Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Cenová parita spalovacích aut s EV? Frontera v Británii stojí stejně jako hybrid i jako EV

Včera, Milan Šurkala, aktualita
Cenová parita spalovacích aut s EV? Frontera v Británii stojí stejně jako hybrid i jako EV
Cenové rozestupy spalovacích a čistě elektrických aut se postupně zmenšují. Opel Frontera na tom má být hodně dobře a v Británii jako Vauxhall Frontera budou vozy stát dokonce stejně v hybridu i elektrické verzi.
Doba, kdy elektromobil stál 2krát tolik, co srovnatelná spalovací verze, se už chýlí ke konci. Cenovou paritu nebo ne zrovna velké rozdíly vidíme už nějakou dobu v luxusní třídě (např. u BMW nebo Mercedesu), kde jsou ceny velmi podobné, případně třeba jen o desetinu vyšší u elektrických variant. V případě malých vozů jsou ale rozdíly podstatně znatelnější a stále jde o několik desítek procent, což se týká i automobilky, o které budeme mluvit dneska. Taková elektrická Corsa od Opelu začíná na 820 tisících, aspoň trochu srovnatelná spalovací Corsa s automatem je za 490 tisíc. Docela jiná situace ale panuje u nového crossoveru Opel Frontera. Tedy lépe řečeno u jeho britské verze Vauxhall Frontera.
 
Britské zastoupení značky totiž zveřejnilo ceník a je to opravdu zajímavé. Základní verze totiž s 1,2litrovým benzínovým turbomotorem o výkonu 100 koní (74 kW), 6stupňovým automatem a hybridní výpomocí vyjde na 23.495 britských liber (v kurzovém přepočtu 700 tisíc Kč). Plně elektrická varianta s výkonem 113 koní (83 kW) ale vyjde na totéž. Cenovka je úplně stejných 23.495 liber. Nejdražší je tak hybridní 1,2 s výkonem zvýšeným na 136 koní (100 kW), která vyjde na 24.995 liber (745 tisíc Kč). Pokud budete chtít 7místnou verzi, budete muset k hybridům, ta se u elektromobilu nenabízí.
 
Opel Frontera
 
74kW hybrid má max. točivý moment 205 Nm a max. rychlost 180 km/h, kombinovaná spotřeba je 5,3 litru/100km, silnější 100kW verze nabídne 230 Nm a rychlost až 194 km/h. Obě dvě tyto verze mají překvapivě malou 44litrovou nádrž, přesto to ale nabídnou výrazně delší dojezd než u elektrické varianty. Kouzlo její nízké ceny je totiž v malém levném akumulátoru. Pojme totiž jen 44 kWh a jde o levnější typ LFP od společnosti Svolt. Nečekejme tedy nějaký zázračný dojezd, ten je pouhých 300 km. Podporuje 7,4kW AC nabíjení, resp. 100kW DC nabíjení (20-80% za 26 minut).
 
Maximální rychlost elektrické verze je elektronicky omezena jen 140 km/h, do té doby by ale měla být dynamičtější než 74kW verze. Frontera je poměrně kompaktní vůz dlouhý 4385 mm, široký 1795 mm a vysoký 1635-1655 mm, rozvor je 2670 mm. Základní objem zavazadlového prostoru je 434 litrů, po sklopení sedadel až po střechu je to pak 1600 litrů.
 
Tato zajímavá cenová nabídka ale platí jen pro Británii. Např. v Německu bude vůz jako Opel Frontera stát jinak. 74kW hybrid je za 23.900 EUR (600 tisíc Kč), 100kW hybrid vyjde na 25.700 EUR (645 tisíc Kč) a elektromobil je nejdražší za 28.990 EUR (725 tisíc Kč). I to je ale na takový elektromobil hodně zajímavá cena.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama