Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Studenti ale problém s pohonným systémem opravili a vůz pak jel spolehlivě až Toleda.
pokud ale karavan vytáhne a vysune svou středu? proč nevytáhne i čtvrtek a pátek?

to fakt nedokážete napsat článek, který by se dal normálně přečíst? ach jo :(
Odpovědět0  0
To jsou takový spekulace. Rozhodně to není ekologičtější, když na výrobu toho auta a potažmo elektřiny pro jeho provoz se stejně spotřebuje takových zdrojů, jako spotřebuje Středoafrická republika za měsíc. Jenom se v tom sveze německý manažer, tak je to in. Přeju mu to, ale nežeru jak je to eko auto. Je to propagandistické.
Odpovědět1  0
Dotácie na elektromobily zaplatené všetkými a daňové znevýhodnenia spaľovákov robia svoje. Je to tak. Chcelo by to porovnať čísla predajov zo štátov kde sa dotuje voči celkovým predajom a taktiež porovnať ceny po započítaní dotácií a bez nich.
Veď i takí Nóri či Holanďania sú tlačení do elektromobilov, spaľováky sa tam skoro vôbec neoplatí kupovať. Ale všetky tieto opatrenia sú len do času.
Keď bude ­"väčšina­" na elektromobiloch a iné sa tu v EU nebude dať kúpiť, potom to začne ­- zdaňovanie podobne ako teraz na spaľovákoch. A ceny za el. energiu tiež porastú.
Odpovědět1  0
"Ony průměry jsou důležité pro stanovení řekněme minimálních prarametrů rozvodné sítě, nikoliv však jejich průměru či dokonce maxima.­"

Tak průměr je průměr, tedy zjednodušeně řečeno, v polovině případů se budeme pohybovat nad ním. Takže se to musí dimenzovat hodně nad průměr. Tyhle nárazovky ale budou problém asi vždycky, ale to jsou mnohde i u benzínu a nafty. Čím více se přesune nabíjení mimo špičky, tím lepší startovní pozici ­(a menší problémy­) budeme mít pro tyto špičky. Čím více aut vyrazí na cesty s plně nabitou baterkou kvůli dostupnému pomalému nabíjení, tím méně ­(a později­) budou potřebovat nabíjet rychle. Ale problémů s tím spojených se nezbavíme asi nikdy.
Odpovědět0  0
Tých historických autobusov v Stuttgarte je fakt škoda. Zbierka mala asi pre dopravný podnik dosť veľkú hodnotu. Ten jeden elektrobus tam fakt nemuseli odstaviť.
Odpovědět0  0
I z tohoto příkladu je patrný propastný rozdíl mezi teoretickými předpoklady počítanými na líbivější průměry a tvrdou skutečností. Ony průměry jsou důležité pro stanovení řekněme minimálních prarametrů rozvodné sítě, nikoliv však jejich průměru či dokonce maxima.
Odpovědět0  0
Ano, hoří, zejména v zimním období, ale za provozu, v depu opravdu ne ;­-­).
Odpovědět1  0
u nas v Košiciach na východe Slovenska sme nahradili dieslove busy elektrickymi lebo dieslove neraz horeli...bolo to aj vela krat v novinach za posledne roky ­(korzár na sme.sk môžte si dohľadať­) a zatial s elektro busmi sme problem nemali...takze hori vsetko, ked je skrat tak sa tomu neda vyhnuť
Odpovědět0  0
Člověk, který odváží jen sebe, tak buď bydlí v Berlíně a pracuje v Berlíně, pak je to celé o MHD anebo pracuje či bydlí mimo Berlín ­(jeho centrum­), pak ano, typicky se asi nechá odvézt autem ­"od dveří ke dveřím­", ale mohl by auto nechat zaparkované na okraji Berlína ­(jeho centra­) a zbytek cesty dojet MHD.

Jenomže má to háček.

MHD můžete jezdit jen v případě, pokud s sebou berete věci, které pohodlně unesete v rukách ­(či na zádech­), ostatní budou muset mít statut zásobování, jinak to bude průšvih, neboť ti lidé prostě nebudou mít možnost cestovat z­/do práce ­(či za jiným účelem­) anebo jen s velkými obtížemi.

A teď by mě zajímalo, kdo bude v takovém případě hlídat, jestli má dotyčný statut zásobování oprávněně anebo nikoliv?

Takže vidím jen dva výsledky této ­"akce­":

1­) Bude to průšvih. Spoustě lidem bude cestování znemožněno anebo bude velmi nepohodlné ­(v rukách či na zádech budou muset tahat spoustu věcí­). To platí např. pro případ, kdy statut zásobování dostane jen určitý typ auta ­- např. dodávka.

2­) Statut zásobování půjde získat velmi snadno, pak jej ovšem využije každý, kdo bude dále preferovat cestu autem ­"od dveří ke dveřím­", takže se nakonec automobilový provoz zmenší jen o ty lidi, kteří na základě této ­"akce­" zcela dobrovolně začnou uvažovat o MHD, což nemusí být mnoho jedinců. Provoz se také nejspíš poníží o taxíky.
Odpovědět0  0
Jako kdyby nestačila etnická ghetta. Nechť si to ti ekopomatenci užijí, ale naplno, nejen ve své čtvrti. Ono se to zakazuje, když za svou čtvrtí nasednou do U­-bahnu a odvezou si zadek do práce.
Odpovědět1  0
14,8% ­(předtím 8,9%­) pro Zelené v nedávných německých volbách evidentně znamená, že odhodlání ­(a politické síly­) pro tyhle a podobné ­"voloviny­" je v Německu opravdu hodně!

Kdo chce kam...
Odpovědět1  0
Ten 6 válcový SkyActiv­-X bude mať možno pod záťažou nižšiu spotrebu ako 1,0TSI. Ale Brusel zaujíma len normovaná spotreba.
Odpovědět0  0
"Zadejte si ho do Heuréky a klidně si ho v od 180Kč koupíte. Stál snad v 2011 dva tisíce?­"

Znova, je rozdíl koncová cena pro spotřebitele v obchodě a cena pro průmysl. Vy si to 10krát levněji nekoupíte, to máte naprostou pravdu. Ale výrobce EV už ano a jde to vidět na tom, jaká EV se vyráběla před 10 lety a jaká EV vyrábí dnes. Baterky jsou výrazně větší, ale ceny aut se zdaleka nemění tak, jako kdyby se ta cena článků výrazně nezměnila.

Nissan Leaf ­(24­-30kWh, dnes 40­-62kWh­), Fiat 500e ­(z 24kWh na 42 kWh­), Ford Focus EV ­(23kWh­), BMW i3 ­(z 22kWh na 33 a později 42 kWh­), Tesla Model S ­(40­-85kWh na 100 kWh­), Kia Soul ­(ze 30kWh na 64 kWh­).

Za cca 7 let se průměrná velikost téměř zdvojnásobila, ale neodpovídá tomu zvýšení ceny ­(22­-30kWh článek v roce 2014 odpovídá cca 12­-18 tisícům USD­). Co se děje, je to, že výrobci díky klesající ceně výrazně navýšili velikost baterek, cena aut se moc nezměnila ­(někdy dokonce rostla­), ale také přestože navyšovali velikost, ze ztrátovosti se nyní dostávají k zisku. Tam je ten výrazný pokles velmi pěkně vidět.

"Aktuální NCR20700B má 659 Wh​­/l, 224 Wh​­/kg , deset let starý NCR18650B 676Wh​­/l 243Wh​­/kg...­"

No vždyť to říkám, z desítek různých typů akumulátorů, desítek různých směsí , desítek různých výrobců, jste si vybral snad jediného, kde to nevzrostlo. A jen tak pro zajímavost, poslední Tesla, která používala standardně dostupné články 18650, byl původní Roadster. Už Model S má od začátku ­(tedy roku 2012­) sice podobné články, ale nikoli úplně stejné. Zásadně se asi lišit nebudou, ale nejsou to tytéž.
Odpovědět0  0
Ale to už naprosto není pravda, že před deseti lety stál samotný srovnatelný článek 10x více. NCR18650B, který tehdy používala Tesla do modelu S, se ­"kupodivu­" stále vyrábí. Zadejte si ho do Heuréky a klidně si ho v od 180Kč koupíte. Stál snad v 2011 dva tisíce? Navíc mě jako spotřebitele naprosto nezajímá jak klesá nějaká teoretická nákupní cena,ale cena za kterou si pak 1kWh koupím v BEV ­- a tam už to tak slavné není,že?
Ano, je spoustu složení i více velikostí ­- NO A CO?? Je to stejně ­"relevantní­" argument, jako kdybychom se bavili o parametru kW­/l u spalovacích motorů a Vy argumetoval, že přece existují sedany,kombi a diesely a benzíny ;­-­) Měrná hustota uložené energie je tu od toho,aby šla porovnat nezávisle na formátu článku a jeho složení. I kdybyste nám vypsal všechny kombinace písmenek v abecedě, tak tím nezastřete zřejmý fakt, že energetická hustota komerčně používaných článků se za posledních deset let nikam významně nepohnula a už vůbec násobně, jak se tvrdí v médiích.. Porovnávám porovnatelné se stejným použitím, tj. to co Tesla používala v BEV před deseti lety a co používá dnes, dělal to pro ni ten samý Panasonic,špička v oboru, data hovoří jasně. Aktuální NCR20700B má 659 Wh­/l, 224 Wh­/kg , deset let starý NCR18650B 676Wh­/l 243Wh­/kg...
Odpovědět0  0
Já ne: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Páč tendle telefon jsem před nedávnem vyhrál v alza.cz soutěži a nyní... Ne, v okamžiku kdy to čtete už ho mám nejspíš na stole. Přeji hezký den.
A pamatujte .. NÁHODA NEEXISTUJE.
Odpovědět0  0
Tych 95% situacii je s niekolkymi hviezdicami alebo vycucane cislo.
Len cesty, kde nieje husta doprava, len cesty s dobrym znacenim,....
Odpovědět0  0
YT kanal wolf berlin kazdy tyzden dronom dokumentuje stav vystavby v nemeckej tovarni a na skore otvorenie to nevyzera...odhadujem januar­/februar
Odpovědět0  0
No když koukám na nějaké ruské video z jejich venkovských silnic, tak se něčemu takovému ani nedivím.
I když na českých silnicích by občas zapadl i tank.......proto je v rámci cvičení mezi polygony raději převážejí vlaky, že?.. :­-D:­-D
Odpovědět0  0
"No jistě je to možné u nějakých mega předražených baterek..­"

Průměrná cena

"Baterie do Tesly S stála 600​­-700tKč, rád se podívám na odkaz, kde se dá koupit něco podobného za desetinu.. ­"

Znova, neplést si výrobní cenu s cenou prodejní. Ta nemůže tak výrazně klesat, když před 10 lety se EV často dotovala z prodeje něčeho jiného. V roce 2010 byla průměrná cena lithiového článku okolo 1100­-1200 USD, dnes jsme někde kolem 130­-140 USD­/kWh. To ale přeci neznamená, že ji budou i prodávat o tolik levněji. Jen se to dostává do stavu, kdy se auto zaplatí i s baterkou. Už Vám baterka nedělá 50%+ ceny auta ­(které stejně prodáváte pod cenou­), ale třeba jen 15­-20 % při dvojnásobné velikosti, lehce nižší ceně EV a ještě na tom prodeji EV i vyděláte. Tam je ten rozdíl.

"u nových 20700 je dokonce měrná hustota uložené energie menší než přechozích u článků 18650... ­"

Ale no tak. Pořád děláte, jako by existovala jen jedna 18650 s jednou hustotou. Máme tu LFP, NCO, NMC ­(a tu jako NMC333, NMC433, NMC811, NMC622, NMC532­), NMCO, LTO, LCO, LMO... Že jeden výrobce má nějaký NMC ve formátu 18650 lepší než nějaký NMC ve formátu 2070, nic moc neznamená. Jsou to stejné směsi, je to mířeno pro stejné použití,...? Není lithiový článek jako lithiový článek.

"Také nikde není řečeno, že se v průběhu nabíjení musí nabíjecí výkon významně snižovat...zdá se, že výrobci nabíječek se snaží z nabíjení odstranit fázi CV, která posledních 20​­-30% násobně prodlužuje.. ­"

Ano, ten nabíjecí výkon má různý průběh, někde se to začne výrazněji zpomalovat až od 80% nabití, někde klidně už od 20 %. Obvykle můžeme počítat s tím, že průměrný nabíjecí výkon bude někde okolo 60­-90 % toho maximálního. Někdy na to udělám větší průzkum, možná se dostanu k jiným číslům ­(tohle je opravdu jen odhad na základě pár grafů, které jsem viděl­).
Odpovědět0  0
Cena baterií se za 10let snížila na desetinu? No jistě je to možné u nějakých mega předražených baterek.., dnes už nejsou tak nenažraní a hlavně asi mají už za sebou nějaký vývoj a ví jak na to.. Ale to podstatné, tj. samotné články se cenově nijak významně neposunuly, v současnosti naopak cena stoupá.
Baterie do Tesly S stála 600­-700tKč, rád se podívám na odkaz, kde se dá koupit něco podobného za desetinu..
Je to to samé jako s měrnou kapacitou, údajně se také zlepšila 10x, realita je tak 20%, u nových 20700 je dokonce měrná hustota uložené energie menší než přechozích u článků 18650...
Také nikde není řečeno, že se v průběhu nabíjení musí nabíjecí výkon významně snižovat...zdá se, že výrobci nabíječek se snaží z nabíjení odstranit fázi CV, která posledních 20­-30% násobně prodlužuje.. Vzhledem k tomu, že články jsou provozovány pod jmenovitým nabíjecím napětím, lze toho dosáhnout...
Odpovědět0  0