Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
To je jako bych na svém benziňáku chtěl vozit miniaturní rafinerii na litr paliva denně.
Odpovědět1  0
Mi jako odpůrci elektromobility, pracuji v oboru tak elektromotory atd. jsou velmi výborné po všech stránkách. Ale vše stojí a padá na mizerných akumulátorech. Přijde toto jako neskutečná prasárna a opruz, jak dlouho to trvá to rozložit? Jak dlouho potrvá najít vhodné místo kde to rozložit? Jak dlouho potrvá hnědočechům než ten bazmek ujebou?
Odpovědět1  0
Je to pravda ­- ten kdo ma levnejsi bazmek tak ho na trhu proda. Sice bojuje proti setrvacnosti uzivatelu ­(v podstate konzervativne uvazujici konzumenti­) ale az prorazi, zacne likvidovat konkurenci. Az konkurence zadna nebude, tak uz se nemusi honit.

Uz se tesim na zpravy o tom jak budou zapadni soudruzi importni cla obhajovat ­(narodni bezpecnost, bojime se pihy na motherboardu, Usama von bububu v motoru­) :­-­)

Jedincum s chabym uvazovanim o konkurenci bych navrhoval, at si zauvazuji, jestli je ta konkurence jen o vyrobku ­(coz se nam cizi koncerny snazi protlacit do palice­-ze nas nemusi vubec zajimat, kdo a kde vyrobek vyrobil­), nebo i o tom, jestli si domorodci budou mit kde vydelat, jakou budou mit cenovou hladinu ­(v podstate na vse­) a jestli by se nemeli vzdavat sveho podilu na kolobehu penez ­(u cizich firem se do neho totiz moc nezapoji­). Jinak receno, jestli neni lepsi delat si aspon neco sam nez vsechno kupovat, protoze se tim ekonomika dostava do zavislosti ­- na monopolu cizich vyrobcu.

FYI, ty lokalni delniky si muzou dovezt. Platit jim budou v cizi mene cizi cenu a za tu dobu co tu budou drit nevylezou z fabriky nebo z ubytovny. Pripadne bude fabrika plna stroju a minimalni obsluhou a navody v sypanem caji.
Odpovědět0  0
"Součet přesněji specifikovaných pohonů hybridního typu.­"

A to změní vítězství nad neelektrifikovanými diesely jak? Diesel = neelektrifikovaný diesel. Alespoň mnoha lidem je to v tomto kontextu pohonů jasné. Že Vy pod tím vidíte i diesel elektrifikovaný, na tom nic nemění. Znovu říkám, kvůli Vám nebudu překopávat všeobecně používané označování pohonů.
Odpovědět0  0
""nechci nic likvidovat, pouze se ohražuji proti zavádějícím závěrům​­"

No chcete, protože pokud ty naftové hybridy přičtete k naftovým vozům a benzínové hybridy k benzínovým, tak kategorie hybridů zmizí. Nebo snad chcete popřít, že nezmizí? Co v ní tedy zůstane? Odpovězte na jednoduchou otázku. Co ve Vašem případě zbude v kolonce hybridy?

"Navrhuji rozdělit kolonku na 4​​­-8.​­" ­"

Máte probléím s chápáním psaného textu?
Vždyť dokonce citujete fakt, že by hybridy stále zůstaly a nechci je mazat! Tedy pokud není nad vaše chápání, že by byly rozděleny a pro získání současné informace byste je musel sečíst.

"Co ve Vašem případě zbude v kolonce hybridy?­"
Součet přesněji specifikovaných pohonů hybridního typu. Přesněji specifikované hybridy jsou podmnožina obecného označení a není tedy problém ji vypočítat. Pro většinu osob.

"Ať by tam to rozdělení bylo nebo nebylo, stále by elektromobily porazily neelektrifikované diesely. Nebo to chcete popřít? ­"

Naopak, snažím se vás k tomuto přesnějšímu* závěru dovést již od prvního komentu. Blahopřeji. Na toto tvrzení totiž ani nepotřebujete ty přesnější statistiky na které se vymlouváte. To je totiž to ve skutečnosti, co vyplývá z těch grafů.

*Zase ta porážka. Nedokážete se oprostit od toho primitovního uvažování boju mezi Sparta­/Slavie, AMD­/Intel­/Nvidie, MS­/Apple­/unix, nafta­/benzín­/elektro? Chce to trochu nadhledu.

Doktorát ­- hm, co by vám řekl vedoucí práce, kdybyste argumentoval, tak jako v předchozím příspěvku? ­(Není to bulvár, páč umím bulvárnější)
Odpovědět0  0
"nechci nic likvidovat, pouze se ohražuji proti zavádějícím závěrům­"

No chcete, protože pokud ty naftové hybridy přičtete k naftovým vozům a benzínové hybridy k benzínovým, tak kategorie hybridů zmizí. Nebo snad chcete popřít, že nezmizí? Co v ní tedy zůstane? Odpovězte na jednoduchou otázku. Co ve Vašem případě zbude v kolonce hybridy?

"Navrhuji rozdělit kolonku na 4​­-8.­"

No podrobnější rozdělení by se mi líbilo také, jenže data takové rozdělení nenabízí. Snad každý ví ­(asi kromě Vás­), že dieselem se myslí neelektrifikovaný diesel. Elektrifikovaný diesel by byl v hybridech. A elektromobily neelektrifikované diesely porazily. Ať by tam to rozdělení bylo nebo nebylo, stále by elektromobily porazily neelektrifikované diesely. Nebo to chcete popřít?

"To si vážně nedovedete představit, že se ta data dají vyhodnotit více než jedním způsobem a je možné ty způsoby i odprezentovat?­"

Viz výše. Dokážu, dokonce bych byl rád, kdyby tomu tak bylo. Kdyby to data umožňovala, tak bych to udělal. Jenže toto rozdělení tam není. To, že je možné se na to dívat i z dalšího pohledu ­(likvidace kategorie hybridů jejich přičtením k primárním palivům­) jsem do článku přidal, protože je to také zajímavý pohled.

"Opravdu máte vysokou školu? ­"

Ano, doktorát z informatiky.
Odpovědět0  0
Ach jo, snad naposledy:

ad 1, kouknul jsme tam a máte pravdu, je to stejnej bulvár:­-­) Přecenil jsem vaše zdroje.

ad 2, Opakuji pro obzvláště natvrdlé novináře: nechci nic likvidovat, pouze se ohražuji proti zavádějícím závěrům. Existence kolonky v grafu neznaméná, že musíte ignorovat její obsah. Začínám si myslet, že tu kolonku potřebujete­(tak jak je­), protože vám dává záminku hlásat nějaké porážky a inkasovat prokliky. To je oč tu běží, že?

(Abyste si to zase nevyložil, tak ja se vám hodí: To co se mi nelíbí je, že se z toho grafu člověk nic nedozví. Hybrid jakožto nová a tlačená forma pohonu je infomativně zabitá. Narozdíl od vás mne zajímají i jiné informace než kdo ­"prohrál­/vyhrál­". Navrhuji rozdělit kolonku na 4­-8. Kombinaci paliv a druhů hybridu. Vám to umožní dělat ­"zajímavé­" závěry a lidé, které zajímají skutečná data je budou mít k dispozici.­)

Navrhuji nedělat závěry, která ignoirují data. Název diesel je odvozen od paliva. Pokud hybrid není plug­-in, pak jezdí na fosilní paliva. Ignorování tohoto faktu bych čekal někde na novinkách. Potřebu dělat jednoduché a jednoznačné závěry tam mají nejen kvůli schopnostem čtenářů, ale i redaktorů. To co popisujete vy, je zejména marketingové rozdělení a jak vidno plní svůj marketingový účel na sto procent. Kdyby šlo o techniku, tak nezamíchají všechny hybridy do jednoho. Za pár let budou bombastické titulky, že EV+Hybridy porazily fosily. Prostě se to marketingově vymyslí.
To si vážně nedovedete představit, že se ta data dají vyhodnotit více než jedním způsobem a je možné ty způsoby i odprezentovat? Že nemusíte mít jen jeden pohled­/závěr, ale i více pohledů z více souvislostí? Opravdu jste studoval vysokou školu?

ad3,
Kolega si koupil nové auto. Když jsem se ptal na co jezdí, tak řekl, že na benzín, nikoli na hybrid. To že jde o hybrid jsem z něj musel téměř páčit, protože to má minibaterku a prakticky o tom neví. Samozřejmě o tom ví, ale nepřikládá tomu žádný význam z hlediska zdroje energie, protože se nejde nabít ze zásuvky a hlavně ta baterka je fakt mini. Tolik k vnímání lidí pohonu aut.

Bombastické titulky ­- osobně si myslím, že není pravdivý­(viz výše­), ale hlavně je tam ­"porážka­", tedy vnucování představy nějakého boje a tím působení na základní emoce a instinkty. Ve skutečnosti o žádný boj nejde. Jedna technologie ­(nuceně­) nahrazuje jinou.
To, že umíte udělat ještě bulvárnější titulek má dokázat, že tento je seriozní? Opravdu máte vysokou školu? Pokud ano, jakou?
Odpovědět0  0
Teda, panove a damy, opravdu nechapu, co to tady povidate. Toto neni o regulacich, o presunech vyroby ani o nicem takovem. To je proste o tom, ze Cina ma levnejsi pracovni silu nez Evropa nebo Severni Amerika a proto dokazou dodat levnejsi auta srovnatelnych parametru.

Je to opakovani podobne situace s rozmachem japonskeho automobiloveho prumyslu ­- na zacatku to byla tragedie, potom kupovali licence na cizi auta, potom se to naucili natolik dobre, ze jejich auta mela specialni ficury, ktere jine auta nemely ­- treba ze fungovaly, startovaly v desti a mraze a tak. To bylo tak nekdy kolem roku 1970. Zrovna tyto vlastnosti prakticky zabily britske znacky a americkym taky udelaly spousty problemu. A protoze treba Toyota mela v USA povest levneho druheho­/tretiho auta na nakupy, tak po letech marneho snazeni o proniknuti do premiovych segmentu vytvorili novou znacku ­(Lexus­) a vime, kde ta je dnes....

Importni cla budou fungovat jenom omezenou dobu, nez si cinske automobilky postavi tovarny v dane destinaci. Stejne jako to udelali japonci v reakci na regulace pred padesati lety.... No, vlastne tim padem ty cla budou fungovat perfektne, protoze v tech lokalnich novych tovarnach budou delat lokalni delnici, takze bezny obcan je spokojen, pracovat ma porad kde. Ze nebude spokojeno vedeni VW ­(protoze jim nekdo bude ujidat s jejich kolace­), vadi asi jenom tomu vedeni
Odpovědět0  0
"To, že je něco někde v nějakém článku někde na internetu je mi fuk.­"

Ale no tak. Kdo tu psal toto? ­"Oni, ale nedělají bombastické závěry o porážení​­/vítězství, že? ­" Když se ukázalo, že napsali totéž, co já, najednou je to fuk? Nejprve mě shazujete za bombastický závěr, že zdroj by tohle nenapsal, ale když je vidět, že napsal, najednou... je to fuk?

"Já nic likvidovat nechci!!!!!! ­"

No Vy navrhujete připočítat benzínové hybridy k benzínovým autům a dieselové hybridy k dieselům. Pak se naskýtá oprávněná otázka, co tedy zbyde v kategorii hybridů? Nezlikvidujete ji? Co tam zbyde?

"Já se celou dobu ohražuji proti vašim bombastickým titulkům s porážkou­"

Znovu se ptám, co je na něm bombastického?

Většině lidí je jasné ­(Vy k nim nepatříte­), že dieselem se myslí neelektrifikovaný diesel, protože diesel elektrifikovaný by spadal do kolonky hybridy. Já kvůli Vám nebudu překopávat celosvětové používané vnímání kategorií pohonu aut a rušit kategorii hybridů, nezlobte se. A z těchto důvodů je ten nadpis naprosto korektní, faktický a bez nějakých emocí. Včetně textu článku.

