako nesmyl. Něco jako kdysi ­"delorein­" ­(ale ten alespoň hezky vypadal­). Dost se divím že jim vůbec pustili do provozu ty ostré hrany.
Odpovědět0  0
Tak zrovna Cybertruck má řešení o něco lepší, dá se do něj dokoupit přídavná baterka. Ale omezí to nosnost a velikost nákladového prostoru.
Odpovědět0  0
"Neviem odkial mate taketo hluposti. ­"

Spritmonitor. Data reálných uživatelů dle dotankování. Nás přece nezajímá nějaký exot, který s tím jezdí jako důchodce a dosahuje extrémně nízkých spotřeb, ale průměr. Průměr je to, co se dá ­"snadno­" průměrně dosáhnout, ne extrém. Extrém není snadný, kdyby byl, nebyl by to extrém. Moje auto má třeba na Spritmonitoru u reálných uživatelů 9,0 litru, já s tím ale v kombinaci jezdím za 7,6, v létě za 7,3. Ale nebudu tvrdit, že to jezdí za 7,3 a už vůbec ne za 5,5, které lze na vhodné trase dosáhnout, a ani to nemusí být důchodcovská jízda, když to průměrnému uživateli jezdí dle dotankování za 9,0. Zajímají nás průměry, ne extrémy. A už vůbec ne fantasmagorie, které o 30 % překonávají nejúsporněji jezdícího člověka v databázi.

To, že jste byl schopen za tolik jezdit, to Vám nikdo nebere. Není to ale standardní spotřeba toho auta. Na to jsou k dispozici docela jasná data jiných reálných uživatelů. Fabia SDI prostě za 2,9­-3,2 v pohodě nejezdí ­(a ani za 3,8­). Nejúsporněji jezdící člověk na SM má spotřebu 3,8 ­(to je extrém, ne standard­), nejhorší 6,5. Průměrný člověk s tím v létě jezdí za 4,7­-4,9, v zimě za 5,0­-5,3.
Odpovědět0  0
Neviem odkial mate taketo hluposti.
Sam som bol vlastnik Felicie 1,9D dlhodoba spotreba 5,1 L­/100 denne trasa do prace, Velke Levare ­(okr. MA­) do Rohoznika ­(okr. MA­). cca 45 km spolu. To bol prosim komorkovy diezel !!!! Potom som si kupil Fabia 1,9 SDi ­(firmena­) spotreba v zime 4,6 L­/100 v lete 3,9 L­/100. Bohuizal som o to auto prisiel pri nehode ­(kamion mi nedal prednost­). Takze som potom mal 1,4 Tdi zase fabia ­(stale 1­). Spotreba v zime 4,9 L­/100. v lete som jazdil za 3,8 l­/100 presne podla dotankovania. Takze neviem odkial to mate, ale to auto som mal. Ano jazdil som ako dochoca ale bez problemov som sa dostal na taketo hodnoti stacilo pomaly pridavat, nedupat ako blazon.
Moja otazka je dasa vobec kupit diezel na male auto ?? Napriklad i20 alebo i30­(co uz nieje male auto­). Odpoved znie NIE. Naftakov by sa predalo viac ale nedaju sa kupit, tam je problem.
Odpovědět1  0
Tak předně v ČR jsou nějaké dotace na nákup EV až od ledna 2024, takže statistika v ČR dotacemi pokřivena není. Navíc jsou to spíš dotace pro banky, než pro ty co to auto kupujou. A Green deal byl schválen v roce 2020, to tu nebyla vláda Petra Fialy a zdůrazňuju, že každý členský stát měl právo veta. Jinak na té statistice je zajímavé, jak je v ČR ­( oproti zbytku Evropy ­) nadprůměrný počet dieslových aut, což nedává moc smysl, když jsme tak malá země.
Odpovědět0  0
No ten cirkus není jen o těch daní, to máte pravdu, ale ta diskuze byla.

"Je to o nuteni nas ludi do niecoho predrazeneho, neekologickeho, bez moznosti volby medzi eautom a spalovakom.­"

Kdo Vás nutí? Vy nemáte volbu? Vždyť máte ještě 11 let, kdy si můžete koupit auto se spalovacím motorem, a je možné, že se to ještě posune trochu dál, protože spousta zemí má spíše tendence z toho trochu vycouvat. Za 11 let si možná ten elektromobil ještě rád koupíte. A možná ne.

Co se týče ceny, tak doby, kdy to byly dvojnásobky, jsou až na výjimky pryč ­(zdravím např. Peugeot 208­). Stále chybí malá levná elektrická auta, to je pravda, nicméně spousta firem v poslední době zlevňovala elektromobily o statisíce Kč ­(tzn. vyšší tisíce EUR­). Ve vyšších třídách už byla dosažena cenová parita, pro rodiny to ale v nižších třídách stále není. Tam to ještě tak dva tři roky potrvá, než to začne více dávat smysl. V těch vyšším máme třeba Teslu Model Y, tu máte už za 36 tisíc EUR a pokud byste k tomu postavil třeba Sportage s automatem, tak jste i se slevou na 32 tisících EUR. To mi zas tak předražené nepřijde.

A neekologičnost? Je zajímavé, že desítky studií prokázaly opak, a ty, které ne, si k tomu musely např. záměrně vybrat co nejhorší podmínky a ohýbat to, aby to dostatečně dobře ­"vyšlo­" ­(např. zvolit o dvě třídy vyšší auto zasazené do jedné z nejméně ekologických zemí,...­). Baterky jsou ekologický problém, to je fakt, mají však výhodu v tom, že se dají recyklovat, přičemž efektivita i ekologičnost tohoto procesu se stále zlepšuje. Navíc se i těžba lithia stává ekologičtější, prvky jako kobalt v nových baterkách už skoro ani nejsou ­(a v LFP, které letos ve velkém nastoupí, ho nemají vůbec stejně jako další kontroverzní prvky­).
Odpovědět0  0
Pretoze cirkus okolo eaut nie je iba o daniach, poplatkoch, ale aj o cene a o tom, kolki z nas si to budu moct dovolit. Je to o nuteni nas ludi do niecoho predrazeneho, neekologickeho, bez moznosti volby medzi eautom a spalovakom.
Nie je to iba otazka ­"dani­", aj keď som reagoval prave na to.
Odpovědět0  0
"Na celu elektromobilitu sa nepozeram iba cez dane či ine poplatky, ktore pridu.­"

Tak když jsme v diskuzi řešili formu spotřební daně na elektromobily, tak řeším formu spotřební daně na elektromobily. Dokonce i Vy jste reagoval na ty daně. Proč najednou zničehonic řešíme něco jiného?
Odpovědět0  0
Je tu clanok o tom, kolko sa predalo eaut. Ja sa na to pozerám zo vsetkych strán 😉 nielen z pohladu ­"daní­".
Odpovědět0  0
Narážam na všeobecnú a bezhlavu podporu eaut a bez ohladu na vsetky komplikacie z toho plynuce. Nie je to len o daniach ci inych formach poplatkov za eauto. Kto si dnes dovolí kupit rodinne eauto? Ako sa budu predavat el.jazdenky? Kto si to riskne kupit, ked nevie, v akom stave je najdrahsi komponent­-bateria?
Na celu elektromobilitu sa nepozeram iba cez dane či ine poplatky, ktore pridu. Nepaci sa mi, ako eauta pretlacaju a nedavaju ludom moc na vyber. Auto splnajuce euro 5 je dost ciste, auto s euro 6 uz takmer uplne ciste, tak preco chcu spalovaky uplne prestat vyrabat? Nech nechaju ludom moznost si vybrat.
Odpovědět0  0
Opět totéž, máte pravdu, ale spojitost s formou placení spotřební daně u elektromobilu to má jako jakou?
Odpovědět0  0
A takovou statistiku chcete získat jak? A co by nám vůbec taková statistika měla říci a vypovědět? Co by kdyby? Nezajímá nás spíše to, co je, než to, co by mohlo být, kdyby...
Odpovědět0  0
PS: Máme tolko zdrojov el.energie,aby sme vo veľkom nabijali tolko eaut? Máme na to dimenzovane siete? NEMÁME. Tak o com je nezmysel z idiotmi zaplaveneho bruselu, že zakazali od isteho roku vyrabat auta so spalovacimi motormi?
Ako by sa situacia zlepsila, keby ludom pomohli nahradit stare auta novsimi splnajucimi euro 5 alebo 6 a nie sa im vyhrazat predrazenym a vobec nie ekologickym eautom?
Odpovědět0  0
No to sice máte pravdu, ale spojitost s formou placení spotřební daně u elektromobilu to má jako jakou?
Odpovědět0  0
Ale je rozdiel zaplatit za rodinné auto so spalovacim motorom 20.000 eur a za obobne eauto 35­-40.000... Hlavne ak je uz rodina zaťažená hypotékou na 30 rokov.
Aj to je asi dovod, prečo je u nás priemerny vek auta cca 16 rokov a jazdia tu vylagrovane šroty.
Odpovědět0  0
" ale argumentovat zrovna Octavkou je také dost ujeté. A to, že se dnes prakticky nevyrábí malá auta je také výsledkem regulací. ­"

A malé auto by bralo výrazně méně?

Skoda Fabia 1.9 SDI ­- 5,0
Skoda Octavia 1.9 SDI ­- 5,05
VW Golf 1.9 SDI ­- 5,4
VW Polo 1.9 SDI ­- 4,85
Seat Ibiza 1.9 SDI ­- 5,2

V čem je to ujeté, když i ta malá auta žerou v SDI v podstatě totéž? Dokonce i když se podíváme na menší 1.7 SDI v maličkých autech:

Seat Arosa 1.7 SDI ­- 4,6
VW Lupo 1.7 SDI ­- 4,8

" Vážně neexistují dieselové hybridy?­"

Kde se v článku píše o tom, že neexistují dieselové hybridy?


Odpovědět0  0
A ted prosim vyvazenou statistiku nedotovanych vozu, a hlafne diky Fialovemu hnusu a Green destrukcni politice vase vyhodnocovani prodeji novych aut asi neni uplne statisticky vypovidajici. Napriklad policejni a firemni vozy se prevazne prodavaji benziny, protoze diesely by ty stridajici se ridici znicili hned.
Odpovědět1  0