Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Elektrický Mercedes G580 má 116kWh akumulátor a snížený odpor vzduchu na Cd 0,44

25.4.2024, Milan Šurkala, aktualita
Elektrický Mercedes G580 má 116kWh akumulátor a snížený odpor vzduchu na Cd 0,44
Automobilka Mercedes-Benz představila další elektromobil. Tentokrát je to legendární třída G v elektrické verzi. Ta má čtyři motory, značně vylepšenou aerodynamiku a velký 116kWh akumulátor.
Mercedes-Benz představuje elektrickou verzi své třídy G. Novinka nese jména G580 (nikoli EQG) a jde o nekompromisní off-road, který dosahuje velmi vysokého výkonu 432 kW. Má totiž čtyři 108kW elektromotory, pro každé kolo jeden. Celkový točivý moment je 1164 Nm. Rekuperace dokáže brzdit s výkonem až 217 kW. Najdeme tu velký 116kWh akumulátor, které podporuje AC nabíjení s max. 11 kW, v případě DC nabíjení je to 200 kW (cca 170 km dojezdu během 15 minut).
 
Vůz je 4624 mm dlouhý, 1931 mm široký a 1986 mm vysoký, postaven je na rozvoru 2890 mm a otočí se 13,6 metru. Kvůli rozměrům, ale i těžké baterii a 26 mm tlustému ochrannému krytu spodku (57,6 kg) ale váží šílených 3085 kg. Uveze tedy 415 kg, což vůz akorát tak dostane na horní hranici pro řidičský průkaz skupiny B. Zavazadlový prostor má objem 555 litrů, po sklopení sedaček pak 1990 litrů. Auto obouvá pneumatiky 265/60 R18.
 
Mercedes-Benz G580 Electric
 
Géčko nikdy nebylo aerodynamickým zázrakem a výchozí moderní verze měla šílenou hodnotu Cd 0,55. V rámci vývoje elektromobilu se některá vylepšení dostala i do spalovacích variant, které nyní mají Cd 0,48, ta elektrická si polepšila dokonce na Cd 0,44. To je ale pořád extrémně vysoký koeficient aerodynamického odporu a uvážíme-li obrovskou čelní plochu (výška i šířka mají téměř 2 metry a krabicový tvar tomu také moc nepomáhá), bude aerodynamický odpor vozu stále hodně špatný. Výrobce hovoří o spotřebě 27,7-30,3 kWh/100 km a papírovém dojezdu 434-473 km. Maximální rychlost vozu je omezena na 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,7 sekundy. Má i redukční převod 2:1 s max. rychlostí 85 km/h.
 
Mercedes-Benz G580 Electric
 
Pro provoz v terénu má speciální režimy G-Turn (vozidlo se otáčí na místě, kola se otáčí proti sobě), G-Steering, speciální tempomat pro jízdu terénem (rychlostí 2 km/h, případně s navýšením až na 14 km/h), vydrží boční náklon 35° a oproti spalovacím verzím má o 150 mm větší brodivost (850 mm). Pochopitelně nechybí infotainment MBUX s 12,3" obrazovkami a spousta asistenčních režimů (udržování vzdálenosti, automatické brždění, řízení, nouzové zastavení, udržování v pruhu, sledování mrtvého úhlu, 360° kamery pro parkování, sledování značek a další). Základní cena vozu je 142.621,5 EUR (3,6 mil. Kč), úvodní série Edition One vyjde dokonce na 192.524,15 EUR (4,86 mil. Kč).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama