Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od asip80
tak zatím je to takový kočkopes.

100% monitoring např. pomocí satelitů je dost palčivé téma.

Dobrovolnost­/poctivost se netýká všech a jak to udělat spravedlivě netuším :D I v současnosti se stačí km kvůli smlouvám limitující nájezd kilometrů­(nejen kvůli výhodnějšímu prodeji ojetiny­)

Spotřební daň na palivo je jednoznačně nejférovější způsob, kdy člověk platí konkrétní spotřebu a nevyhne se tomu­(pokud nepalí olej z trafostanice apod.­), ale jak to chcete řešit férově u BEV, tak to netuším, takže jsme zas u toho poplatku za ujetý km ­(sám bych tam přidal koeficient dle váhy vozidla­)
- mini auto klidně pod 1 a velká těžké krávy nad 2 tuny klidně 3­-5x základní hodnoty
Odpovědět0  0
Dřív dost řidičů vozilo maličký kanystr s pár kg paliva .. pokrok prostě nezastavíš :D

docela sranda :D už takhle je spousta BEV s mrňavým kufrem, který si zadrbu těžkým báglem :D .. další generace bude v základní variantě vážit 750 kg a bude se připojovat na tažné, které u mnoha BEV chybí :D
Odpovědět1  0
Pokud nejsou brutalne zanedbané tak i spalovaci auta vetsinou vzplanou diky zavade na elektroinstalaci :­)

U EV vetsinou odchazi menice a regulatory... ale kdyz uz se rozbije baterie tak to stoji za to
Odpovědět2  0
vodik sice vypada prima ale distribuce, vyroba, skladovani atd. je porad stale pomerne narocne­/drahe ale se samotnymi vozidly by zas az na pocatecni cenu problem nebyl :­)
Odpovědět0  0
- nejde jen o babicku to muze byt doslova jakakoliv nenadala situace a nebo i planovana ale kvuli ­"dlouhemu­" dobijeni muze byt sakra problem >>> cim vice bude elektrovozidel tim vice to bude bezne a plno lidi dnes a denne jezdi dlouhe trasy ..nejen pracovne ­(vytizenost dalnic a ucpane silnice tomu dost napovida ;­) ..ted si v kolone venku horko baterie na cca poslednich 50 km a zapni si do toho klimatizaci ;­) ­) ...EV je moznostmi vyuziti a jiste univerzalnosti stale okrajova zalezitost cim vice bude vozidel tim vice problemu bude vyplouvat napovrch protoze aktualne se tech par uzivatelu musi prizpusobovat temto vozidlum ..nemelo by to byt spise naopak ? :­) a to ani nepocitam ze je to ekologicka katastrofa kvuli ktere se bude muset posilit a udrzovat cela infrastruktura coz je dalsi finacni a ekologicka zatez ...
papirove dojezdy v ­"eko­" modu jsou pekna vec ale opet uplne mimo realitu az to dokaze ujet v plne zatezi 700km+ a doplnit za max. 5 minut u pumpy tak ok ;­) opet jsme u toho ze tech papirovych dojezdu dosahneme pouze pokud se prizpusobime vozidlu ...

v noci a pomalu plati pro cast populace ktera opravdu popojizdi par km do prace a opet jsme zase u toho ze se musime prizpusobit a vyrazne zmenit navyky a omezit mobilitu aby jsme mohli jezdit ...a i kdyby jsme zprumerovali zatez tak pri provozu nekolika milionu vozidel jen na uzemi CR bude stale nutne prekopat infrastrukturu ­(minimalne tam kde je vysoka hustota obyvatelstva ...­) ..rozvazkovy vuz atd. atd. je spatny priklad protoze jezdi cely den a tam proste aktualne nevydrzi a pak dlouho dobijet = ztrata zakazniku i zisku a vyssi naklady na personal a zazemi atd. situaci kde jde EV bez vetsich obtizi nasadit i v podnikatelskem sektoru je malo ­(cesta z­/do prace pripadne jizda na nedalekou schuzku ci obed apod. tam je to OK ... ­)


v podstate souhlas az na to ze ­"dobijeci­" EV vidim pouze jako okrajovou zalezitost a prechodne obdobi a investice do infrastuktury jako zbytecne mrhani ­(co je jeste vetsi extrem ze jsou dotovana na ukor vseho ostatniho ..pokud ma clovek o takove vozidlo zajem at zaplati plnou sumu = zdravy model­) budoucnost vidim spise v EV apod. bez nutnosti dobijet a jednou za cas vymenit nejakou formu palivoveho clanku ... tusim ze do te doby nez bude 10% zastoupeni klasickych soucasnych EV tak vymysli neco lepsiho ­(smysluplnejsiho­) tudiz mi soucasny az prehnany tlak pripada jako holy nesmysl ...

