Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Tohle už tu bylo za komunistů. Nahoře ve vedení se naplánovalo něco, co se nedalo realizovat v praxi.
A všichni vědí jak to ­"poručíme větru dešti­" nakonec skončilo ­- krachem hospodářství.

I tak mám pocit, že europoslanci jsou ještě daleko více odtrženi od reality, než kdysi soudruzi u nás.
Odpovědět0  0
Evropskou komisi řídí lidé, kteří žijí svůj sen.
Odpovědět0  0
To s procenty mi vysvětlovat nemusíte, tomu rozumím velmi dobře. Takže ano, 2krát hůře, protože je potřeba 2krát více elektřiny na km, resp. u BEV o 50 % méně. Navíc pro umožnění jeho skladování je nutné ho zkapalnit nebo stlačit, což je dalších i několik desítek procent energie navíc. Takže to máme více než dvojnásobek energie než při přímém spotřebování elektřiny v BEV. Každá ta koncepce má své klady i zápory. Vodík např. v rychlosti tankování a hmotnosti, což ho dělá lepším kandidátem např. pro nákladní dopravu. A ostatně vodík se také neskladuje zrovna snadno.
Odpovědět1  0
2xhůře ??? Záleží na úhlu pohedu ­- 500m je polovina z 1km, tedy jen o polovinu hůře co se dojezdu za stejnou cenu týče ;­-­) ­(daň ze mzdy je cca 50%, ale v případě, že by jste danil sám, by jste dostával o 100% čistého více ;­-­) Záleží na tom, dívateli se na to shora nebo zespodu... Vše je relativní!­)

Tedy hůře je na tom vodík, ale jen jediným­(!­) parametrem z mnoha! ­"Jen­" výrobmí cenou. :­-­( Ropná paliva jsou na tom ještě hůře než ceny elektřiny a stejně se na ně jezdí dál nejvíce :­-­) Jak to??? V tom ­(jen v ceně­) to asi nebude že ;­-­)

Alektřina je na tom hůře, mnohem hůře­(!­), zase v jiných parametrech :­-­( Skladování, rychlost ­"dotankování­" ­(nabití­), hmotnost a j. ­- např. tepelná ztráta spalováků je v zimě ­(chladno je ale, hlavně z rána, 3­/4 roku :­-­/ ­) k nezaplacení :­-­)

Ale bojí ­- elektrika i vodík nejsou zdrojem energie ale pouze palivem, spíše akumulátorem! Ropa se v přírodě najde a jen rafinuje ;­-­) Tedy ropa je zatím nejen palivem, ale i zdrojem!!! ­(energie­) To je ten zásadní rozdíl, proč je na tom zatím elektrika hůře ;­-­), ba dle mě nejhůře! :­-(
Odpovědět0  1
To přeci nikdo netvrdí. Šlo o to, že zatímco BEV by na tu elektřinu mohlo ujet 1 km, v případě vodíku s tímtéž množstvím elektřiny vyrobíme vodík jen na ujetí 500 metrů. Takže vodík je na tom dvakrát hůře.
Odpovědět0  0
:­-­)­) ................ Jenže z moderních motorů nende skoro ani ta pára! ;­-­) Nic! :­-­) Tak proč proti nim neustále brojí??? :­-­( .......... Toto není snaha odstavit staré, mnohé docela kouřící, ale mnohé i starší ne, motory, ale i nejmodernější ­- skoro čisté!!!!!!!!!! :­-­/

Ani nemá cenu fotit výstup z výfuku moderních motorů, neb by jste nic nenafotili, nic! No tak alespoň máte tu páru v zimním období :­-­)­) ­(ta mi jde i z huby! ;­-­) )
Odpovědět1  0
"Faktem totiž je, že se vodík prozatím vyrábí značně neekologicky­" A elektrika snad nee!?.................
Odpovědět0  0
už jdou s tou ovčí chřipkou do háje.
Odpovědět0  0
mají hasiči po EU připraveno pro případ nehody a vzplanutí. To ekoteroristé nějak nedomysleli.
Odpovědět0  0
Tak takové telefony zase většinou nepodporují oba typy 5G, což tu cenu srazí téměř na půlku. Navíc není 5G modem jako 5G modem, Apple tam bude chtít mít z těch nejlepších na trhu. Nicméně i mně připadá ta cena dost vysoká.
Odpovědět0  0
Otázka je, nakolik se těm odhadům dá věřit. Udávají 200­-220 dolarů za 5G podporu z pohledu HW, což je celkem dost vzhledem k tomu, že na trhu jsou telefony s 5G podporou za cenu 8 tisíc bez DPH, což je dejme tomu 350 dolarů ... tedy nevím, zda u těch telefonů tvoří podpora 5G dvě třetiny ceny. To by se asi danému výrobci úplně nevyplatilo.
Odpovědět0  0
https:­/­/www.auto.cz­/bodovy­-system­-od­-roku­-2022­-pozor­-odbornici­-vidi­-chyby­-134710
Takže takto: doposud bylo bez trestných bodů překročení rychlosti do +5kmh v obci a do +10kmh mimo obec.
Nově, dle tabulky i návrhu min. dopravy, bude i v obci tolerováno ­- bez trestných bodů, překročení do +10kmh!...

Tedy v obci mohu jezdit beztrestně nově ještě rychleji! Tedy 60kmh oproti původním 55kmh... Tomu říkám, soudruzi..., ­"zpřísnění­" :­-­)­) ..........

Tedy stále dokola, ála: navrhuji ci jsem odvolal a odvolávám co jsem navrhoval... Ty české pohádky jsou dokonalým obrazem počínání českých panovníků od nepaměti až do dnes :­-/
Odpovědět0  0
Neplatí toto ­"náhodou­" mimo obec již nyní!? ­(a v obci je bezbodová tolerance +5km­/h­)
Já jen jestli se zase...­"náhodou­" ti samí levičáci, co to zavedli a furt to mění..., ­"nevloupávají do odemčených dveří­"?
Ale volYči maj krátkou paměť :­-(
Odpovědět0  0
Hlavne že když se mi treba na FB ukáže reklama O2 nebo NordicTelecom na 5G, tak to v komentářích napadnu ze jde o klamavou reklamu a jejich specialisti se mi snazi vysvetlit ze jde o HW a technologii skutečně 5G jen na starých frekvencích
Odpovědět0  0
....že prodeje Samsungu klesaji, kdyz prodávají TOP řadu od 20­-40tis.
A Bixbi je nepopularni, to se ani nedivím, uz 4 roky cekam kdy se objeví jeji Česká lokalizace, když je to tak i s jinými jazyky, tak se není čemu divit
Odpovědět0  0
A dle čeho soudíte, že je šetrnější k životnímu prostředí? Jak sám říkáte, k jeho výrobě je potřeba dostatek energie. Nezdá se mi, že by byly ztráty z celého přenosu elektřiny do elektromotoru byly vyšší než cesta energie do výroby vodíku a poté přes palivový článek zpět do elektřiny. Jen si to spočítejte. Ztráty od výroby elektřiny do elektromotoru ­(přenosová soustava, nabíjení, samovybíjení­) je asi třetinová, takže z vyrobené 1 kWh zůstane pro pohon cca 0,7 kWh. Naproti tomu výroba vodíku má sama o sobě efektivitu kolem 60­-70 %, takže z jedné vstupní kWh dostaneme ve vodíku uložených cca 0,65 kWh. Nejúčinnější palivové články mají asi 60% účinnost, takže jsme na cca 0,4 kWh. Jsme skoro na polovině toho, co dostaneme u elektromobilu.

Nebo jinak. Třeba taková Toyota Mirai má spotřebu 0,76 kg H2­/100 km. Na jeden kg H2 potřebujeme cca 50­-60 kWh energie, počítejme s 55 kWh. Tzn. že na ujetí 100 km potřebujeme 0,76×55 = 42 kWh­/100km. Srovnatelný elektromobil by bral asi tak okolo 15 kWh­/100km. Pokud započítáme ztráty ­(měli bychom odpočítat přenosové ztráty, protože elektřina putuje z místa výroby do místa použití v obou případech­), tak bychom se mohli dostat někam na 20 kWh­/100 km. To je opět dvakrát lepší číslo pro elektromobil bez vodíku. Jinak řečeno, plnou elektromobilitu ­(osobní i nákladní auta­) bychom pokryli asi dvěma Temelíny navíc, pro vodíkovou budoucnost bychom potřebovali 4 nové.

Oba typy jsou značně neekologické, elektřina především svým skladováním ­(baterka je mnohem větší průšvih než vodíková nádrž­), vodík naopak především svou výrobou ­(dvakrát tolik, co elektřina­), nebezpečné je pro skladování oboje. Oboje se dá značně vylepšit, nacházíme ekologičtější způsoby výroby vodíku s menšími energetickými potřebami, ale totéž je možné i u skladování elektřiny. Já osobně bych si tou značně vyšší ekologií vodíku zas tak moc jistý nebyl. Nicméně neříkám, že v něm nevidím smysl. Myslím si, že např. vodíková nákladní auta nejsou úplně špatný nápad, tam je přeci jen docela blbé tahat několikatunové baterky.
Odpovědět0  0