Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Ono je to trochu slovíčkaření, neboť každá výroba se skládá z různých technologií a tak logicky mohla při výrobě selhat nějaká technologie a pak jde tedy o problém technologický.

Ovšem máme­-li na mysli samotnou baterii, pak ano, uznávám, že jde o problém výrobní a tedy se opravuji, protože víme, že jiné baterie v jiných elektroautech problém s vysokým rizikem požáru při nabíjení nemají.
Odpovědět0  0
Ale tahle auta hořela kvůli výrobní vadě, nikoli kvůli konstrukční. To je rozdíl. Kdyby ty baterky byly vyrobeny bez chyb, tedy by s největší pravděpodobností neshořely. I auta se spalovacími motory obvykle hoří kvůli výrobní chybě a ne konstrukční.
Odpovědět0  0
No, nezlehčujte to. Že každý automobil z nějaké série může začít při nabíjení hořet, tedy jinak zcela mimo provoz, je průšvih jako řemen!
Odpovědět0  1
Až na to, že tohle je selhání výroby ­(a ne technologie­), které se mohlo stát jakékoli jiné technologii. Třeba i té, která není protěžovaná.
Odpovědět0  0
Socialismus jak přes kopírák. V historii bylo běžné, že cokoliv, co tlačila centrální moc, podléhalo různým, obvykle velkým problémům.

Elektroauta také tlačí centrální moc, hned několika způsoby, no a toto je výsledek ­- technologické selhání velké jako prase!
Odpovědět0  2
Nechápu GM, že se tak ztrapňují a že je nějaký majitel nezažaloval o pěkný ranec.
Odpovědět0  0
V tom ukázkovém videu je to zase všechno rozpatlané a ten umělý DOF je zkrátka hnusný. Ovšem sleduju to na velkém desktop monitoru.
Odpovědět1  0
Ak by sa začali využívať syntetické palivá, nemusí sa ani meniť infraštruktúra ­- čerpačky sa použijú tie, čo už sú na každom rohu. Syntetické palivá bude možné využívať aj v doteraz už vyrobených autách, u ktorých je aj životnosť väčšia ako u elektromobilov. Proste tých výhod oproti baterkovým autám je požehnane.
Odpovědět0  0
No tak gratuluji Applu, že se konečně dostal s velikostí snímače ­(1­/1,7­") na úroveň původních profi kompaktů, kde tedy jeden z posledních zástupců, např. Panasonic Lumix LF1 je z roku 2013, čili je starý nějakých pěkných cca 8 let.

Dynamika vývoje fotomodulů u Applu je skutečně výjimečná :­-D.
Odpovědět0  0
na posílení filmové ­"cinematic­" simulace efektu přeostřování tváří a výpočtové hloubky ostrosti pomocí mapování z lidaru. Efekt vypadá opravdu dobře, informace se uchovávají v metadatech podobně jako u HDR 10+ Dolby Vision a jsou k dispozici i pro pozdější post editaci. Velmi kvalitní ProRes má enkodér­/kodér hardwarovou oporu ve vyspělém A15 Bionicu. Příští rok se má iPhone 14 zaměřit na fotografický hardware a jsem si jist, že ve spojení s Cinematic modem a ProRes kodekem osloví nemálo tvůrců.

Odpovědět0  0
A není to jedno vzhledem k počtu Veyronů? Lidi co mají Veyrona by si místo něj užívali třeba v letadle, takže uhlíkovou stopu budou mít vždy velkou.
Odpovědět0  0
A kolik ubylo třeba zmiňovanému Taycanu? 40­-50­-60 %? Máte info? A kolik paliva na okruhu ­"sežere­" benzíňák? Třeba Veyron má při rychlostech > 300 km­/h spotřebu cca 500 l­/h. Samozřejmě, že spotřebu na okruhu asi nikdo příliš neřeší, ale ani bych se nedivil, kdyby Veyronu zbylo ve 100 l nádrži tak polovina. ;­-­) Veyron nejspíše bude extrém, ale stejně. Takže ten příspěvek je jen takový Tesla hate. BTW, jelikož je hodně aktuální i CO2, jakou asi tak po sobě zanechá stopu na lokální úrovni zmíněný Veyron a jakou Tesla? ;­-)
Odpovědět0  0
Já bych řekl, že Tesla je tak nějak i zárukou exkluzivity. Prostě máte elektorauto a ne nějaké BMW, které jenom kopíruje nápad Tesly :­) větší záruku nikdo nedá, byli by sami proti sobě. Těch horních 11% baterky je nejdůležitějších, ale výdrž 89% po takové porci kilometrů není špatná. Amerika má velké vzdálenosti, myslím že těch 320 000 km lze najezdit snadněji než po čechách.
Odpovědět0  0
"Věřit tomu, že v dnešní ostré konkurenci v automotiv by si nějaká automobilka dovolila nevyužít tuhle obrovskou atraktivitu svého výrobku?­"

No však dávají. Všichni končí na 160 tisíc km, Tesla dává u některých verzí 200­-240 tkm. O Tesly se lidé doslova perou, jaký smysl by mělo dávat větší záruku? Vždyť oni nepotřebují více zákazníků, oni potřebují rychle postavit ty továrny, aby mohli konečně vyrobit ta auta, o které je zájem už s touto zárukou. S větší zárukou by byli jen sami proti sobě, protože zákazníky navíc to nepřižene a akorát by museli řešit záruku, kdyby to náhodou opravdu nevydrželo. Ta vyšší záruka v případě Tesly nedává moc smysl. Když má Tesla už teď nejdelší záruku, jaký marketingový smysl má nabízet delší? Když Audi nabídne 160 tkm a Tesla 200 tkm tak půjdete pro Audi, ale při 300 tkm už pro Teslu? V obou případech Vám Tesla nabízí více.

"Jak jsem psal, rychlodobíjení dost snižuje životnost, i když teploty nedosahují extrémních hodnot. Ono mimo ideální podmínky je i rychlé vybíjení a to v autě taky nastává, že ano.­"

Ale vždyť praxe ukazuje, že ty NMC baterky i s tím rychlonabíjením vydrží těch cca 450 tisíc km. To nejsou žádné ideální hodnoty. To jsou údaje reálně jezdících lidí. A pokud někdo najede 300 tisíc km+ s Teslou, tak to asi bude spíše člověk, který většinu toho nabíjení provede na rychlonabíjení. Takovou porci km ­(s výjimkou taxi­) nenalítáte snadno kilometrovými popojížďkami po městě. A přesto si to po 320 tkm zachovává 89 %.
Odpovědět0  0
To nevím, ale např. elektrický Jaguar pro Ring Taxi má na Nordschleife větší dojezd než původně používaný benzínový. Na okruhu se jen těžko dostane průměrný výkon přes 50 % maximálního ­(zejména je­-li to auto tak silné, že se to nedá skoro ani nikde využít, což je případ Plaidu­), obvykle to bývá okolo 30­-35 % s rekuperací. Takže se dá odhadnout průměrný výkon max. tak okolo 750*0,35=263 kW. Jelo to 7,5 minuty, což je 0,125 hodiny. Takže 263*0,125=33 kWh. A to si myslím, že jsem to hodně nadsadil a průměrný výkon bude spíše lehce pod 30 % maxima, takže bych to viděl spíše někde mezi 25­-30 kWh na jedno kolo. 60 % je nesmysl. To by muselo spotřebovat 60 kWh za 7,5 minuty, tedy 480kWh­/h, jinak řečeno, průměrně odebírat 480 kW u 750kW auta. Na tak zatáčkovité trati, kde se tolik brzdí a projíždí zatáčky rozhodně ne pod plným plynem, je něco takového naprosto nereálné.
Odpovědět0  0
Mně u modelu S vadí ty neuvěřitelné problémy s kvalitou. Ani u modelu co vyrábí 9 let se nejsou schopni vyhnout největším trapasům, co jiné automobilky odstraní po prvním půlroce výroby. Neumím si představit tohle koupit jako ojetinu, když to je bizár i jako funglovka.
Odpovědět0  0
a kolko baterie minula na tych 20km? 40­-50­-60%?
Odpovědět0  1
Vždyť je to šílené. Tu sunon z části beru, i když je to spíš dojem než téměř jistota, protože ostatní opatrně uvádějí méně a papír snese všechno.

V Tesle ty baterky nevydrží 1,4 milionu, protože by Tesla dávala záruku větší. Věřit tomu, že v dnešní ostré konkurenci v automotiv by si nějaká automobilka dovolila nevyužít tuhle obrovskou atraktivitu svého výrobku? Vydrží nám to 1,4 milionu km, ale my dáme záruku sotva 200 tisíc jako na ty ostatní. Totální kravina. Jak jsem psal, rychlodobíjení dost snižuje životnost, i když teploty nedosahují extrémních hodnot. Ono mimo ideální podmínky je i rychlé vybíjení a to v autě taky nastává, že ano.
Odpovědět0  0
"1 článek je jeden kontejner­"

A na to jste přišel kde?
Odpovědět0  0
Loď poveze 45 článku, 1 článek je jeden kontejner......
No tak to toho ta loď moc nepoveze, když celou nebo téměř celou nákladní kapacitu zaberou baterky
Odpovědět0  0