i na benzinkach se tvori fronty a to je cas na nacerpani naprosto minimalni a dojezd vs EV obrovsky ...klasicky model cca milion pracujicich prijede z prace domu a zacne nabijet >> skoro soucasne <<< :­) ohledne hodnot potrebne energie bud vychazis z uplne minimalnich ujetych vzdalenosti nebo je umyslne podhonocujes potrebnout energii na dobijeni navic levnejsi cena za ujety km bude ve vysledku znamenat to ze lide zacnou vice jezdit a zmeni i styl jizdy na nesetrivy ;­) ano kdyz se to zprumeruje ze soucasnych dat kdy nejsou EV rozsirena a bezny zpusob uzivani je omezeny na popojizdeni tak po rozlozeni na dlouhy casovy usek se na takove hodnoty muzeme dostat ..

i kratka spicka muze pretizit infrastrukturu to je proste nevyvratitelny fakt ..navic 350­-500kW se tyka pouze jednoho nabijeciho stojanu !! takze se klidne v okruhu nekolika kilometru muze zvednou spotreba narazove i o desitky megawattu ! (
Odpovědět0  0
- ohanet se prumernou trvalou zatezi je totalni nesmysl kdyz napr. pri kratke trase vysplha na 40­-50kW ­(a ted si zapocti opravdu delsi trasu kolik spotrebujes za den a jak dlouho by jsi musel dobijet !!!­)
- to je spise nevyhoda prubezne a pomalu kdyz to jde rychle a ted hned ;­) to je jako pristavit si doma nadrz a nechat kapat benzin do nadrze ta tzv. vyhoda je omezeni dane technologie ;­)
- opravdu dlouha trasa je pro EV trebas i cesta z Prahy do Hradce­/Pardubic a zpete ..pro soucasne vozidla je to jen v podstate popojeti ve srovnani s EV :D
- prakticky priklad po navratu z cesty : zlato babicka potrebuje odvezt k lekari zajed pro ni >>> bohuzel to nejde musim nabijet aspon tri hodiny jinak by jsme nedojeli zpet domu

- zaver: takze nebudeme jezdit a budeme stale na nabijecce ;­) o dalkovych trasach nebo intenzivnim jezdeni si muzeme nechat jen zdat tot vyhody EV pod taktovkou EU ;­) odpoved na tvuj dotaz: jak casto budu muset na ­"benzinku­" abych vytvoril spickovy odber ? >> pokazde kdyz budu potrebovat :­) ­(navic je i velice pravdepodobne ze v momente co bude levnejsi cena za ujety km ze lide budou jezdit mnohem vice = vice spotrebovane energie = vice rychleho dobijeni = vetsi zatez na infrastrukturu ktera ma i v soucasnosti problemy s narazovym navysenim spotreby ktere je ve srovnani s masivnim nasazenim EV naprosto zanedbatelne ....

- lide tankuji benzin i v noci = rozumej kdyz je potreba a ne az bude pripraven nejaky kompenzacni meziclanek narazove vysokych odberu apod.­(coz zvysuje cenu i ekologickou zatez­)
- je jasne ze v prvopocatku kdy bude doslova max par tisic vozidel to nebude zadny vetsi problem pro infrastrukturu obzvlast pro vikendove ridice nebo jen pro ty co popojizdeji 10 km do prace a do obchodu .. omezeni se bude tykat max tech par jednotlivcu kteri si takovy vuz poridi.... kazda technologie ma sve vyhody i nevyhody nasilne potlaceni jedne bez adekvatni nahrady je totalni nesmysl ....

btw jen v malinkate CR je nekolik milionu aktivne pouzivanych vozidel jestli nas EU nuti na masovy prechod na EV a jeste to dotuje z nasich kapes tak je to proste spatne ted si predstav ze se sejde u ­"cerpaci­" stanice nekolik kamionu a osobaku kteri navic ­"cerpanim­" stravi mnohonasobne vice casu nez pri tankovani fosilniho paliva ;­) ­(naprosto realny scenar ktery je navic umocnen vyrazne mensim dojezdem na jedno nabiti ­)
Odpovědět1  0
podle dat v clanku se to da spocitat mne spis zarazi to silene cislo na vystupu 400­/800V az 375A Stojan ktery zvladne vice aut ma dokonce 500 A .... uz vidim masove nasazeni EV s celoevropskou nabijeci siti a kdyz se u nabijecich stanic sejde vice vozidel.....bude tam urcite nejaky inteligentni omezovac maximalniho vykonu takze na zazracnych cca 200 km za 8 min muzeme rovnou zapomenout ­(mozna kdyby jsme dobijeli o pulnoci ..­) :­)
v dobach dovolenych to bude dobijeni rozhodne legrace kdyz uz ted u rychleho doplnovani paliva cekaji ridici ve fronte na stojan :D ­(doufam ze tohle EU silenstvi brzo vysumi a nekdo nahore se probudi takova sokova zatez na infrastrukturu je proste mazec­)
Odpovědět4  1