Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
koukám že asi víte že je elektromobil rádo by ­"zelená­" loby pro ty co za ten krám chtějí utratit prachy. Hodně aut používá pro skladování li­-ion,pro takové použití naprosto nevhodná technologie. Li­-ion se ani výrobcům nevyplatí recyklovat bo je to tak drahé,lépe je vyjde vyrobit akumulátor nový. Zrovna včera jsem říkal že německo a usa zkouší elektrobusy na dálkové trase. Jak v zimě zapadne tak než se k nim dostane pomoc tak pasážeři umrznou.Tady v ově je elektrobus,ale ten je na krátké trase a pro skladování energie používá trvanlivější akumulátory lifepo4,ale vůbec nevím jestli se dělají i malé. Mají tam 10kg bedny a je jich tam kolem 100ks
Odpovědět1  0
10­-15 let možná, ale teď rozhodně není ­"elektromobil­" ani eko, ani šetrný. A vodíkový pohon totéž. Jen to neskutečným způsobem spotřebovává vzácné suroviny. A že by se to MĚLO někdy v budoucnu recyklovat je pohádka pro děcka. Realita? Podívejte se kolem sebe. Máme snad nejlepší recyklaci plastů na světě.. Reálně se jich zrecykluje a použije podruhé něco přes 1­/4! Baterky elektromobilů na tom snad budou lépe, ale 100% recyklace prostě neexistuje.
A­) jsou ztráty při samotném sběru a třídění. OBROVSKÉ ztráty. Bez ohledu na snahu a dobrou vůli prostě značná část materiálu zmizí ve směsném odpadu.
B­) Jsou ztráty při samotné recyklaci. Něco je smícháno s nevhodnými materiály a tak, že to recyklovat nejde, část materiálu se z recyklované hmoty nepovede ­"vytáhnout­".
C­) To možná nejpodstatnější: Recyklace není bez vlastních nároků na materiál a energii. Mozek zeleného aktivisty si možná představuje, že se rozemleté staré baterie naplácají do formy a jsou z nich nové, ale tak to fakt nefunguje. V reálu je nutná celá fabrika, tlaky, teploty, chemikálie..
Odpovědět3  0
Tak to je dobře. V tom případě bych rozhodně příliš neotálel s jejich nasazením.
Odpovědět0  0
Jestli není podstatné, že ve vzducholodi se vodík uchovával nějak a v tom automobilu přeci jenom výrazně rozdílně, tak to nezní moc optimisticky, protože není asi úplně ideální, pokud by to auto prostě velmi rychle shořelo.
Odpovědět0  0
Ale ja si ho nechci kupovat, napsal jsem to snad?
Dokonce ani ted auto nemam protože ho nepotřebuji,
toto byl nastrel možné budoucnosti za 10­-15 let az budu pořizovat třeba druhé auto...
Ani obyčejné elektromobily to nemaji se zásuvkou zrovna jednoduché
Odpovědět0  0
Skladovani a převážení vodíku je stejně ­(ne­)bezpečné jako skladovani a převážení v nádrži auta LPG, co se týče aut ciste na baterie tak o tom si myslím své, vzhledem k množství potřebného lithia,
Odpovědět0  1
Právě jste rekl neco ve smylu ­"Chytrý telefon si nekoupím protože se mi žádný IPhone nelíbí. Raději si koupím obyčejný hloupý.­". A u vodíku na výběr taky moc není, asi 2 typy aut. A pokud nebydlite v Neratovicích a ještě nemáte přístup do jejich areálu tak asi daleko nedojedete. A sedět na 500 atm bombach je úžasný pocit
Odpovědět1  0
No já právě nevím, zda je vodíkové auto proti čistému elektromobilu taková výhra. Výhodou je rychlejší možnost tankování a menší i lehčí baterka, na druhou stranu má všechny součásti elektromobilu, k tomu palivový článek a vodíkovou nádrž ­(ani skladování vodíku není žádná sranda a jeho výroba podobně jako výroba elektřiny rovněž­).
Odpovědět1  0
Náhodou ja kdych uvažoval o elektromobilu tak si koupim radsi auto prave na ty vodikove články, než čistě elektromobil jen na baterky.
Tim spíš že se mi žádná Tesla nelíbí.
Odpovědět0  0
Proč z toho děláte takové haloooo? Aha protože je to Tesla. Víte kolik průmyslových rozvaděčů denně začne kouřit z důvodu zavady? Víte kolik denně vznikne požárů budov z důvodu závady na el. instalaci. A nevšiml jsem si že by se o každém psalo. A pokud vím nešlo o požár ale pouze k dýmu z rozvaděče. Stačí vypnout přívod a pro jistotu tam fouknout dávku či dvě z CO2 hasiciho přístroje a je po všem. To zvládne každý amatér když si přečte navod na hasicaku.
Odpovědět0  0
Už dnes existují solid­-state akumulátory ­(s pevným elektrolytem­), které by neměly mít takovou tendenci k hoření a v nejbližší době by se měly začít nasazovat. Někteří optimisti to sice ohlásili už na tento rok, obvykle ale výrobci vidí uvedení prvních generací EV s těmito bateriemi někdy tak kolem 2021. Toyota je např. plánovala až koncem 20. let, ale vypadá to, že by je mohla začít nasazovat někdy kolem 2021­-2022.
Odpovědět1  0
Ako nam ukazalo par vzducholodi, ked zacne horiet vodik, nebude co dlho hasit.
Odpovědět0  0
Tak tohle asi není nějaký podstatný problém. Problém spíš vidím v budoucnosti, až bude těchto elektromobilů jezdit velký počet a tedy už asi nebude úplně nepravděpodobná situace hromadné nehody elektromobilů a třeba i různých typů dohromady ­- bateriové s vodíkovými apod. Nevím přesně, jak je na tom vodíkový pohon, ale bateriový by měl co nejdřív přijít s nějakou 2. generací, kterou v případě nehody nebude nutné komplikovaně ­(dlouhodobě­) hasit.
Odpovědět0  0
"automobilka Ford u prototypu elektrického Mustangu Lithium použila tradiční 6stupňový manuál. Ten bude z elektromotoru přenášet přes 1350 Nm.­"

Nebude :­). Ta prevodovka zvladne jen asi 500Nm.
https:­/­/www.transmissionrepaircostguide.com­/mt82­/

Ale tak stejne s tim nikdo jezdit nebude...
Odpovědět0  0
Tak s ohledem na to, co Sony vyrábí a zvláště pak za jakou cenu to prodává, je to dost dobrý úspěch :­-­).

Proboha! Když Sony mluvila o ­"reorganizaci­" programu výroby telefonů, tak jsem očekával, jaké ­"bomby­" odtamtud budou na zákazníky padat, ale tohle? Tohle je jen pro skalní fanoušky zn. Sony. Ale fakt skalní ­- doslova srostlé s tou skálou :­-­).
Odpovědět1  0
U normálního auta? Vždyť rekordní Calibra měla 0,26.
Odpovědět0  0
kdy se dbalo na aerodynamiku a nevyráíběli s SUV­-­"hovada­" byl odpor Cd i 0,18­-0,19.
Odpovědět1  0
Základní příčinou spojování podniků v super obří koncerny je stále tužší utahování šroubů vládami. Neušetří se na tom ani koruna, ba právě naopak. Co se možná ušetří na sdílení technologií, to se ztratí v nepřehledné struktuře obřího korporátu, kde je zcela běžné, že pravá ruka vůbec netuší, co dělá levá atd. Právě takové prostředí mnohem snáze přežívá ve společnosti, která ztratila svou přirozenou konkurenci. V tomto případě každý stupeň ztráty konkurence představuje každé spojení jedné automobilky s jinou. Sami si udělejte názor nad tím, jak moc je situace vážná, když si projdete seznam spojených automobilek, které dříve byly samostatnými celky. Ten seznam rozhodně není krátký!

Pro zákazníka výše uvedený jev představuje výhradně jen samá negativa. Jmenujme alespoň ten zřejmě nejviditelnější, který už je dost dobře patrný dnes, ale stále více bude vidět i v budoucnu. Jde o určitou sterilitu produkce. Zkrátka když zákazník vybírá mezi značkami jednoho obřího koncernu, ale i mezi značkami různých obřích koncernů ­(kvůli malé konkurenci­), nicméně sterilita platí v pravém slova smyslu výhradně jen pro ten první případ ­(tj. pro značky jednoho koncernu­), nakonec dojde k závěru, že jediné, co se na automobilech jednotlivých značek liší je, řečeno s určitou nadsázkou, logo konkrétní značky automobilu.
Odpovědět0  0
Zrovna přecházím od rudého vydřiducha k virtuálovi i s přenesením vydřiduchova tel. čísla, tak jsem zvědavý, jak bude tato operace náročná.

Aspoň mám tedy jistotu, že do 1.4.2020 se to zvládne :­-­).
Odpovědět0  0
Potěší podpora...... GNSS.
On je ­(nebo existoval­) nejaky smartphon ktery nepodporoval GNSS?
Odpovědět0  0