Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Ty se z toho tištění peněz jednou zblázníš :­-D

Osobně si také myslím, že ideální cestou je pozvolný přechod přes hybridy ­(především plug­-in hybridy­), protože nevěřím tomu, že v roce 2035 budou vyřešeny všechny problémy elektromobilů do té míry, aby byly schopny nahradit spalovací auta ve všech oblastech dopravy za rozumnou cenu. Navíc tu vidím další problém ve směrování energetiky budoucnosti, jejíž řešení nebude jednoduché a hlavně se obávám, že nebude vůbec levné.
Odpovědět0  0
Hmm, škoda, že se chce centrálním plánovačům tolik mlaskat. Kdyby ponechali možnost výroby různých hybridů, tam bych snad i věřil, že se to časem zvládne vyrábět a prodávat tak, že by to nemuselo generovat tak dramatické zbytečné náklady.

Ale u plně elektrifikovaného auta tomu nevěřím. Veškeré problémy, které vyplynou z úplného zákazu spalovacího motoru, budou zaplátovat ­"tištěním­" peněz a tedy odsouváním problémů pod koberec. To v horším případě.

V lepším případě se časem dojde k závěru, že ta myšlenka byla nesmyslná a její realizace se buď zruší anebo se odsune na nějaký rok, který nikoho trápit nebude, např. na 2135 či něco podobného :­-­).
Odpovědět1  2
VW si může věřit čemu chce, ale nemá jinou možnost. Ty zákazy jsou naplánovány. Nečekám, že se prodeje EV dostanou na úroveň spalovacích aut, ale to, že v roce 2035 budou vyšší než v roce 2020, je takřka jistota.

Elektrifikované auto je auto, které má elektrický motor. Ale nemusí mít výhradně jen elektrický motor. Takže je to čistý elektromobil, elektromobil s extenderem, plug­-in hybrid, normální hybrid, mild­-hybrid... Ty zákazy se zpravidla týkají neelektrifikovaných aut ­(takže spalovacích bez jakékoli elektrické pomoci­), ale jsou i země, kde to mají naplánováno už čistě na EV. Nebo je to třeba v roce 2030 zákaz neelektrifikovaných ­(takže hybridy jsou ještě OK­), ale v roce 2035 zákaz všeho, co má spalovací motor ­(takže ani hybrid a povolena budou pouze čistá EV­). Mám pocit, že toto je zrovna případ Velké Británie. Takže tam je jasné, že tehdy tam EV budou mít 100% zastoupení na trhu s novými vozidly. Pokud tedy nezmění názor, ale tohle není v moci VW, ale zákonodárců v Británii. V podstatě on nemá jinou možnost, když mu většina zemí v Evropě zakáže prodej čehokoli, co má spalovací motor. Tohle vlastně ani není jeho rozhodnutí, že by on něčemu věřil.
Odpovědět1  0
No bude to výzva, mimo Evropu se mi nechce ­- zatím bude tajně doufat, že si narazí šňupák o realitu. A tak jak se momentálně svět vyvíjí, auta můžou být v 2030 naše nejmenší starost.
Odpovědět3  0
Takový zákaz bude ovšem mít své náklady. Jasně, ­"money printing system­" je zamete pod koberec, ale tím nezmizí, prostě jen budou čekat pod kobercem do doby, než je nějaká situace vymete na denní světlo ;­-­).
Odpovědět1  1
Ne, tak v pohodě, tedy VW věří, podobně jako Vy, že poptávka významně poroste. OK. Jaký je rozdíl mezi elektrifikovaným a elektrickým autem? Elektrifikované auto je auto s kombinovaným pohonem? Spalovací motor ­- akumulátor?
Odpovědět0  0
Ono také záleží na tom, zda budete žít v zemi, kde bude vůbec prodej vozů se spalovacími motory povolen :­-)
Odpovědět1  0
Mě udivuje, jak se vždycky selektivně vybírá to, co se hodí. Když jde o elektřinu, bude elektromobilů děsně moc a nereflektuje se postupný náběh, a když jde o prodeje, tak zase bude elektromobilů děsně málo a opět se nereflektuje postupný náběh. To tady opravdu nikdo neumí pracovat s časem a extrapolací?

Že se v roce 2020 prodalo v Británii 9 % elektromobilů, přece neznamená, že se tolik prodá i v roce 2035, ne? Norsku se třeba za posledních 8 let zvýšily počty prodaných EV téměř 40krát. Asi nebudeme předpokládat, že prodeje EV budou v roce 2035 na stejné úrovni jako u spalovacích aut dnes, ale zároveň budou velmi pravděpodobně výrazně vyšší ­(ostatně i díky tomu, že se plánují zákazy spalovacích aut, tak ono není moc jasné, komu by tu ten VW ta spalovací auta prodával, když to bude mít zakázané ­- sice v mnoha státech bude nutné mít elektrifikovaná auta a ne nutně elektrická, ale kdo ví, to se ještě možná změní­).
Odpovědět1  0
Takže si nekoupím Ford, Volvo, Audi, Volkswagen... Kdo dokáže zůstat u spalovacích motorů, bude král prodejů.
Odpovědět2  0
Např. ve Velké Británii v roce 2020 z celkového počtu prodaných automobilů bylo jen 9% elektromobilů. Wolkswagen se spokojí s poklesem prodejů na desetinu? Nebo snad věří, že v roce 2035 bude zájemců o automobil se spalovacím motorem naprosté minimum?
Odpovědět0  0
Přepočtená kapacita 4000mAh jednoho Li­-on článku je necelých 15Wh, tj. při 200W je nabíjen víc jak 13x větším výkonem. To odpovídá tomu, jako kdyby 85kWh baterie Tesly byla nabíjena 1130kW :­-­) Nemluvě o tom, že ta je navíc chlazená a plný nabíjecí výkon se ­"vyskytuje­" jen na počátku nabíjení vybité baterie. A ani nezmiňuji o tom, že Xiaomi ­(alespoň u telefonu, který jsem měl­) nastavuje konečné nabíjecí 4.35V místo ­"klasických­" 4.2V, což sice zvyšuje dostupnou kapacitu,ale značně snižuje životnost. Moje osobní zkušenost s rychlonabíjením mobilu jiné značky ­(a to s ­"pouhými­" 30W­) je taková, že je fajn mít nabito do půl hodiny,ale po roce už byl byl pokles výdrže znatelný a to jsem nabíjel jednou za 2­-3 dny...
Odpovědět0  0
No, drtivá většina současných vozů má tedy mnohem horší design, ale tedy ani tohle není nic extra, zejména předek by musel projít určitými změnami :­-­).

Jinak na vodík je zatím brzy. Baterie jsou sice dnes na výsluní, ale vlastně už je to v současné podobě odepsaná technologie ­(přičemž podoba s budoucností by musela být dramaticky odlišná od současné­).
Odpovědět0  0
Tak pokud si při normálním nabíjení zachová životnost alespoň odpovídající současné technologii tak proč ne. Výjimečně moci velmi rychle nabít se může hodit.Obvykle stejně nabíjím přes noc pěkně pomalu.
Odpovědět0  0
Tak je­-li to pravda, tak by to mělo být pro většinu uživatelů vyhovující.

Já při běžném používání nabíjím svůj telefon cca jednou za tři dny ­(3500 mAh baterie­), takže 800 cyklů by vyšlo na nějakých cca 6,5 let, což si myslím, že je dostatečná doba.
Odpovědět0  0
Tak prodeje iPhonu mini bohužel napovídají, že je o malé telefony malý zájem. Není divu, že je nikdo nevyrábí, když je skoro nikdo nechce ­(v mém okolí je takových lidí dost, ale globálně se obvykle ukazovalo, že větší varianty sklízely úspěchy, zatímco malé mnohdy paběrkovaly­). Osobně jsem právě cílovkou těch menších telefonů, tak mě to netěší i osobně. Ostatně kvůli tomu jsem už v minulosti přešel na Apple ­(malý a současně výkonný Android v podstatě nebyl, snad jen Sony řady Compact, tehdy ale nepodporoval RAW­).
Odpovědět0  0
Tiše jsem doufal, že jak byl Apple inspirací pro ostatní výrobce s výřezem, že bude i s iPhone Mini. Bohužel, nestalo se :­-­(. Výřez napodobili, k malým telefonům se ovšem nevrátili.
Odpovědět0  0
Budeš asi muset přejít na Apple. Ten na uživatele, kteří chtějí malý telefon, myslí.
Odpovědět0  0
Safra, jakožto uživatel A41 přijdu o možnost, že mi telefon zcela vyplní kapsu u kalhot a už do ní nic jiného nedám. To je blbý, no, vždycky jsem si přál být takto omezován :­-D.
Odpovědět0  0
To je náhodou dobrý. Nejdříve opékali a pak ještě mohli udit :­-D.

Uvádí se třeba: Uzené na bukovém dřevě, tak zde by bylo ­"na motoru Lamba­".

Kdo z vás to má? :­-D
Odpovědět1  0
Tak to mi ten Galaxy Tab S7 FE přijde tedy hodně ořezaný za cca 17 tisíc Kč. Procesor střední třídy, 64 GB ­(!­) úložiště, 4 GB operační paměti a běžný LCD displej za 17 tisíc Kč? Šílenci!!!

V kategorii telefonů tohle bez problémů koupím za cca 5 tisíc Kč, takže ­"skromný­" příplatek 12 tisíc Kč za větší úhlopříčku LCD displeje a větší baterku?
Odpovědět0  0