Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Asus a MSI ztrácejí na trhu s herními notebooky

7.8.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Dvojici taiwanských výrobců, která společně ovládla polovinu světového trhu s herními notebooky, dýchá na záda konkurence. Nové značky se nebojí jít s cenami znatelně níž a investují nemalé prostředky do sponzoringu.
Situace na mezinárodním trhu s herními notebooky byla donedávna velmi přehledná. Více než poloviční podíl si rozdělily taiwanské společnosti Asus a MSI, zbytek připadl ostatním značkám. Jenže tato tržní dominance podle webu DigiTimes pomalu končí, neboť konkurence výrazně posílila a na trh vstupují i noví hráči, pro které jsou lákadlem vysoké marže ve srovnání s jinými segmenty notebooků. Mezi předními výrobci výrazně posilují HP, Dell, Acer a Lenovo, kteří si často pomáhají agresivními cenovými kampaněmi na některých trzích a neváhají investovat nemalé prostředky do propagace včetně sponzorování herních týmů či turnajů. Rozšiřuje se také nabídka nových modelů, která nyní pokrývá velmi široké cenové spektrum (např. nové Lenovo Legion Y530 startuje na částce pod 20 000 Kč).
 

MSI GS65 Stealth Thin
 
Lenovo se na domácím čínském trhu blíží už třetinovému tržnímu podílu mezi herní notebooky a úspěchy slaví také značka Allienware od Dellu, která se může pochlubit vysokými prodeji i zisky. Stále výrazněji na trh zasahují menší značky, jako americký Razer, taiwanský Gigabyte nebo čínský Hasee, Shinelone a Tongfang, které rovněž investují značné prostředky do vývoje a výroby herních notebooků. Není proto divu, že jejich modely jsou většinou minimálně srovnatelné se známějšími značkami. Mezi herní notebooky se nedávno vydalo také Xiaomi, které zatím usiluje o přízeň zákazníků jen na domácím čínském trhu. Vsadilo přitom na neobvyklou kombinaci nenápadného designu a výkonných komponentů, a to vše doplněno o relativně příznivou cenu.
 
Asus (v herním prostředí známý především svou značkou Republic of Gamers, neboli ROG) i MSI nyní budou muset hledat způsoby, jak udržet svou silnou pozici na trhu s herními notebooky. Klíčová je především posilující kategorie cenově dostupnějších modelů, která sice nepřináší výrobcům takové marže, ale mezi zákazníky je nejoblíbenější. Podle prognóz si ovšem Asus a MSI více než 50% společný tržní podíl ve druhé polovině letošního roku neudrží.
 


reklama