Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Väčšina el. automobilov ­(ale aj spaľovákov­) vrátane všetkých Tesiel má reány dojazd nižší ako meranie podľa oficiálnych metodík.
U Taycanu je to iné. Tu podľa reálnych skúseností testovacích jazdcov Porsche platí, že Porsche Taycan má pri bežnom neagresívnom používaní dojazd vyšší ako sú oficiálne tabuľkové hodnoty.
(Zdroj sa mi teraz nechce vyhľadať)
Odpovědět0  0
Teď je to spíše naopak. Po instalaci každého nového iOSu má člověk pocit, že se to tak brutálně pročistilo, že ten telefon běží snad dvakrát rychleji. Vše je najednou krásně plynulé, nic se nezasekává,... A tento pocit vždycky vydrží tak dva dny :D Asi, než se to zase něčím zaseká. Nicméně přítelkyně měla s iPhonem 4 ­(nebo 4S, teď už nevím­) podobnou zkušenost jako ty.
Odpovědět0  0
To je potom iná vec. Najväčší zlom bol asi medzi iOS6 a iOS7. Osobne sa už roky ­(cca. od roku 1995­) u Applu držím ­"poučky +1­": Mac funguje optimálne s dodaným OS a ešte jednou novšou verziou. Obdobne to fungovalo aj v začiatkoch iOS­-u, plus jedna verzia bola v pohode. Až do príchodu iOS7. Možno zo teraz funguje inak ­- neviem ­- nič novšie ako MacBook Air ­(2010­) a iPhone 4S ­(2011­) už od Applu nemám.
Odpovědět0  0
No vidíš a já mám iPhone SE, který vyšel s iOS 9 a nový iOS 13 na tom běží podobně jako tq devítka. Uvidíme, jak to změní iOS 14, ale prozatím jsem si žádného poklesu po rychlostní stránce nevšiml.
Odpovědět0  0
Jen drobnost, není to Freemont, ale viz titulek.
Odpovědět0  0
"Produkty Apple jsou známy dlouhodobou podporou a vypadá to, že v případě iPhonů 6S a SE na tom budou telefony opravdu hodně dobře.­"

No, dobre ako dobre, mám 2 iPhony 4S ­- jeden je s iOS 6, druhý má iOS 8 ­(9­-ka bola ešte horšia­). Kým prvý je po rýchlostnej stránke stále v pohode použiteľný, druhý už len s veľkou dávkou tolerancie. Je to taká trochu ­"Pyrrhova podpora­"...
Odpovědět0  0
Ale to je přeci jedno, kvůli čemu se ta auta zlevnila, ne? Když je auto levnější díky společnému vývoji, tak se to nepočítá? Proč by nemělo? Když bude levnější o 10 tisíc kvůli automatizaci, tak se to nepočítá, ale když ho výrobce zlevní jen tak o 10 tisíc, tak ano? Zákazník přeci zaplatí o 10 tisíc méně, je to pro něj o 10 tisíc levnější, jak se v tom projevuje důvod zlevnění?

Pokud jde o poměr, tak ten bude 30:13. Bavíme se o ceně auta. A auta zlevnila. Hypotetický příklad. Třeba rohlík bude stát 2 Kč v roce 2000 a 2,5 Kč v roce 2020 při 3násobných platech. Chcete říci, že nemůžeme říci, že jsou ve výsledku levnější, jen proto, že třeba nájem není 2000, ale 8000 Kč, tedy efektivně zdražil? Jasně, kvůli jiným věcem ten počet měsíců může být jiný, ale bavíme se o změně ceny auta. Ne o celém nákupním koši. Bavíme se o ceně auta, tak se bavme o ceně auta a ne o ceně rohlíku.

To, že by se elektromobilita neměla takto politicky tlačit, to se naprosto shodneme.
Odpovědět2  0
Nejotřesnější na tom je, že podobné spekulativní zmetky chrání zákon. Oni vás poškozovat smí. Vy je nesmíte.
Odpovědět0  0
Děkuji za podrobnější info.
Odpovědět0  0
Jsou to statistiky měřené skutečnými lidmi ve skutečném provozu. I Vy tam můžete přispět. Takže záleží na tom, jaké nesmysly tam lidi nacvakají. Na první pohled nesprávná data jsem vylučoval ­(třeba, že někomu vyšla spotřeba 0,8 litru, protože v počtu najetých km připsal nulu­). Data tak pochopitelně nejsou zdaleka přesná, nicméně se dá předpokládat, že budou napříč vozy nepřesná zhruba stejně a ze stejných důvodů. Pochopitelně se dá předpokládat, že sportovněji založená auta budou mít vyšší spotřeby už jen proto, že se s nimi jezdí v průměru sportovněji. Data to tedy nejsou nějak úžasná, ale lepší čísla z reálného provozu nemáme a vysoký počet vozů dokáže do značné míry vykrýt nejrůznější nepřesnosti. Článek se pochopitelně nesnažil vyrobit výsledky s přesností na setiny, ale spíše ukázat trend, kterým se to ubírá. A to, že spotřeba vozů během 20 let klesne třeba o litr, tam vidět půjde, ať už jsou zkreslení jakákoli.
Odpovědět0  0
1­) Ja se jenom ptam, neodvazuju se neco v teto veci tvrdit, protoze neznam detaily vami uvadenych statistik a nejsem ani odbornik na motory.
2­) Je bohuzel bezne, ze se v podobnych prezentacich statistik casto pominou nejake vyznamne vlivy, ktere mohou mit na konecnou podobu grafu vetsi vliv, nez faktory, kterym krivky grafu prezentujete.
3­) Vami uvedene argumenty davaji smysl.
4­) Jinak moderni spalovaci motory maji rozhodne vetsi ucinnost, nez jejich predchudci, takze by bylo logicke, navic mame i dalsi technologie, jako automaticke vypinani motory na krizovatce atp., takze bych se snizeni spotreby nedivil a naopak to ocekavam, jen me zajima, jak obektivni to je a zda bylo zohledneno vse podstatne.
Odpovědět0  0
Ale to, že jde o spotřebu 20 let starého auta, automaticky neznamená, že všechna ta data jsou 20 let stará. Navíc, dle čeho soudíte, že by ta spotřeba při dnešním stylu měla být nižší? Zácpy ve městech jsou větší, retardérů přibylo, rozšířilo se dávání přednosti chodcům,... To vše vede k častějším rozjezdům a nárůstu spotřeby. Vedle věcí, které měly spotřebu snížit, je tu přece i spousta věcí, které tu spotřebu naopak zvyšují.
Odpovědět0  0
A nemuze ta spotreba souviset i se stylem jizdy, ktery se za poslednich 20 let v EU urcite zmenil a to prave smerem k nizsi potrebe?
Odpovědět1  0
To ze rostou platy absolutne jeste nutne neznamena, ze rostou i realne. Takze by bylo treba srovnat, kolik procent vydaju jste v pred dvaceti lety dal na vse ostatni nezbytne a kolik vam z tech 12 tisic hrubeho, tedy cca 10 tisic cisteho zbylo a kolik vam po zaplaceni stejnych veci zustane dneska z tech cca 27 tisic cisteho a vysledne cislo pomerit inflaci za tech 20 let. A asi byste se divil, ale rozhodne by ten pomer nebyl 30 : 14, ale byl by mnohem vyrovnanejsi. Navic auta slevnila obecne diky rozvoji technologii vyroby, automatizace, snizeni nakladu spolecnym vyvojem atp., to se vam v tom vasm vzorecku taky projevi a nereflektujete to.
V neposledni rade bychom v takovych pripadech meli brat stabilni ekonomiky jako Nemecko a nikoli CR, ktera v podstate dodnes prochazi transformaci z minuleho rezimu.
Jinak specialni dani na obnovitelne zdroje energie existuje jiz dnes a tvori cca 13% ceny eletriny pro bezneho obcana CR. Pred solarnim tunelem to byly nizke desetikoruny na megawatt, dnes je to cca 600 korun za megawatt. A pokud se zacne blaznit s elektromobilitou a bude potreba investovat stovky miliard do rozvodnych siti a dalsi infrastruktury a na elektromobilitu budou dotace jako napr. v Norsku, tak nas kilowat muze v blizke budoucnosti stat deset i vice korun oproti dnesnim cca 4­-5 korunam.
Ja osobne jsem fanda modernich technologii a proti elektromobilite jako takove nemam vubec nic, naopak ji drzim palce, ikdyz se mozna ukaze, ze je to slepa ulicka, ale tlaceni na silu politicky a pomoci zelenych fanatiku je akorat cesta do pekel a EU za to seredne jednou zaplati. :­-(
Odpovědět2  2
Pokřivení trhu dotacemi je fakt, děje se to všude ­(nedávno to bylo např. i s nástupem normy EURO 6d u spalovacích aut­). Pokud jde o cenu, tak elektromobily jsou pochopitelně dražší než běžné autoa ještě dlouho budou. Každopádně když si to člověk přepočítá na platy, jsou ceny dnešních nových aut nižší než kdysi a už dnes není elektromobil dražší než běžná auta před 20­-30 lety ­(opět přepočteno na platy­). Např. v roce 1998 byl průměrný plat necelých 12 tisíc, na základní Octavii tak člověk potřeboval 30 měsíců. Dnes to při průměrném platu téměř 34 tisíc má za 13 měsíců, za původních 30 měsíců by měl 1,01 milionu a to už by stačilo na nejeden elektromobil velikosti Octavie ­(Ioniq Electric je např. za 900 tisíc­).

