Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Přesně to stejné me při cteniclanku taky napadlo
Pak ještě premyslim nad tim , jextli maji dost aut, pakliže nekoho budou nahanet na dalnici treba pomoci vrtulníku a pozemni hlidka ho zastavi, co budou delat kdyz o kus dal pojede zase par dalsich, to je nechají ujet, nebo tam toho prvniho hrisnika nechaji stát a budou mu věřit ze tam skutečně tech 45 minu počká ?
Odpovědět0  0
Jen doplním. Ono ve výsledku záleží na výškovém profilu trasy. Teoreticky může stát, že s elektromobilem lze skončit jízdu a v akumulátorech je více energie než při výjezdu, protože jízda začala na kopci a skončila v údolí a rekuperací došlo bylo uskladněno více energie než bylo vydáno... Proto nedávno Elon Musk doporučovat nenabíjet na 100% ale jen asi na 90­-95%, aby se již od počátku jízdy dala smysluplně využívat rekuperace... Vše samozřejmě záleží na předpokládaném profilu jízdy. Pokud budu začínat v údolí a vím, že skončím v horách, tak si klidně nabiji na 98% ­(2% přeci jen na nějaké to počáteční rekuperační brzdění.­). Pokud vím, že jsem v horách a skončím v údolí, tak bych se nebál nabít třeba jen na 70%...
Odpovědět0  0
Vzhledem k tomu, že tam dle jejich slov mají vysokou nekázeň, tak předpokládám, že budou muset začít zvětšovat parkovací a odstavná místa :­-D
Po takových 45 až 60 minutách se jim může na jednom místě nastřádat docela dost hříšníků. Ovšem na druhou stranu pumpaři případně restauratéři si zamnou ruce, pokud bude kontrola stát u nějaké pumpy či odpočívadla ;­-­) Skoro to stojí za nápad udělat minimálně pojízdný bufet a pronásledovat policii do míst, kde budou kontroly ;­-)
Odpovědět2  0
Vrátil bych se zpět k obsahu článku, bohužel v něm chybí podstatná informace, po kolika km rychlé jízdy mu zbývalo ­"palivo­" jen na 6 km jízdy a musel to tedy vzdát. Pokud bychom to pak porovnali s dojezdem toho Dodge Chargeru z roku 2007 se zhruba do poloviny naplněnou nádrží, měli bychom jasno ;­-­).
Odpovědět0  0
Až na to, že to není pravda. Proč by musela růst? Může růst, ale může i klesat. Pokud je silnice vhodně kopcovitá, můžeš dosáhnout nižší spotřeby dokonce i při vyšší rychlosti. Vtip je v tom, pokud je kopec málo prudký na to, aby spotřeba vzrostla na dvojnásobek toho co na rovině, ale zároveň dostatečně prudký na to, aby se cestou dolů jelo za nulu.

A je to ověřeno i v praxi. Měli jsme tu na to článek, viz https:­/­/www.svetmobilne.cz­/kopcovita­-silnice­-umi­-snizit­-spotrebu­/4570­-2

Ve skutečném autě jsem projel dlouhý kopec a světe div se, když jsem ho projel tam i zpět, spotřeba byla ve výsledku stejná jako na rovině. Navíc zatímco cestou nahoru jsem jel pořád 90 km­/h, dolů se rychlost vyšplhala až na 105 km­/h. Tedy stejná spotřeba při vyšší průměrné rychlosti. Kdyby ten kopec měl tam i zpět svou méně prudkou část, spotřeba by byla dokonce nižší. Kdyby měl naopak jen ty prudké části, spotřeba by stoupla.

A ještě jedna věc. Je otázkou, co považuješ za nejlepší spotřebu. Ony jsou totiž dvě. Je i nejlepší měrná spotřeba, která říká, jaká je spotřeba vzhledem k výkonu ve vztahu k času ­(lépe řečeno dodané energii­) a ta je obvykle lepší pod vyšší zátěží. Jinak řečeno, dodaný výkon stoupne více než spotřeba. Tohle je to, co ovlivňuje výsledek. Ten motor se právě jízdou do rozumně prudkého kopce může dostat do efektivnějších ideálního režimu a ne naopak. Na rovině jsou motory v ideálním režimu jen zřídka.
Odpovědět2  0
Elektromobil ­(stejně jako benziňák nebo nafťák­) má nejmenší spotřebu v režimu ustálené jízdy po rovině určitou rychlostí. Do kopců se musí přidávat, z kopců to i rekuperuje, ale motory se dostávají čato mimo ideální režim a spotřeba roste.
Odpovědět2  0
Proč by měla cesta s častým stoupáním mít vliv na dojezd? Vždyť pokud směrem nahoru spotřeba letí výš, pak směrem dolů může být nulová ­(resp. hodně nízká v závislosti na spuštěných spotřebičích­), v případě elektromobilu může být dokonce záporná.
Odpovědět0  0
Máš naprostou pravdu! Už v pořadu ­"Štrunc!­" byl rozhovor s nějakým auto­-moto odborníkem, který tam říkal, že dnes již existující vodíkový pohon je mnohem efektivnější.

Podle mě všechny současné elektromobily na baterie, které nemají podobu nějakého městského vozítka na ­"popojíždění­", jsou jen subvencovanou bublinou. Výjimku tvoří typy vozidel jako je např. autobus, dodávka apod., které sice nejsou ­"vozítkem­", ale typicky jsou také určeny pro městské ­"popojíždění­". Navíc mají větší rozměry a tedy i lepší možnosti v oblasti instalování baterií.

Současná ­"bateriová­" technologie není vhodná pro daleké jízdy. Zvláště pak při vysokých rychlostech nebo za přítomnosti cest s častým stoupáním. Zásoba ­"paliva­" pak padá jako kámen.
Odpovědět2  0
Tak odpůrcům rádo by čisté elektro energie je to voda na mlejn. Já toho taky nejsem šílený zastánce,dokud nebudou nějaké jiné možnosi skladování energie než jsou baterie . Výroba není ekologická,li­-ion zatím nejdou recyklovat,tankování je dlouhé. Hold mají nepsané pravidlo že nechávají více jak 50% nádrže,ale u elektromobilu více jak 50% baterie nestačí,další směna to nenabije
Odpovědět3  0
U počítače bude sedět operátor těch nákladních vozidel, který zvládne ovládat tak tři vozy a bude brát třikrát vyšší mzdu, než řidič takového kamionu :­-­).
Odpovědět0  0
Zrovna koukám na odolnější mobily a to evolveo nevypadá vůbec zle. Uvažoval jsem třeba nad tímto https:­/­/www.equiplo.cz­/odolne­-telefony­/#Aligator_R12_eXtremo ale ta Z3jka se zdá snad ve všech ohledech lepší, i to, že je to česká značka mě docela překvapilo.
Odpovědět0  0
Cena okolo 640€, škoda že foťák nemá stabilizáciu
Odpovědět0  0
Citujem z iného webu:
"Němci totiž sice rekordu dosáhli s předsériovým vozem, nicméně ten byl osazen produkčním ústrojím a s autem, které si můžete koupit ­- navíc v něm byla jen ochranná klec. Model S ve verzi P100D+ však nemá společného nic s tím, co dnes můžete od Tesly mít. Je výrazně odlehčená, má rozšířené podběhy, pod které se nastěhovala odlehčená kola s pneumatikami blízkými slickům, jsou tu karbon­-keramické brzdy nebo zadní spoiler, nic z toho se nedá pořídit za sebevětší příplatek.­"
"Německá automobilka nezajela rekord s vrcholným provedením Taycan Turbo S, nýbrž s méně výkonnou variantou Turbo.­"
"Na závěr dodejme ještě jeden úsměvný postřeh. Ačkoli se Tesla ráda vymezuje proti konvenčním autům a po skandálu VW si ráda rýpla i do motorů TDI, je to právě SUV od VW s motorem TDI ­(konkrétně současný Touareg­), kterým na okruh vozí prototypy Modelu S. Přitom má vlastní Model X se slušnou tažnou kapacitou. Že by pak byl problém bez mnoha zdržujících dobíjení něco tak těžkého odvézt přes půl Německa?"
Odpovědět1  0
Vo Ferrari majú odvahu priviesť na svet takéto vozidlo v tomto divnom čase, keď falošná ekológia takejto koncepcii agregátu vôbec nepraje. A pritom nákladné lode sú oveľa­-oveľa­-oveľa väčšími znečisťovateľmi tejto planéty, hlavne desiatky rokov staré vraky spaľujúcu najhorší sajrajt.
Bude zaujímavé sledovať, či Brusel nezarazí predaj týchto vozidiel vnútri EU.
Odpovědět0  0
Dobrý den,
jaké jsou prosím rozdíly s powerbankou od Samsungu 10 000 mAh s USB­-C. Jde mi především o reálnou kapacitu a o to, kolikrát lze z powerbaky nabít. Nabíjet budu primárně Samsung galaxy S10 ­(3000 mAh­).
Chápu správně, že Xiaomi nabízí rychlejší nabíjení ostatních zařízení? Kolik toho obě powerbanky nabijí při použití nejrychlejšího nabíjení?
Děkuji za reakci,
Kryštof
Odpovědět0  0
To fakt sa musia všetky autá ­"usmievať­" ako by to boli dementné plyšové hračky?
Odpovědět0  0
Přijde mi to dost odbyté. Jak návrh fotografické soustavy těch telefonů, tak jejich popis prezentovaný výrobcem. Z toho pak vyplývá i pochybný význam fotografické soustavy jakožto celku.