Kdybych chtěl napsat nějaký emoční nadpis, tak bych napsal něco ve stylu: ­"Diesely OUT, elektromobily IN: šokující převrat v prodejích aut v Evropě!­", ­"Dieselová apokalypsa: Elektromobily v EU v prodejích předhání rachtající dinosaury!­", ­"Elektromobily v EU vytlačují diesely do stránek učebnic dějepisu!­" Nic takového tam ale není. Ani zdaleka.
Odpovědět0  0
To, že je něco někde v nějakém článku někde na internetu je mi fuk. Četl jsem váš článek, reaguji na vás. Kdybych četl zdrojový článek, ohradil bych se proti němu. Možná by prokázali více pochopení.

Já nic likvidovat nechci!!!!!!

To už musíte být velmi zoufalý, že mi podsouváte něco takového. Já se celou dobu ohražuji proti vašim bombastickým titulkům s porážkou a jediné čeho jsem se dočkal je relativizování, brekot, že nemáte data, obviňování že mám radost, že se prodávají diesely a teď z toho, že chci zlikvidovat nejakou kolonku ve statistikách. Nebo chcete tvrdit, že za toto také můžu: ­"Elektromobily v EU porazily diesely,...­" ?

Ale všechno špatné je k něčemu dobré, alespoň jsem vás lépe poznal. Už mě ty vaše diskuzní fauly nebaví, tak si mě obviňujte z čeho chcete, končím.

Odpovědět0  0
Opravdu nevím, co Vám na závěrech v článku přijde tak bombastického. Mě to přijde jako normální převyprávění statistických faktů. Dokážete mi konkrétně ukázat, kde něco přeháním, nebo se snažím udělat něco bombastického? Dokonce tam i upozorňuju na to, že úspěch elektromobilů je dán dotacemi ­(a to dokonce dvakrát­) a že u nás bez dotací žádný výrazný úspěch nemají. To, že elektromobily překonaly diesely, je navíc ve zdrojovém článku taky. ­"Battery­-electric cars established themselves as the third­-most­-popular choice for buyers in 2023. In December, market share surged to 18.5%, contributing to a 14.6% share for the full year, surpassing diesel, which remained steady at 13.6%.­"

Roky se to takto dělí, hybridy ­(a různé míry elektrifikace­) se vždycky vyčleňovaly mimo skupiny spalovacích motorů, které obsahují. Nevím, proč s tím najednou máte problém. Ten článek jen konstatuje fakta. Nic víc. Váš nápad úplně zlikvidovat skupinu hybridů a možná i plug­-in hybridů ­(protože jejich přičtení zpět ke skupinám daných spalovacích motorů je právě tímto­) nám toho moc o postupné elektrifikaci bohužel moc neukáže a srazil by to na pouhé tři skupiny vozidel.
Odpovědět0  0
"A nemyslíte, že by to mohlo být také tím, že samotná ACEA, která je zdrojem těchto dat ​­(viz odkaz na konci článku https:​­/​­/www.acea.auto​­/pc​­-registrations​­/new​­-car​­-registrations​­-13​­-9​­-in​­-2023​­-battery​­-electric​­-14​­-6​­-market​­-share​­/ ​­) prostě hybridy benzínové a naftové nerozlišuje a dává je do jednoho?­"

Oni, ale nedělají bombastické závěry o porážení­/vítězství, že?


"Nemůžu si stavět výsledek na nějakých domněnkách, ale na datech, která mám k dispozici. ­"

A přesto Vám to nebrání ignorovat velkou část dat a stavět nesmyslný výsledek.

Hybridy se vyčleňují kvůli propagaci ideologie
Odpovědět0  0
Konkurenci zabily regulace. Přeregulovaný trh vede k likvidaci části konkurenční subjektů. Děkujme za to politikům.
Odpovědět1  0
Nu, kdepak jsou teď ti ­"managerové­" z VW a dalších evropských automobilek, kteří ­"jasnozřivě­" přesunuli vše do Číny s vidinou tučných prémií za ­"levnou výrobu­"? Jo, děkujeme! :­-/
Odpovědět0  0
Kdepak se vytratila kapitalistická konkurence? Hlavně USA si ­"vyklrmily­" Čínu a najednou mají obavy.
Odpovědět0  0
"si musím myslet, že jste hybridy igroroval záměrně­"

A nemyslíte, že by to mohlo být také tím, že samotná ACEA, která je zdrojem těchto dat ­(viz odkaz na konci článku https:­/­/www.acea.auto­/pc­-registrations­/new­-car­-registrations­-13­-9­-in­-2023­-battery­-electric­-14­-6­-market­-share­/ ­) prostě hybridy benzínové a naftové nerozlišuje a dává je do jednoho?

Naše SDA třeba mezi nimi rozdíl dělá a benzínové hybridy nad naftovými vyhrávají 20:1, nicméně to se týká plugin hybridů, ale ne nenabíjecích. Nenabíjecí hybridy už hází do benzínů nebo nafty podle toho, co je primárním zdrojem. Proto to třeba dle našich dat vypadá, že čisté benzíny mají drtivě navrch před vším ­(66 %­), zatímco ACEA pro nás uvádí jen 52 % ­(14 % jsou tak benzínové nenabíjecí hybridy­). U nafty SDA uvádí 25,1 %, ACEA 22,6 %, takže tam máme ty dieselové hybridy. Můžeme k nim připočíst 0,1 % naftových pluginů, které už rozlišovány jsou... jenže to se týká nás, ne Evropy. Tam ta čísla mohou být jiná a ne 2,6 % jako u nás ­(pro naftový hybrid i naftový plug­-in hybrid­).

Obvykle se v takových statistikách rozlišuje benzín, nafta, hybrid, plug­-in hybrid, elektro a vodík. Hybrid se vyčleňuje mimo benzín a naftu, ačkoli benzín nebo nafta je zde stále primárním palivem. A toto rozdělení jsem použil i zde a důvodem bylo i to, že v takové formě je prezentuje i zdroj těchto dat. Nemůžu si stavět výsledek na nějakých domněnkách, ale na datech, která mám k dispozici.

Každopádně jste měl velmi zajímavý postřeh a do článku to doplním. Mě to třeba nenapadlo.
Odpovědět0  0
Nechápu proč bych z toho měl mít radost? Vy tady vydáváte oslavné články o vítězství a pokud upozorním na fakt, že ignorujete velkou část dat, tak mne obviníte z radosti? Pouze jsem se snažil poukázat na to, že hybrid neobsahuje zázračný zdroj energie, ale ­"stará dobrá­" fosilní paliva a tudíž je nesmysl je ignorovat. Opravdu nevím kolik hybridu se prodá dieselů a kolik benzínu. Tipoval bych, že mnohem víc benzínu.

Vaše snaha zaplést do toho emoce naznačuje, že nejste nezaujatý a vzhledem k vašemu vzdělání a znalosti problematiky si musím myslet, že jste hybridy igroroval záměrně­(nevěřím, že jste nepochopil již první narážku­). Otázka je jestli kvůli propagandě nebo kvůli klikbaitu, ale ono se to vlastně nevylučuje :­-­(
Odpovědět1  0
Hybrid je hybrid a diesel je diesel stejně jako benzín je benzín. Hybrid se může párovat s benzínovým i naftovým motorem. Článek je o tom, že elektromobil porazil naftové nehybridní vozy, protože naftové hybridní vozy jsou logicky ve vozech hybridních stejně jako tam jsou benzínové hybridní vozy. Není přece důvod, aby v hybridech byly benzínové hybridy, ale naftové ne.

Pokud tedy chcete naftové hybridy ­(klasické i plug­-iny­) připočíst k čistě naftovým vozům, tak data k tomu sice nemáme, ale myslím, že v takovém případě asi ještě radost mít budete a elektrika diesely včetně těch elektrifikovaných asi ještě nepřekonala.
Odpovědět0  0
https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/398­-Fabia.html?fueltype=1&constyear_e=2004&power_s=47&power_e=51&gearing=1

S­koda Fabia 1.9 SDI ​­- 4,9

Máte pravdu v tom, že soudruzi nebrzdí malá auta, ale lehká auta a Fabie už lehká není :­-­(

Vám nepřijde ujeté bránit výrobě úsporných aut? Respektive tvrdit, že musíme snížit produkci CO2­(ve skutečnosti spotřebu­) a zároveň uměle podporovat těžká auta koeficientem, který způsobí, že lehčí nelze z ekonomických důvodů vyrábět?
Odpovědět1  0