Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Vy znáte nějaké dusíkem chlazené, na kterých stavíte Váš předpoklad? Vždyť dusíkem chlazené by měly životnost spíše naprosto tragickou. Vy přeci naopak potřebujete udržet teplotu v rámci ideálního pásma, tedy se to nesmí příliš přehřívat, ale také se to nesmí příliš podchladit. Takže nevím, proč sem cpete dusík.

Takže se ptám potřetí, na jakých akumulátorech a zkušenosti konkrétně stavíte Váš předpoklad, že by se tempo degradace mělo po jeho zpomalování najednou zvyšovat. Vy snad máte nějaké zkušenosti s těmi akumulátory, které používá Tesla v horizontu 10+ let, když ani Tesla tu zkušenost nemá, poněvadž tak dlouho ani neexistují? Že je pneumatika černá a kulatá, přeci neznamená, že se všechny pneumatiky budou chovat stejně.
Odpovědět0  0
Klidně dusíkem chlazené! Všechny dosud vyrobené aku na bázi lithia mají problém u dvouciferné životnosti v letech. Rychlonabíjení jim neprospívá, i když je teplota držena v mezích a i bez rychlonabíjení a minimálním používání mají omezenou časovou životnost.
Odpovědět0  0
"To je u akumulátorů normální.­"

A to říká co? Jakých akumulátorů? LFP, NCA, NMC ­(NMC111, NMC622, NMC532, NMC811,...­), NMCA, LMO, LCO? Není akumulátor jako akumulátor. Který konkrétně máte na mysli? A jste si jist, že zrovna ten akumulátor, který máte na mysli, je v těch Teslách? Ta používá snad 3 nebo 4 směsi. O které tedy mluvíte?

Ono třeba už jen mít vzduchem a kapalinou chlazený akumulátor je obrovský rozdíl ­(viz mizerná životnost baterek v Leafech a Zoe se vzduchem chlazenými baterkami a výrazně odlišné životnosti v jiných elektromobilech, kde jsou chlazené kapalinou­). Jsou ty Vaše ­"zlomy­" založené na kapalinou chlazených akumulátorech?
Odpovědět0  0
Kolik tak loď ujede na ten jeden nabitý kontejner, 2mwh? A počítám, že jde o li ion baterie, čili to sežere pár tun, už tak solidně nedostatkového lithia.
Odpovědět2  0
To je u akumulátorů normální. Kup si nějakou a provozuj ji. Zjistíš to taky. Někdy je zlom 5 let, jindy 8, ale málokdy víc jak 10.
Odpovědět0  0
Sdílené koloběžky někdo musí svážet a nabíjet.
Odpovědět0  0
Ano mám vlastní, ale přiznám se že nechápu, co je na sdílených koloběžkách ekologicky diskutabilní. Ano, má to baterii, která nemusí být úplně ­"eko­", ale podle tvého hodnocení si tedy myslíš, že elektroauta jsou stokrát horší? Toho plastu, tolik gumy, skla, tolik chemikálií, co to spotřebuje. Chápu, že nemusíte souhlasit, ale budu se koloběžek zastávat, i elektrokol. V našich končinách na tom asi budeme těžko jezdit v zimě, ale v létě je to fajn a fakt si myslím, že to šetří prostředí víc než MHD, nebo auta.
Odpovědět1  0
Model S váží víc jak 1,5 tuny. Sdílené koloběžky jsou ekologicky diskutabilní, tak doufám, že máš vlastní. Z ekonomického hlediska jsou sdílené koloběžky projevem finanční negramotnosti jejich uživatelů.
Odpovědět0  0
A podle čeho to lze předpokládat, když dle grafu rychlost degradace s věkem ­(a najetými km­) klesá a nejrychlejší je ze začátku? Na základě jakého předpokladu myslíte, že to najednou nabere zase rychlejší pád? Máte k tomu nějaké zdůvodnění?
Odpovědět0  0
Lze předpokládat, že odteď bude degradace mnohem rychlejší. Dokud nebude graf až do 15 let, tak je to info o prdu.
Odpovědět0  0
Tak ty jsi hodně ubohý, že mě musíš urážet. Běž si léčit komplexy jinde a neosočuj mě z něčeho, o čem nic nevíš. Že na tom někdo lítá bez helmy a znalostí dopravních předpisů není moje vina. A pokud si myslíš, že je nutné, aby každý jezdil v tunu a půl vážícím autě, které tlačí elektřina, místo toho, abychom šetřili místo ve městech a jezdili na něčem úsporném, tak jsi to nepochopil.
Odpovědět2  0
Zřejmě solidní matroš... Alespoň u vím, co na těch koloběžkách jezdí za inteligenty...
Odpovědět0  2
Tak to zdá jako parádní výsledek. Koloběžka se mi zdá furt lepší řešení ­/netlačím tunu železa s jedním pasažérem v autě­/, ale celkem solidní výdrž.
Odpovědět3  0
"Pro mě je zase méně důležitá praktičnost aka mega kufr, ale chápu i to, že někdo ho musí mít.­"

No já myslel třeba ten způsob nastupování ­(Loremo mělo kufr velký dost­). Výklopná kapota, která to auto prodlužuje při vystupování ­(riziko odření­), zatímco u kufru to člověk může odhadnout, protože je venku a vidí to.

"Ty asi nechápeš, jak moc důležitá je pro určité lidi nízká spotřeba­"

Pak se také můžeme bavit o tom, zda by nebylo levnější a ekologičtější pro některé z těchto lidí jezdit třeba MHD. Na ekologii a extra nízkou spotřebu orientovaná auta bývají mnohdy dost drahá ­(protože tyto spořící technologie většinou nejsou levné­), takže je pak otázkou, zda se to vůbec vyplatí. Neúspěchy superúsporných, drahých a nepraktických aut v minulosti ukázaly, že tudy cesta nevede. Chce to spíše rozumný kompromis. Což samozřejmě neznamená, že by to někteří lidé neocenili.
Odpovědět0  0
Ty asi nechápeš, jak moc důležitá je pro určité lidi nízká spotřeba. Až budeš do práce dojíždět třeba 80 km denně, tak ti to dojde ­- ostatním stačí představivost. Pro mě je zase méně důležitá praktičnost aka mega kufr, ale chápu i to, že někdo ho musí mít.
Odpovědět0  0
To, že má být něco ekologické, ale nemusí znamenat, že to musí být dohnané do extrému a nepraktické. Smysl mají praktická řešení, která jsou zároveň, pokud možno, co nejvíce ekologická ­(to nemusí znamenat absolutně­). A tu praktičnost Loremo moc nesplňovalo. I kdyby se to dostalo na trh, dá se dost pochybovat o tom, že by si to koupilo moc lidí, a to i mezi ­"ekofanatiky­".
Odpovědět0  0
Ne, jen pozérství. Umím si představit kolik to váží. Ekologické bylo např. Loremo, ale ve zparchantělém kapitalismu se musí prosazovat pseudoekologická řešení.
Odpovědět0  1
Co přesně se s nimi děje, to už záleží na konkrétním výrobci. Prakticky všichni výrobci elektromobilů mají program zpětného výkupu akumulátorů, které jdou na další zpracování. Akumulátory se rozeberou, články se proměří, špatné jdou na recyklaci ­(a z recyklovaných materiálů se pak dělají články nové­). Tohle mají obvykle na starosti externí firmy, ale není to vždy pravidlem ­(např. VW i Tesla nedávno dokončily střediska na rozebírání a případně i část recyklačního procesu­). Články, které ještě vykazují akceptovatelný stav, pak mohou sloužit klidně i další dekádu v úložištích, kde jejich snížená kapacita ­(vzhledem k objemu a hmotnosti­) nevadí. Takže to mohou být třeba úložiště k solárním panelům, mohou se použít jako buffery do nabíječek elektromobilů i vyrovnávání elektrické sítě... Takže se ke skutečné recyklaci dostanou o dekádu později, kdy budou ­(pravděpodobně­) recyklační procesy zase o něco efektivnější, tedy ekologičtější i levnější.

Pokud jde o NIO Battery Swap, tak ani tam přesně nevíme, co se děje, ale můžeme to předpokládat. Vzhledem k tomu, že má automobilka velké množství akumulátorů pod kontrolou, může dobře monitorovat jejich stav a průběžně odstraňovat vadné akumulátory z oběhu ­(a provádět s nimi výše zmíněné­) a nahrazovat je novými, které budou patrně zase o něco lepší než ty staré několik let. Takže máte ­(zejména ze začátku­) velkou šanci dostat horší akumulátor, než kdybyste si ho koupil, ale čím víc toho najedete, tím větší máte šanci, že naopak dostanete akumulátor méně ojetý, než by byl Vámi vlastněný. Je to jednoduše služba.
Odpovědět0  0
Doufejme :­) děkuji za odpověď. A nevíte co se pak s těmi bateriemi děje? Dá se to nějak obnovit nebo zrecyklovat? Omlouvám se jestli nejste odborník na baterie, ale já o tom vím málo :)
Odpovědět0  0