To, že se elektřina zatíží spotřební daní, se dá čekat. Spíše by bylo překvapivé, kdyby se tak nestalo. Otázkou ale je, jak se vyřeší problém s tím, že toto se dá snadno provést u veřejných nabíječek, ale hůře se to dělá u domácího nabíjení a je skoro nemožné to rozumně vyřešit u situace, kdy si to člověk nabije pomocí vlastní elektřiny ­(např. vlastním solárem­). Na tohle jsem také hodně zvědav a asi to povede k jiným formám daní, které nebudou spojené s elektřinou, ale s provozem obecně ­(silniční daň pro všechny?­). Pokud jde o CO2, tak hlavním přínosem elektromobility je to, že ta auta nesmrdí tam, kde je to nejvíce kritické ­(města­). Celkový globální dopad tak sice nemusí být výrazný, ale lokální dopad může být extrémní.
Odpovědět3  0
Ale ono to tam bohuzel vsechno smeruje. Diletantsti politici skocili na spek zelenym fanatikum a jinym trapakum a nuti vetsinu obcanu EU k brutalnimu omezeni autodopravy na ukor jejich pohodli a casu a zaplaceni bilionu EUR na danich do projektu, ktery bude mit v realu zcela zanedbatelny dopad na snizeni emise CO2 ve svete. A to ani nezminuji nasobne drazsi elektrinu, tedy vydaje na domacnost, takze klesne spotreba jinych komodit a tim bude trpet i ekonomika. V neposledni rade diky extra nakladum prijdou mnohe firmy o svoji konkurenceschopnost na mezinarodnich trzich a jejich mista preberou firmy se sidly v zemich, kde takova prisna regulace nebude. Je to cele totalni demence a hlavne kvuli prakticky nulovemu realnemu dopadu na zivotni prostredi.
Odpovědět2  3
Ku koncu decembra 2019 sa v Holandsku rapídne znížili daňové zvýhodnenia na elektromobily. To spôsobilo, že ich domáci predajcovia v decembri húfne registrovali Tesly ešte nepredané na svoje firmy, aby ich mohli v tomto roku predávať za pôvodné nižšie ceny s uplatnenými starými daňovými zvýhodneniami. Preto sa aj stala Tesla model 3 v decembri najpredávanejším autom v Európe. Zaregistrovaných bolo cca 22000 vozidiel. Reálne však tieto vozidlá budú uvedené do prevádzky až postupne v tomto roku. Tu pekne vidno, ako je ­"vďaka­" politickým rozhodnutiam pokrivený trh. Naviac, model 3 sa v Európe začal predávať neskôr ako v USA. No až tento rok ukáže, ako rýchlo sa Európsky trh týmito vozidlami zasýti. Veď celkové predaje elektro áut nie sú až tak oslnivé, ako by si niektorí ­"že vraj ekologicky zmýšľajúci­" ľudia priali. Každopádne kdejaké umelé regulácie v Európe deformujú trh. Len aby sme sa všetci bežní občania o 10­-15 rokov nechytali za hlavy, že nové vozidlá sú podstatne drahšie a nabíjanie el. energiou je naviac zaťažené 50% spotrebnou daňou a tým individuálna preprava ľudí elektromobilmi nakoniec nebude výhodná oproti dnešku. A tých pár promile CO2 dnes produkovaných osobnými autami celkovo nič nezmení.
PS: samozrejme vplyv na zisk majú aj nové predaje v Číne. Nová čínska fabrika ­(a vďaka nej nižšie ceny na domácom čínskom trhu­) to chvíľu potiahnu, no aj tam dotácie už nie sú tým, čím donedávna boli. Naviac celkový trh osobných vozidiel v Číne už nerastie tak dynamicky ako donedávna.
Odpovědět4  2
Jeden zásadní údaj mi tam chybí a to kapacita akumulátoru u jednotlivých aut
Odpovědět0  0
Tak treba kdyz dopijete flašku s vínem a tu pak hodite do kontejneru na sklo.
A pak si koupíte jabko a bude mit skleněné záda, jo, hned budu mit lepší pocit
Odpovědět0  0