Aktualizováno: Sony prodalo své VAIO PC
18.2.2014, Jan Vítek, aktualita
Nedávno společnost Sony ohlásila, že její divize vyrábějící VAIO PC přechází pod křídla firmy JIP, i když se předtím mluvilo o Lenovu. Nyní se Sony vyjádřilo i k tomu, jak to bude s trvající zárukou a servisem jeho počítačů v ČR.
Aktualizace: Dnes, 18. února 2014, přišla společnost Sony s krátkou zprávou, která má ujistit majitele počítačů značky VAIO, že jejich zákonný nárok na reklamační řízení není ohrožen a k dispozici budou také servisní služby a call centrum. Jednoduše řečeno, dle Sony se na tomto pro majitele i ty, kteří si notebook VAIO teprve koupí, nic nemění a Sony se bude i nadále starat o servis. Pokračujeme původní zprávou.
Informace o tom, že by Sony Lenovu prodalo svou divizi vyrábějící PC, které jsou známy pod značkou VAIO, byly firmou Sony ihned popřeny. Krátce nato se objevily nové spekulace, a sice že značku VAIO získá firma Japan Industrial Partners Inc. (JIP), na což Sony reagovalo také pohotově, ale tentokrát tyto informace potvrdilo.
Sony tedy již evidentně nemá zájem na tom, aby udržovalo při životě výrobu vlastních PC a ty tak obětovalo v rámci své nové "agresivní reformní strategie", která byla ohlášena již v dubnu 2012. Firma se prý i tak snažila svou PC divizi vrátit k ziskovosti, avšak to je jí nepodařilo a očekává, že na konci fiskálního roku 2013, který končí s březnem 2014, bude stále ve ztrátě. To ostatně dle zprávy platí i pro výrobu televizorů.
JIP tedy převezme značku a výrobu počítačů VAIO a Sony se hodlá dále zaměřovat na jiné mobilní produkty, a to především chytré telefony a tablety. Transakce má být dokončena právě v březnu, ovšem podrobnosti nebyly oznámeny, takže ani není jasné, kolik JIP firmě Sony zaplatí.
Sony ale uvedlo, že JIP bude zpočátku prodávat počítače VAIO na svém domácím japonském trhu a až poté zváží, zda s nimi vstoupí i na jiné trhy. Můžeme tedy očekávat, že značka VAIO z našich obchodů v příštích měsících postupně zmizí a otázkou je, co se stane či stalo s očekávaným telefonem VAIO s operačním systémem Windows Phone.
Co se týče výroby televizorů, pak zde se Sony podařilo alespoň výrazně snížit ztráty, a to meziročně (2011 a 2012) ze 147 miliard jenů na 70 miliard a za 2013 už to má být "pouze" 25 miliard. Nicméně svých tradičních produktů se Sony zbavit nehodlá a naopak chystá zefektivnit a urychlit jejich vývoj a své naděje vkládá především do 4K modelů, které jsou jedničkou v USA a v Japonsku drží 75 % trhu.
Zdroj: Hexus.net
Informace o tom, že by Sony Lenovu prodalo svou divizi vyrábějící PC, které jsou známy pod značkou VAIO, byly firmou Sony ihned popřeny. Krátce nato se objevily nové spekulace, a sice že značku VAIO získá firma Japan Industrial Partners Inc. (JIP), na což Sony reagovalo také pohotově, ale tentokrát tyto informace potvrdilo.
Sony tedy již evidentně nemá zájem na tom, aby udržovalo při životě výrobu vlastních PC a ty tak obětovalo v rámci své nové "agresivní reformní strategie", která byla ohlášena již v dubnu 2012. Firma se prý i tak snažila svou PC divizi vrátit k ziskovosti, avšak to je jí nepodařilo a očekává, že na konci fiskálního roku 2013, který končí s březnem 2014, bude stále ve ztrátě. To ostatně dle zprávy platí i pro výrobu televizorů.
JIP tedy převezme značku a výrobu počítačů VAIO a Sony se hodlá dále zaměřovat na jiné mobilní produkty, a to především chytré telefony a tablety. Transakce má být dokončena právě v březnu, ovšem podrobnosti nebyly oznámeny, takže ani není jasné, kolik JIP firmě Sony zaplatí.
Sony ale uvedlo, že JIP bude zpočátku prodávat počítače VAIO na svém domácím japonském trhu a až poté zváží, zda s nimi vstoupí i na jiné trhy. Můžeme tedy očekávat, že značka VAIO z našich obchodů v příštích měsících postupně zmizí a otázkou je, co se stane či stalo s očekávaným telefonem VAIO s operačním systémem Windows Phone.
Co se týče výroby televizorů, pak zde se Sony podařilo alespoň výrazně snížit ztráty, a to meziročně (2011 a 2012) ze 147 miliard jenů na 70 miliard a za 2013 už to má být "pouze" 25 miliard. Nicméně svých tradičních produktů se Sony zbavit nehodlá a naopak chystá zefektivnit a urychlit jejich vývoj a své naděje vkládá především do 4K modelů, které jsou jedničkou v USA a v Japonsku drží 75 % trhu.
Zdroj: Hexus.net