Hlavní myšlenka ­- zajistit ­"bezztrátové­" přiblížení za pomocí více objektivů s různými ohnisky je fajn. Ale následně to praktické provedení této myšlenky má drtivá většina telefonů naprosto podivné.

Hlavní důvod: Za mě jednoznačně cílení na neznalost většinového zákazníka.
Odpovědět0  0
Tak svým způsobem to skládání objektivů optický zoom je. Jenže když se tak různě poskládají různé moduly s různým rozlišením, tak s možnostmi výřezu a podobně to bývá o něco horší. Člověk ale aby se v tom vyznal, co kterým zoomem vlastně kdo myslí.
Odpovědět0  0
Někde jsem četl, že telefony, které dostanou Android 10 již od výroby, budou mít možnost přistupovat k bezpečnostním záplatám přímo z Google Play. Znamená to možnost přijímat bezpečnostní záplaty na neomezenou dobu?

Prý by se tato funkce neměla vztahovat na telefony, které přejdou na verzi 10 až po updatu, tedy na trh byly uvedeny se starší verzí Androidu.

Vyplatí se tedy raději počkat na telefon s Android 10?
Odpovědět0  0
"Jako třetí je zde teleobjektiv s 3× zoomem, který ale celkově nabídne 10× hybridní zoom.­"

Jasně. Realita je pochopitelně taková, že ten objektiv nabídne pouze 3,33x digitální zoom ­(do toho desetinásobného­), ale že to nejspíš pevné ohnisko toho teleobjektivu je 3x delší, než ohnisko ­"nejširšího­" objektivu, tak se to hned nazve 3x ­"zoomem­", no a aby mohli použít ­"sexy­" slovo ­"hybridní­" ­(a nikoliv ­"jen­" popis ­"teleobjektiv s XY ohniskem a 3x digitálním zoomem­"), aplikovali pouhý součin:

3 ­(­"optický­") x 3,33 ­(digitální­) = cca 10 ­(­"hybridní­").

Ať žije marketing!!! :­-)
Odpovědět0  0