V lednu letošního roku koupila společnost Shell firmu Ubitricity, která budovala nabíječky elektromobilů. Shell chce celý koncept dotáhnout ještě dál, množství řádově znásobit a dostat ho na 50 tisíc.
Specifikace připravovaného elektromobilu Lucid Air se stále mění a nyní to vypadá, že budou k dispozici dvě varianty Dream Edition. Zájemce si bude moci vybrat mezi výkonem přes 1000 koní nebo dojezdem přes 500 mil (805 km).
Ještě jednou naposled. Tuhle větu bude určitě proklínat Američan Spencer Everette, který při své poslední jízdě se svou Corvettou před jejím prodejem nezvládl jízdu a měl nehodu. Cena vozu se jistě výrazně snížila.
Čínská automobilka NIO, která vyrábí jen elektromobily podobně jako americká Tesla, chystá vstup do Evropy. Po Norsku bude druhou evropskou zemí Německo, kde byl příchod firmy oficiálně potvrzen.
Chevrolet Bolt je pro GM hodně nešťastným elektromobilem. Svůj podíl na tom mají lithiové akumulátory od LG Chem, které se ukazují být problematickými i u jiných automobilek. Byla tak spuštěna svolávací akce a pro některé kusy už podruhé.
Mnoho firem řeší snižování emisí v dopravě a mezi ně patří i XL Fleet a eNow. Ty chtějí vyřešit problematiku mrazírenských návěsů, jejichž naftové agregáty mají vysokou spotřebu. O energii by se totiž mohly postarat solární panely.
Magazín What Car otestoval desítku různých elektromobilů a vyzkoušel, jak moc se liší jejich dojezd od udávané hodnoty WLTP. Nedosáhl ji ani jeden, ale Porsche bylo velmi blízko. Tesla zase vyhrála spotřebou.
U elektromobilů se často tvrdí, že jsou jako ojetiny neprodejné. Pokud jde však o nepříliš staré vozy, je to v USA naopak a nejkratší dobu se v autobazarech ohřejí právě čistě elektrická auta. Vede Tesla Model 3.
Lamborgini představilo novodobý Countach. Jedno z mnoha legendárních vozů automobilky se dočkalo moderní podoby jako hybrid. Než ho ale zavrhnete, vězte, že prim stále hraje atmosférický motor V12 s objemem 6,5 litru.
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
Na YouTube kanálu Driven natočili zajímavé srovnání. Vzali Teslu Model S a postavili ji proti Formuli jedna s motorem V10. Výkony obou vozů se pohybovaly mezi 670 a 770 koňmi, lišily se ale hmotnosti.
Elektromobilům se často vytýká náchylnost k požáru akumulátoru a obtížnost jeho uhašení. Chevrolet Bolt měl kvůli tomu nedávno svolávací akci, ale jak se zdá, moc to nepomohla. Auta mohou hořet dál.
European Green Deal je doslova zabijákem spalovacích motorů. Dosud jsme se mohli chlácholit tím, že menší výrobci supersportů jsou z tohoto vyjmuti. Ale i tato výjimka bude za několik let zrušena.
Společnost Daikin Industries představuje nové chladivo do klimatizací, které má mít lepší vlastnosti než ta běžně používaná. Má být dokonce tak dobré, že prodlouží dojezd elektromobilů až o 50 %. Kde je tedy háček?
Redaktor BBC se spolu se dvěma držiteli rekordů v ekorally pokusili zajet co nejúsporněji s elektromobilem Ford Mustang Mach-E. Výsledek byl opravdu působivý, dosáhli totiž hodnoty pouhých 9,5 kWh na 100 km.
Tesla Cybertruck je neobvykle vypadajícím automobilem a bude mít také obrovské množství kamer. O ty se má podle všeho postarat společnost Samsung, která měla uzavřít obrovský kontrakt s největším výrobcem elektromobilů v USA.
Podle serveru Bloomberg chce EU přijít s návrhem zákona, který by znamenal úplný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. To tedy znamená, že by nebylo možné prodávat už ani plug-in hybridní vozidla.
NIO je mnohdy označováno za čínskou Teslu a jeho plány rozhodně nejsou malé. Do roku 2025 plánuje celosvětově postavit 4000 stanic Battery Swap, kde si majitelé těchto elektromobilů mohou nechat vyměnit akumulátor za nabitý.
Vývoj solárního auta Lightyear One se chýlí ke konci a jeho tvůrci nyní otestovali prototyp na oválné trati. Vůz vybavený 60kWh akumulátorem ujel vzdálenost 710 km a ještě si něco málo vyrobil pomocí solárních panelů.
Německá Gigafactory od Tesly je docela prokletá. Nejprve ji brzdily požadavky ochránců přírody a jiná úřední omezení, nyní si firma sama předělala potíže nelegální stavbou nádrží, na které neměla povolení.
Dieselgate má dohru na mnoha frontách. Nešlo jen o samotné podvody při měření emisí, ale zjistilo se také to, že zde byla kartelová dohoda mezi výrobci, kteří se dohodli mezi sebou nesoupeřit, ačkoli by to potenciál technologií umožňoval.
Výroba v šanghajské továrně Tesly se rozběhla do vysokého tempa a automobilce se povedlo prodat 33155 vozidel, které zde byly vyrobeny. Část vyrobených vozů putovala i na export do jiných zemí.
Automobilka Toyota sice byla zakladatelem hybridů, kdy velkosériová auta doplnila elektromotorem, ale naopak je jedním z největších odpůrců 100% elektromobilů. Hybridům a vodíku tak věří ještě na dalších 30 let.
Lotus představuje nové sportovní kupé Emira. Novinka dostane 3,5litrovou V6 od Toyoty, případě později i dvoulitrový čtyřválec od Mercedes-AMG, v obou případech bude motor uprostřed pro co nejlepší rozložení hmotnosti.
Francouzská automobilka Bugatti se opět stěhuje. Po 112 letech zakotví v Chorvatsku. Koupil ji joint venture chorvatské automobilky Rimac a německého Porsche. Současně se oddělí výroba akumulátorů do separátní společnosti.
Spalovací motory to začínají mít spočítané ještě rychleji, než se čekalo. Zákazy prodeje se blíží a máme tu další stát, který ho posunul o několik let kupředu. Kanada chce taková auta zakázat od roku 2035.
Petrolheadi sice automobilkám vyrábějícím elektromobily a SUV neustále predikují krach, ale švédskému Volvu se sázka na tyto dvě oblasti vyplácí. Prodeje meziročně proti loňské první polovině roku vzrostly o 41 %.