Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Čtyřdvéřové kupé Mercedes AMG GT s V8 jde do prodeje

24.7.2018, Milan Šurkala, aktualita
V březnu představené 4dvéřové kupé Mercedes-Benz AMG GT je nabízeno s přeplňovanými motory V6 a V8. Automobilka nyní ohlásila, že vysoce výkonné osmiválcové verze půjdou do prodeje v letošním podzimu.
Mercedes-Benz AMG GT je čtyřdvéřovým kupé, jehož design vzbuzuje rozporuplné reakce, technikou ale rozhodně potěší. Automobilka nyní oznámila, že verze s motory V8 půjdou do prodeje koncem letošního podzimu a dozvěděli jsme se i ceny. K dispozici budou dvě osmiválcové varianty, AMG GT 63 4MATIC+ a AMG GT 63 SMATIC+. Obě dvě budou mít přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu 3982 cm3.
 
Mercedes-Benz AMG GT 63 S 4MATIC+
 
klikněte pro zvětšení
 
Ve slabší verzi bude dávat maximálně 430 kW (585 koní) v rozsahu 5500 až 6500 otáček za minutu. Maximální točivý moment bude vrcholit hodnotou 800 Nm při 2350 až 5000 ot./min. Výkonnější varianta s přídomkem "S" bude dosahovat výkonu dokonce 470 kW (639 koní) při 5500 až 6500 ot./min a její maximální točivý moment povyroste dokonce na hodnotu 900 Nm. Ta bude dostupná od 2500 do 4500 ot./min. 
 
Mercedes-Benz AMG GT 63 S 4MATIC+
 
klikněte pro zvětšení
 
Velmi dobré budou pochopitelně i dosahované dynamické parametry. Základní V8 verze se může rozjet až na 310 km/h, na stovku zrychlí za 3,4 sekundy a její kombinovaná spotřeba se dle "papírů" má pohybovat mezi 11,1 až 11,2 litry na 100 km. Varianta "S" bude mít maximální rychlost dokonce 315 km/h, stovku pokoří za 3,2 sekundy a spotřeba se má papírově ustálit na 11,3 litru.
 
Mercedes-Benz AMG GT 63 S 4MATIC+ interiér
 
klikněte pro zvětšení
 
Všechny verze mají 9stupňovou automatickou převodovku AMG SpeedShift MCT. Zajímavostí je také řízení zadní nápravy a elektronicky řízená závěrka zadního diferenciálu. Nechybí ani AirPanel, aktivní aerodynamický systém ovládající např. mřížku chladiče a zadní spoiler.
 
Cena základní verze byla stanovena na 150118,50 EUR včetně německé 19% DPH (cca 3,86 milionu Kč). Za GT 63 S 4MATIC+ pak bude výrobce chtít 167016,5 EUR (4,29 mil. Kč). K dispozici bude i speciální verze Edition 1, která se bude vyrábět pouze prvních 12 měsíců. Bude mít 21" kola, pozměněné spoilery a difuzery (zadní spoiler bude napevno) a na výběr ze 3 speciálních barev. Cena byla stanovena na 185342,50 EUR (4,76 mil. Kč).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama