Chcete podpořit ce4you? Vypněte si adblock...:)
11.3.2009, Pavel Koza, aktualita
Když jsem si prohlížel průběžné výsledky několika stovek z vás, kteří zatím věnovali chvilku času vyplnění našeho dotazníku (děkujeme, ale nepřestávejte, stále ještě pár set odpovědí pro co nejpřesnější výsledky potřebujeme:), u poslední otázky mne čekalo celkem velké zklamání.
Pokud jsem se dozvěděl, že 35% čtenářů má blokování reklamy zapnuté trvale a 24% ji blokuje občas, znamená to, že 35-59% čtenářů nepovažuje web za tak dobrý, aby za jeho návštěvu "platilo" shlédnutím reklamních a textových bannerů. Což mimo jiné dost kontrastuje s ostatním hodnocením, které není vůbec špatné. Po prvotním rozčarování jsem se zamyslel nad tím, co s touto situací dělat, protože tak velký počet "černých pasažérů" je z hlediska fungování profesionálního webu dost neúnosný. A napadlo mě jediné - pokusit se vám vysvětlit pár maličkostí a přesvědčit vás, abyste své rozhodnutí blokovat reklamu na ce4you alespoň zkusili přehodnotit.
ce4you je, nebo se alespoň snaží být, od spuštění nové verze profesionálním webem. To, kromě snahy o co největší kvalitu obsahu, mimo jiné znamená, že já jako autor a majitel webu jsem na příjmech z něj 100% závislý. Tyto blikající animované potvory neslouží proto, abych si ke svému červenému Ferrari koupil ještě žluté, ale abych zaplatil servery, hosting, spolupracovníky, nájem a další drobnosti. Je to prostě moje práce a rád bych za ní dostal zaplaceno, stejně jako asi všichni ostatní.
Reklama je otravná, obtěžující a určitě bychom dali dohromady dalších asi 532 negativních přívlastků. To všechno samozřejmě vím, stejně jako znám 100+1 nejčastějších důvodů, proč používat adblock. Znám ale také minimálně jeden důvod, proč adblock, alespoň u některých webů, vypnout. Jednoduše a velmi efektivně tím danému webu dáte najevo, že vás zajímá, že oceňujete informace na něm získané a že jste ochotni kvůli tomu snést drobné nepohodlí, které reklama představuje. Blokováním reklamy na webu totiž neškodíte těm velkým inzerentům, jako jsou operátoři, banky a další velké a bohaté firmy, kteří mají bezpočet možností, jak peníze z rozpočtu na marketing utratit jinde a jinak. Doplácejí na to právě takové drobné weby jako je ce4you, které jsou na příjmech z takové inzerce závislé. Za NEzobrazenou zablokovanou reklamu se totiž nic NEplatí, což je proti různým jiným reklamním formátům dost zásadní rozdíl! Jiný příjem webu je, až na velmi vzácné výjimky, téměř vyloučen, vesměs všechny weby snažící se najet na placený model dost tvrdě narazily, a tak zbývá už jen ta reklama. Tedy pokud nepočítám ohavnosti typu vydávání PR článků za "objektivní" recenze, "nezávislé" porovnání a hodnocení produktů a služeb atp.
Flash je mor, souhlasím. Používá se zbytečně i v situacích, na které by stačil nenáročný GIF, a především méně výkonné počítače dostávají zabrat. Paradoxně právě to je jeden z důvodů masivního rozšíření blokátorů reklamy, bez debat. Bohužel je to v reklamních agenturách naprostý standard a pokud chce člověk dostat na své stránky jakoukoliv větší (a bohatší) firmu, musí se podřídit. Jenže vysvětlete to blonďaté "marketingové specialistce" s třícentimetrovými nehty a notebookem za 50 tisíc...:/
Chápu, že v některých situacích je blokování reklamy skoro až nezbyté, ať už kvůli mobilnímu připojení nebo náročnosti výše zmíněných flash animací. I proto s žádným čtenářem blokujícím reklamu nehodlám jakkoliv bojovat, přesměrovávat ho, blokovat mu obsah či jinak mu znepříjemňovat život. Už samotný "boj" se čtenářem je nesmysl a i když mě jeho rozhodnutí netěší, respektuji ho.
Přesto bych ale chtěl všechny takové čtenáře požádat o zvážení, jestli by si z výše uvedených důvodů na ce4you nechtěli blokování reklamy rozmyslet. Protože na rovinu, nic nevyjádří díky autorům webu lépe než tučná měsíční příchozí platba od inzerentů ;-)
ce4you je, nebo se alespoň snaží být, od spuštění nové verze profesionálním webem. To, kromě snahy o co největší kvalitu obsahu, mimo jiné znamená, že já jako autor a majitel webu jsem na příjmech z něj 100% závislý. Tyto blikající animované potvory neslouží proto, abych si ke svému červenému Ferrari koupil ještě žluté, ale abych zaplatil servery, hosting, spolupracovníky, nájem a další drobnosti. Je to prostě moje práce a rád bych za ní dostal zaplaceno, stejně jako asi všichni ostatní.
Reklama je otravná, obtěžující a určitě bychom dali dohromady dalších asi 532 negativních přívlastků. To všechno samozřejmě vím, stejně jako znám 100+1 nejčastějších důvodů, proč používat adblock. Znám ale také minimálně jeden důvod, proč adblock, alespoň u některých webů, vypnout. Jednoduše a velmi efektivně tím danému webu dáte najevo, že vás zajímá, že oceňujete informace na něm získané a že jste ochotni kvůli tomu snést drobné nepohodlí, které reklama představuje. Blokováním reklamy na webu totiž neškodíte těm velkým inzerentům, jako jsou operátoři, banky a další velké a bohaté firmy, kteří mají bezpočet možností, jak peníze z rozpočtu na marketing utratit jinde a jinak. Doplácejí na to právě takové drobné weby jako je ce4you, které jsou na příjmech z takové inzerce závislé. Za NEzobrazenou zablokovanou reklamu se totiž nic NEplatí, což je proti různým jiným reklamním formátům dost zásadní rozdíl! Jiný příjem webu je, až na velmi vzácné výjimky, téměř vyloučen, vesměs všechny weby snažící se najet na placený model dost tvrdě narazily, a tak zbývá už jen ta reklama. Tedy pokud nepočítám ohavnosti typu vydávání PR článků za "objektivní" recenze, "nezávislé" porovnání a hodnocení produktů a služeb atp.
Flash je mor, souhlasím. Používá se zbytečně i v situacích, na které by stačil nenáročný GIF, a především méně výkonné počítače dostávají zabrat. Paradoxně právě to je jeden z důvodů masivního rozšíření blokátorů reklamy, bez debat. Bohužel je to v reklamních agenturách naprostý standard a pokud chce člověk dostat na své stránky jakoukoliv větší (a bohatší) firmu, musí se podřídit. Jenže vysvětlete to blonďaté "marketingové specialistce" s třícentimetrovými nehty a notebookem za 50 tisíc...:/
Chápu, že v některých situacích je blokování reklamy skoro až nezbyté, ať už kvůli mobilnímu připojení nebo náročnosti výše zmíněných flash animací. I proto s žádným čtenářem blokujícím reklamu nehodlám jakkoliv bojovat, přesměrovávat ho, blokovat mu obsah či jinak mu znepříjemňovat život. Už samotný "boj" se čtenářem je nesmysl a i když mě jeho rozhodnutí netěší, respektuji ho.
Přesto bych ale chtěl všechny takové čtenáře požádat o zvážení, jestli by si z výše uvedených důvodů na ce4you nechtěli blokování reklamy rozmyslet. Protože na rovinu, nic nevyjádří díky autorům webu lépe než tučná měsíční příchozí platba od inzerentů ;-)