Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
je to hodne jednoduche. uz ted maji nova auta permanentni pripojeni kvuli sberu dat. GPS, rychlost, chovani ridice, spotreba,... vsechno je odesilano vyrobci a o data bojuji i dalsi organizace, stat, marketeri apod. takze implementace odevzdani tech spravnych dat pro sledovani ujetych km na domaci silnicni siti je uplne trivialni. rovnou by k tomu mohli uctovat i pokuty za prekroceni rychlosti, ani bych se nedivil.
Odpovědět1  0
Pochybuji že by se ta daň platila i za km ujetý v zahraničí… Takže STK okpadá
Odpovědět1  0
O tomtéž se uvažuje i ve Velké Británii. Platit se bude časem určitě i u nás, otázkou není, jestli, ale kdy.

Podvádět se příliš nedá, na povinné STK se vám odečtou kilometry a když je nebudete mít přiznané, doplatíte s přirážkou.
Odpovědět0  0
Klasický ­"totáč­" ­- absurdní plány ­"pětiletek­".
Odpovědět0  0
"Každý Islanďan s elektrickým, vodíkovým nebo plug­-in hybridním vozem bude muset alespoň jednou ročně navštívit stránku island.is a zde zapsat ujeté kilometry...­"

Tak to je skvělé! V tom lze podvádět a odvádět tak státu méně na daních, to se spalovacím motorem možné nebylo.
Odpovědět0  2
Když je někdo debil a koupí si pro osobní potřeby náklaďák s celkovou hmotností 4tuny, tak ať si jezdí 80 v pravém pruhu.
Odpovědět0  0
Tak ono záleží, kde je člověk ubytovaný, jak jezdí,... Některé hotely mají destination charging, takže se večer hledat nic nemusí, navíc v některých zemích jsou nabíječky u většiny atrakcí, takže se to dá dělat i v rámci začátků i cílů cesty. My třeba obvykle jezdíme stylem pár dní v jednom místě, pak zas v jiném, takže tam by už s tím hledáním hotelů s nabíječkami byl dost problém. V některých případech a zemích je už problémem vůbec najít ubytování s nějakou aspoň trochu přijatelnou možností parkování, natož s nabíjením. Takže je to dost o konkrétních podmínkách, konkrétní cestě. Měli jsme dovolené, které by se s elektromobilem zvládly naprosto bez problémů, i takové, kdy by to byla pořádná otrava.
Odpovědět0  0
překvapivé, lidé na dovolené nejsou ochotni trávit večery tím že na netu budou hledat nabíječku pro vůz
Odpovědět1  0
Je to směšně málo. Vůz jak ­"kráva­", spalovák by mohl mít obří nádrž a mohl by dojet klidně i 2000 km.
Odpovědět0  0
Jen tak pro zajímavost, spalovací Porsche podobnou expedici jelo 2 týdny, ne proto, že by to nezvládlo, ale protože lidé se potřebovali aklimatizovat. Nemyslím si, že ten solární pohon tu byl nějakou zásadní překážkou ­(ostatně od místa, odkud to solární auto vyjelo, to bylo k cíli jen asi okolo 100 km a mimo silnici to na kopec jelo cca 30 km­).
Odpovědět0  0
A v článku se snad píše něco jiného?
Odpovědět0  0
Sice to trvalo 5x déle, ale zase s tím bylo víc práce.
Odpovědět0  0
Rádio Jerevan. Nebylo to pouze na slunce, muselo se zastavit, postavit slunecní elektrárna, která za pár hodin dobila baterii, pak se elektrárna rozebrala a naložila a pak se zase chvilku jelo.
Odpovědět0  0
Tomu celkem rozumím, když 2t+ EV veze jednoho prachatýho chlapa, zatímco kolobežka na tajňačku 2 ­- 3 turisty...😉
Odpovědět0  0
Chybí mi informace, kolik týdnů, včetně nabíjení, výjezd trval...🙄
Odpovědět1  0
Je to hrozné, ale nezapomínejte, že tohle má rozměry S­-Class, tam se bavíme o 1,9 až 2,2 tuny dle verze. BMW 7 v poslední generaci dost narostlo, takže to už má 2,2 tuny i v naftě.
Odpovědět0  0
No nevím, v opotřebení silnic se moc nevyznám, ale při hmotnosti vozidla 2,5 tuny vychází zatížení na jedno kolo 650 kg. Kamiony mají myslím povolené zatížení 10 tun na nápravu. Pokud se nepletu, tak opotřebení materiálů neroste se zatížením lineárně, ale progresivně. Z toho odhaduji, že opotřebení osobním autem je v porovnání s kamionem zanedbatelné.
Odpovědět0  0
The Nio ET7 curb weight is 2,490 kg. Tohle je strasny. Tyhle tezky cihly budou stale ve vetsich poctech opotrebovavat dalnice takze bude vic uzavirek a kolon, samozrejme bude potreba vybrat vic penez na opravy a zaplati to hlavne ridici spalovaku protoze ­"ekologie­". To neni kocourkov, to je kktov.
Odpovědět0  0
Skvělý design. Hlavně všude ty oka na odtah.
(Jestli jsou to oka ;)
Odpovědět0  0