Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta
24.4.2019, Milan Šurkala, aktualita
Požáry elektromobilů jsou bedlivě sledovaným tématem. A pokud je to Tesla, tak ještě více. Poslední požár Modelu S se stal v Číně v Šanghaji, kde s sebou hořící auto vzalo ještě další tři blízko stojící.
Automobilka Tesla má před sebou další nemilý problém. V Šanghaji v Číně se totiž vznítil další její elektromobil. Konkrétně šlo o starší Model S vyrobený ještě před faceliftem. Vůz zaparkovaný v garáži najednou začal kouřit a krátce poté se vznítil a začal hořet, hovořit bychom mohli až o explozi. Plameny nebyly zrovna malé a v podstatě zdemolovaly i další tři okolo stojící vozy, např. luxusní Audi. Incident se stal večer 21. dubna a video hořících vozů se stalo v Číně rychle virálním hitem. Automobilka Tesla už vyslala vyšetřovací tým, který by měl zjistit příčinu nehody. K tomu dopomohou i logy, které vozy Tesla automaticky zaznamenávají.
Zatím totiž není jasné, zda vůz prošel nějakou nehodou, která mohla způsobit poškození akumulátoru a jeho následný požár. Požáry elektromobilů Tesla totiž v drtivé většině případů způsobila předchozí nehoda a poškození ochranného krytu akumulátoru. Vznícení samotné baterie bez předchozího poškození nehodou je i u vozů Tesla naprosto zřídkavým jevem. Připomeňme, že sama Tesla tvrdí, že její automobily mají na počet ujetých mil zhruba 10krát méně požárů než auta spalovací, velkou otázkou je zde ale metrika, kterou automobilka ke svým závěrům použila.
Ať tak či onak, zatím se na základě jiných statistik neukazuje, že by elektromobily měly nějak řádově větší počet požárů než auta se spalovacími motory, ale neplatí to ani obráceně. A pokud už hoří, velmi často je to od standardní elektroniky, kvůli které hoří i běžná auta. To byl příklad např. Fiskeru, kterých shořelo hned několik, ale snad ani jeden od akumulátoru. Sama Tesla pak na svém účtu na sociální síti Weibo řekla, že při incidentu naštěstí nebyl nikdo zraněn. Objevují se i názory, že jde o "fake" a vozu se k požáru dopomohlo, aby byla poškozena reputace automobilky Tesla zejména na čínském trhu, kde je velkou konkurencí místním automobilkám. Pravdu ale ukáže až vyšetřování.
Každopádně hmotné škody byly vysoké. Akcie automobilky na základě požáru spadly z $273 na zhruba $263 (o necelá 4 %) a na této úrovni se drží dodnes.